Trzy nowe SUV-y Hondy. Model ZR-V ma wiele wspólnego z Civikiem

profiauto.pl 1 rok temu

SUV-ów nigdy za wiele. Honda rozbudowuje swoją europejską ofertę, w której niebawem pojawią się trzy nowe modele o podwyższonym nadwoziu, w tym ciekawie zapowiadający się model ZR-V.

Honda ZR-V jest w sprzedaży w Japonii od niemal roku, a teraz zadebiutuje na Starym Kontynencie

SUV będzie mierzyć 4570 mm długości i 1840 mm szerokości i w europejskiej ofercie wpasuje się pomiędzy modele HR-V a CR-V.

Nowemu SUV-owi blisko jest do Hondy Civic. Przede wszystkim za sprawą platformy i układu napędowego, który jest taki sam. Pod maską pracuje 2-litrowy silnik benzynowy o mocy 184 KM (315 Nm), współpracujący z dwoma jednostkami elektrycznymi z Civika e-HEV. Moc przekazywana jest na przednie koła za pośrednictwem bezstopniowej przekładni CVT.

We wnętrzu również doszukamy się podobieństw z Civikiem. Wyróżnia się za to tunel środkowy, który prezentuje się inaczej niż w popularnym hatchbacku.

Niewątpliwym atutem pojazdu jest stylistyka, która ma przyciągnąć do marki młodszych klientów. O standard i jakość wykończenia możemy być spokojny, bo Honda pod tym względem do tej pory raczej nie zawodziła.

To nie koniec nowości od Hondy

Kolejnym nowym modelem w europejskiej gamie będzie Honda CR-V. SUV, który od roku dostępny jest w USA, w nowym wydaniu (6. generacja) zyskał odświeżony grill i słuszne wymiary. Mierzy teraz 4690 mm długości i 1860 mm szerokości, przy rozstawie osi wynoszącym 2700 mm. Wszystko to przekłada się na pojemniejszy bagażnik, który pomieści 590 l.

Jeśli chodzi o silnik, dostępne będą dwie opcje do wyboru – wersja hybrydowa e:HEV oraz wariant e:PHEV, czyli hybryda z wtyczką. Obydwie wykorzystują 4-cylindrową 2-litrową jednostkę benzynową i dwie jednostki elektryczne, czyli układ znany z Civica. Hybryda plug in ma mieć dużą baterię, umożliwiającą pokonanie w trybie elektrycznym 82 kilometry.

Na koniec zostawiłem model Hondy o dziwacznej nazwie e:Ny 1

To elektryk, drugi po niewielkiej Hondzie e, który wykorzystuje elektryczny motor o mocy 204 KM (310 Nm) i akumulator o pojemności 68,8 kWh. Honda obiecuje, iż jego zasięg wyniesie 412 km, a naładowanie od 10 do 80% zajmie nie więcej niż 45 minut.

Wygląd e:Ny 1 może być znajomy, a to dlatego, iż auto z zewnątrz kilka się różni od spalinowego modelu HR-V. Japończycy zmienili jedynie kilka detali, a we wnętrzu postawili na spory pionowy 15,1-calowy ekran.

Ofensywa modelowa Hondy zapowiada się więc niezwykle interesująca. Sukces sprzedażowy jednak w dużej mierze zależeć będzie od cen, a te poznamy w najbliższych miesiącach.

Zdjęcia: Honda

Idź do oryginalnego materiału