IVECO, marka Iveco Group projektująca, produkująca i sprzedająca ciężkie, średnie i lekkie samochody ciężarowe, ogłasza, iż jej flagowy pojazd ciężarowy, IVECO S-Way roku modelowego 2024 (MY24), otrzymał potwierdzenie od TÜV SÜD, iż oferuje zmniejszenie zużycia paliwa choćby o 10,54% w porównaniu z poprzednikiem z roku modelowego 2022 (MY22). To osiągnięcie podkreśla ciągłe zaangażowanie IVECO w dostarczanie klientom efektywnych kosztowo i zrównoważonych rozwiązań transportowych. TÜV SÜD to globalna organizacja promująca jakość, bezpieczeństwo i zrównoważony rozwój w innowacjach technicznych. TÜV SÜD, w wyniku testów porównawczych przeprowadzonych w imieniu IVECO na równoważnych modelach z obecnego modelu IVECO S-Way i jego poprzednika, potwierdziła zmniejszenie zużycia paliwa. Testy te, przeprowadzone na tej samej trasie i przez tych samych kierowców, potwierdzają osiągi paliwowe IVECO S-Way MY24, podkreślając jego doskonałą efektywność w segmencie ciężkich samochodów ciężarowych. Luca Sra, President, Truck Business Unit, Iveco Group skomentował:
– Potwierdzenie otrzymane od TÜV SÜD to istotny kamień milowy, który wzmacnia nasze zaangażowanie w zapewnianie realnych korzyści naszym klientom. Kiedy wprowadziliśmy nowy IVECO S-Way w listopadzie 2023 roku, wraz z całą gamą roku modelowego 2024, obiecaliśmy wysoką wydajność i znaczne oszczędności paliwa. To poparcie od globalnie uznanej strony trzeciej pokazuje, iż dotrzymujemy obietnic. Podkreśla to nasze skupienie na stawianiu klienta w centrum wszystkiego, co robimy w IVECO.

S-Way zawdzięcza swoją wyjątkową efektywność paliwową najnowocześniejszym technologiom układu napędowego, których trzon stanowi zaawansowany silnik XCURSOR 13 firmy FPT Industrial, marki Iveco Group specjalizującej się w projektowaniu, produkcji i sprzedaży układów napędowych o niskim wpływie na środowisko. Cały układ napędowy jest zoptymalizowany pod kątem efektywności spalania i redukcji emisji CO2, wraz z ulepszoną aerodynamiką, układem przeniesienia mocy oraz nową generacją układu jazdy przewidującej HiCruise. Testowany pojazd był wyposażony w nowy hamulec silnikowy o wysokiej wydajności (HPEB), który łączy zmniejszoną masę i efektywność hamowania jako alternatywę dla konwencjonalnego retardera hydraulicznego, zmniejszając zużycie paliwa, a także nowe, długie przełożenie tylnej osi 2,17 oraz wspomniany układ HiCruise drugiej generacji, teraz uwzględniający w strategii jazdy ronda czy skrzyżowania i znaki stop, aby zapewnić wyjątkowy komfort jazdy wraz z ekonomią paliwa. Wykorzystując powyższe zaawansowane technologie, IVECO S-Way MY24 zapewnia wyjątkowe oszczędności paliwa, zmniejsza emisję i optymalizuje wydajność, gwarantując klientom korzyści w postaci niższych kosztów operacyjnych i zmniejszonego wpływu na środowisko. IVECO S-Way został zaprojektowany z myślą o kliencie, z produktywnością, bezpieczeństwem i łącznością w centrum uwagi. Zapewnia kompletne rozwiązanie transportowe oferujące doskonałe warunki pracy i wypoczynku dla kierowców, wraz ze zwiększoną konkurencyjnością, efektywnością floty i całkowitym kosztem posiadania dla właścicieli flot.