Jeep Compass 2023 nie przewiduje żadnych zmian zewnętrznych na nowy rok.
Jeep Compass 2023 wreszcie stał się pojazdem godnym uwagi, ponieważ w zeszłym roku przeszedł metamorfozę wnętrza, a w tym roku przeszczep serca.
Rezultatem jest znacznie lepszy pojazd, prawdopodobnie najładniejszy kompas, jaki kiedykolwiek oferowano, chociaż biorąc pod uwagę jakość niektórych poprzednich modeli, to kilka mówi. To pojazd, który narodził się jako fałszywy Jeep, pretendent do tronu, który był niegrzeczny i prymitywny. Poprawił się w przypadku drugiej generacji, ale przez cały czas był utrudniony przez złe decyzje dotyczące produktu.
Ale czas wyrzucić to z głowy. Jeep Compass 2023 ma wreszcie pełne wigoru osiągi i dobrze zaprojektowane wnętrze, które jest godne jego atrakcyjnego wyglądu zewnętrznego.
Przegląd
To Compass drugiej generacji, który zadebiutował w 2017 roku i swoją architekturą dzieli się z dopiero co wprowadzonym na rynekAlfa Romeo Tonalei nadchodząceUnikaj Horneta. Wyżej niż w przypadku subkompaktowego Renegade, ale poniżej średniej wielkości Cherokee, Jeep Compass 2023 jest oferowany w pięciu rosnących wersjach wyposażenia: Sport, Latitude, Latitude LUX, Limited i Trailhawk przeznaczony do jazdy po szlakach. Do wielu konkurentów w segmencie kompaktowych SUV-ów należą m.inHonda CR-V,Mazda CX-50,Volkswagena Tiguana,Mazda CX-5,Kia Sportage, Hyundai Tucson,Forda Bronco Sport,Subaru CrosstrekIToyotę RAV4.
Compass jest bardziej miejskim wojownikiem niż wiejskim zwiadowcą.
Zewnętrzny
Łatwo dać się oczarować tej wersji Jeepa Compassa dzięki przystojnemu projektowi, który jest klasycznym, nowoczesnym Jeepem. Bardzo pociągający, to bardzo dużo młodszy brat Jeepa Grand Cherokee.
Kluczowym elementem są ozdoby okienne, które zaczynają się u podstawy przedniej szyby, wspinają się w górę i ponad górną część bocznych okien przed opuszczeniem tylnego słupka dachowego i podkreślają tylną szybę, po czym wznoszą się z powrotem i nad innymi bocznymi szybami przed obramowaniem po drugiej stronie słupka przedniej szyby. Przyciąga wzrok wokół pojazdu, nadając mu wrażenie ruchu.
Wnętrze
Cóż, to jest bardziej podobne. Przeprojektowana, podwyższona konsola środkowa z nowoczesnymi przełącznikami. Wąskie otwory wentylacyjne HVAC podkreślają nowoczesny wygląd eleganckiej tablicy rozdzielczej, która teraz może pochwalić się cyfrowym zestawem wskaźników z cienkowarstwowymi tranzystorami. Jest zaakcentowany subtelnymi, manualnie wykonanymi wykończeniami i dużym centralnym ekranem dotykowym.
Jeep Compass 2023 ma 27,2 stopy sześciennej przestrzeni ładunkowej.
Siedzenia czują się lepiej, chociaż po kilku godzinach za kierownicą przez cały czas brakuje im podparcia. Siedzenia w drugim rzędzie są komfortowo wysokie, a ogólna przestrzeń jest przeciętna w tej klasie.
Objętość ładunku ocenia się na 27,2 stopy sześciennej. Składanie tylnych siedzeń rozszerza to do 59,8 stóp sześciennych.
Układ napędowy
Duża zmiana na rok 2023 jest ważna, ponieważ Jeep wyrzucił naprawdę okropny 2,4-litrowy 4-cylindrowy silnik Tigershark i 9-biegową automatyczną skrzynię biegów. Nie będąc ani tygrysem, ani rekinem, został zastąpiony 2,0-litrowym, 4-cylindrowym silnikiem z turbodoładowaniem i podwójnym górnym wałkiem rozrządu z bezpośrednim wtryskiem, zapewniającym moc 200 koni mechanicznych i moment obrotowy 221 funtów na stopę dzięki 8-biegowej automatycznej skrzyni biegów. To zauważalna poprawa w stosunku do 2,4-litrowego silnika o mocy 180 KM i momencie obrotowym 175 Nm.
Silnik jest wspólny z Jeepem Wranglerem 4xe, chociaż w Compassie nie ma jeszcze hybrydy typu plug-in.
System Jeepa Active Drive 4×4 jest standardem na rok 2023 we wszystkich modelach; napęd na przednie koła nie jest już oferowany. Modele Trailhawk są wyposażone w Active Drive Low 4×4, który zapewnia napęd na wszystkie koła wraz z niskim zasięgiem i przełożeniem pełzającym 20:1 do jazdy w terenie.
Centrum kontroli kierowcy Jeepa Compassa 2023 okazuje się znacznie nowocześniejsze niż wcześniej.
Oba systemy są wyposażone w tryby jazdy Jeep Selec-Terrain, w tym tryb Auto, Snow, Sand/Błoto, a także tryb Rock w modelu Trailhawk, który zapewnia również kontrolę zjazdu ze wzniesienia, która utrzymuje prędkość pojazdu poprzez kontrolowanie hamulców na stromych, nierównych wzniesieniach . Aby zmniejszyć zużycie paliwa, tylna oś i zespół przenoszenia mocy odłączają się, gdy nie są potrzebne.
Holowanie wyceniono na 2000 funtów.
Bezpieczeństwo i technologia
National Highway Traffic Safety Administration nie przeprowadził testów zderzeniowych Jeepa Compassa 2023. Model 2022 został oceniony ogólnie na cztery gwiazdki. Ubezpieczeniowy Instytut Bezpieczeństwa Drogowego również nie przetestował kompasu 2023, ale ocenił model 2022 jako Top Safety Pick.
Kabina jest znacznie bardziej wyrafinowana dzięki przeprojektowaniu z 2022 r.
Funkcje bezpieczeństwa wspomagające kierowcę obejmują ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu z asystentem utrzymania pasa ruchu, wykrywanie ścieżki poprzecznej z tyłu, ostrzeganie przed kolizją z aktywnym hamowaniem, wspomaganie hamowania i automatyczne hamowanie awaryjne z wykrywaniem pieszych/rowerów. Tempomat adaptacyjny z funkcją Stop and Go jest wyposażeniem opcjonalnym w modelach Latitude i Latitude LUX oraz standardem w wersjach Limited i Trailhawk. Opcjonalna półautonomiczna jazda Highway Assist jest opcjonalna w modelach Limited i Trailhawk.
Jeśli chodzi o technologię, Compass jest zadowalająco aktualny. 7-calowy cyfrowy zestaw wskaźników jest standardem, 10,25-calowy cyfrowy zestaw wskaźników jest opcjonalny w wersjach Trailhawk i Limited.
Standardowy 10,1-calowy ekran dotykowy montowany centralnie jest standardem i obsługuje Uconnect 5, który okazuje się szybszy niż poprzednie wersje i ma znacznie bardziej wyrafinowany interfejs użytkownika. Bezprzewodowe Apple CarPlay i Android Auto są standardem, a podkładka do ładowania bezprzewodowego jest opcjonalna. Ponadto porty USB-A i USB-C w przednim rzędzie są standardem. Pasażerowie tylnych siedzeń otrzymują porty USB-A, chociaż porty USB-C są opcjonalne jako część pakietu we wszystkich wersjach wyposażenia Sport oprócz podstawowych.
Sześciogłośnikowy system audio jest standardem; dziewięciogłośnikowy system audio Alpine z subwooferem jest dostępny jako część grupy Sun and Sound, która obejmuje dwuszybowy panoramiczny dach. Słodki.
Przestrzeń na tylnych siedzeniach jest przeciętna w tej klasie.
Wrażenia z jazdy
Compass nigdy nie był wojownikiem terenowym jak Wrangler ani tak wyrafinowanym miejskim pojazdem jak Grand Cherokee. Ale jego ogólne zachowanie jest o wiele bardziej sympatyczne w 2023 roku. Nowa jednostka napędowa rozwiązuje główny problem z modelem 2017-22: jest to całkowity świszczący oddech.
To już nieprawda, ponieważ nowa turbodoładowana czwórka zapewnia wystarczającą siłę, by poruszyć tego karła dzięki moxie. Jest to jednak trochę wibrujące, coś, czego nie złagodziły choćby wypełnione płynem mocowania silnika.
A strojenie skrzyni biegów jest przez cały czas zbyt zorientowane na oszczędność paliwa. Pędząc do zmiany biegu na wyższy, żądania większej mocy spotykają się z mocną redukcją biegu, zauważalnym opóźnieniem turbodoładowania i nagłym początkiem mocy. Ręczna zmiana biegów jest znacznie płynniejsza. Najwyraźniej pewne masowanie układu napędowego bardzo by pomogło, ponieważ podstawy są tutaj. To nie jest zerwanie umowy, ponieważ inni w tej klasie cierpią z powodu tego samego zachowania.
Na szczęście inżynierowie przerobili amortyzatory, sprężyny i tuleje, a rezultatem jest znacznie wygodniejsza jazda i większa zgodność, co przekłada się na lepszy komfort jazdy, ale bez nadmiernych ruchów ciała. Podczas pokonywania zakrętów ciało jest pochylone, ale tego należy się spodziewać po samochodzie terenowym. Pozostaje dobrze kontrolowany, z pięknie wyważonym układem kierowniczym, który okazuje się responsywny. Hałas jest umiarkowany, ale nie budzi zastrzeżeń.
To o wiele lepsze wrażenia z jazdy, niż można sobie wyobrazić.
Dane techniczne Jeepa Compassa 2023
WymiarL: 173,4 cala/szer.: 73,8 cala/wys.: 64,8 cala/rozstaw osi: 103,8 calaWaga3620 funtówUkład napędowy2,0-litrowy, 4-cylindrowy silnik z turbodoładowaniem, 8-biegowa automatyczna skrzynia biegów, napęd na cztery kołaOszczędność paliwa24 mpg miasto / 32 mpg autostrada / 27 mpg łącznieSpecyfikacje wydajności200 koni mechanicznych i 221 funtów-stopy momentu obrotowegoCenaTBAData rozpoczęcia sprzedażyJuż dostępny
Zakończyć
Wprowadzając Jeepa Compassa 2023, Stellantis w końcu rozwiązał problemy, które dotykały ten pojazd zbyt długo, biorąc pod uwagę konkurencyjność tej klasy. W końcu posiada wnętrze i osiągi godne jego wybitnego wyglądu.
Jeep Compass 2023 — często zadawane pytania
Czy Jeep Compass to niezawodny samochód?
Consumer Reports nie ocenił niezawodności Jeepa Compassa. JD Power ocenia go na 79 na 100 punktów.
Jaki jest przebieg gazu dla kompasu 2023?
EPA ocenia Jeep Compass 2023 na 24 mpg w mieście, 32 mpg na autostradzie i 27 mpg łącznie. My zajechaliśmy 27 mpg w mieszanym napędowym.
Czy Jeep Compass to prawdziwy SUV?
Cóż, nieco. Jeep Active Drive to system napędu na wszystkie koła działający w każdych warunkach pogodowych. Modele Trailhawk są wyposażone w przełożenie pełzające w niskim zakresie, podobne do Wranglera, do jazdy terenowej.