Trójmiejska premiera nowego IVECO S-WAY w IVECO TNC Gdańsk

2 tygodni temu

Wydajniejsze, bardziej ergonomiczne i bezpieczniejsze. Takie jest nowe wcielenie ciągnika siodłowego S-Way od IVECO, które premierowo zostało zaprezentowane we wtorek 29 października przez lokalnego przedstawiciela, firmę IVECO TNC w Gdańsku. Na zaproszonych klientów czekało kilka egzemplarzy nowego modelu, zaplanowano także jazdy testowe. Iveco S-WAY to pierwszy pojazd z nowej serii ciężkich pojazdów IVECO WAY, zaprojektowany tak, aby zapewnić pełen pakiet funkcji i usług skoncentrowanych na kierowcy, zrównoważonym rozwoju i zaawansowanym poziomie łączności.

IVECO S-WAY TOUR 2024 w dniu 29 października 2024 roku wraz z długo wyczekiwaną premierą nowego modelu zawitało na Pomorze do autoryzowanego dealera IVECO TNC GDAŃSK. Dzięki możliwości odbycia jazd próbnych zestawami z naczepami, grono Klientów miało okazję zapoznać się z nowymi technologiami jezdnymi pojazdu najnowszej generacji Iveco S-WAY MY24. Ponadto Goście pozyskali wiedzę na temat innowacyjnej telematyki IVECO ON, finansowania fabrycznego oraz optymalizacji zarządzania flotą – relacjonuje Kamil Chętkowski, General Manager IVECO TNC w Gdańsku. Jestem dumny, iż wraz z IVECO POLAND oraz moim zespołem mogliśmy w siedzibie naszej firmy zaprezentować najnowszy model pojazdu Iveco S-WAY. Przede wszystkim chciałbym podziękować wszystkim przybyłym Gościom, frekwencja przebiła nasze najśmielsze oczekiwania. Zaznaczę, iż prowadzona przeze mnie spółka oferuje sprzedaż oraz kompleksowe usługi serwisowe w pełnej gamie pojazdów: Iveco Daily, Iveco Eurocargo oraz Iveco S-Way (z biurem handlowym Iveco Poland) jako jedyny dealer w Trójmieście. Zapraszamy do naszego salonu TNC Gdańsk przy ul. Jabłoniowej 54 oraz autoryzowanych serwisów TNC Lubicz k/Torunia oraz TNC Bydgoszcz – dodaje Kamil Chętkowski.

Iveco S-WAY MY24

Z zewnątrz S-Way przeszedł kosmetyczne zmiany, co innego natomiast we wnętrzu. Skoncentrowana na kierowcy konstrukcja nowej kabiny, zapewnia przyjemne warunki życia i pracy w przestronnym “pomieszczeniu”, z dobrą ergonomią jazdy i zaplanowanym układem, który łączy funkcjonalność z komfortem.

Kierowca może mieć do swojej dyspozycji fotel podgrzewany i wentylowany, lodówkę, gniazdko 230V i liczne schowki oraz półki. Projekt uwzględnia również bezpieczeństwo kierowcy dzięki wzmocnionej konstrukcji (zgodnej z normą ECE R29.03) kabiny i znacznie ulepszonej widoczności dookoła. Boczne lusterka mogą występować w postaci tradycyjnej, albo też kamer. W tym drugim przypadku, umożliwiają one kierowcy kontrolę otoczenia samochodu, choćby gdy w kabinie rozciągnięte są wszystkie rolety. Centralny ekran przed kierowcą zastąpił klasyczne wskaźniki. Do tego nowy ekran multimedialny i cały rząd fizycznych przycisków, którymi obsługuje się najważniejsze funkcje. Sterowanie zautomatyzowaną skrzynią biegów przeniesione zostało na kolumnę kierowniczą, a silnik uruchamia się przyciskiem na kierownicy, po jej lewej stronie.

Mniejsze zużycie paliwa i większa trwałość

Włoski producent deklaruje, iż zużycie paliwa w nowym S-Way zostało obniżone choćby o 10%. Taki wynik uzyskano dzięki nowemu zespołowi napędowemu, poprawionym adekwatnościom aerodynamicznym oraz udoskonalonemu systemowi jazdy przewidującej.

Nowy silnik XC13 to jednostka wysokoprężna o pojemności 12.9 litra, rozwijająca do 580 KM mocy i 2800 Nm momentu obrotowego. Masę silnika zmniejszono o 10%. Standardowa trwałość wynosi teraz do 1,6 miliona kilometrów, czyli o 33% więcej niż w przypadku wcześniejszego modelu.

Jako ciekawostkę dodać można, iż zgodnie z ideą niskiego całkowitego kosztu posiadania ciężarówki, przyczyniają się takie cechy konstrukcyjne, jak na przykład wieloczęściowy zderzak, który radykalnie obniża koszty napraw, ponieważ w przypadku uszkodzenia należy wymienić tylko uszkodzoną część.

Wspomaganie jazdy i GSR

Kierowcę wspierają dwa systemy ADAS poziomu drugiego podnoszące komfort i bezpieczeństwo:

  • ASYSTENT AUTOSTRADOWY (HIGHWAY ASSIST) pomaga kierowcy w utrzymaniu pojazdu pośrodku pasa ruchu. Wykorzystuje on funkcje aktywnego korygowania kierunku jazdy i wykrywa zdjęcia rąk z kierownicy. System jest włączany automatycznie wraz z tempomatem.
  • TEMPOMAT ADAPTACYJNY Z FUNKCJĄ ZATRZYMYWANIA I RUSZANIA pomaga kierowcy w utrzymaniu bezpiecznej odległości od pojazdu poprzedzającego. W celu utrzymania takiej odległości odpowiednio zmniejsza obroty silnika i steruje hamulcami. System potrafi też śledzić pojazd poprzedzający w czasie powolnej jazdy w korku ulicznym i samoczynnie ruszać po zatrzymaniu trwającym do 3 sekund.

Zgodnie z wymaganiami europejskiego rozporządzenia o bezpieczeństwie ogólnym (GSR) IVECO S‑Way został wyposażony w szereg nowych zaawansowanych systemów wspomagających kierowcę (ADAS) oraz rozwiązań poprawiających ochronę niechronionych uczestników ruchu.

• ALC (przygotowanie do montażu blokady alkoholowej): standardowy interfejs blokady alkoholowej umożliwiający zamontowanie takiego urządzenia fabrycznie lub późniejsze doposażenie pojazdu.
• ESS (światła hamowania awaryjnego): ostrzeganie innych użytkowników drogi o nagłym hamowaniu poprzez pulsujące światła stop i włączenie świateł awaryjnych.
• BSIS (system informowania o obecności obiektów w martwym polu): wykrywa użytkowników drogi poruszających się z prędkością 5‑20 km/h w okolicy martwego pola po prawej stronie pojazdu i ostrzega kierowcę sygnałem wizualnym i akustycznym.
• MOIS (system informowania o obecności obiektów przed pojazdem): wykrywa użytkowników drogi znajdujących się w martwym polem bezpośrednio przed pojazdem i ostrzega kierowcę sygnałem wizualnym i akustycznym.
• REV (system bezpiecznego cofania): zapewnia widoczność użytkowników drogi i przeszkód za pojazdem w czasie cofania dzięki kamerze umieszczonej w tylnej belce.
• DDAW (ostrzeżenie o senności kierowcy): system monitorujący czujność kierowcy i wykrywający oznaki senności.
• ISA (inteligentny asystent prędkości): pomaga kierowcy w przestrzeganiu ograniczeń prędkości, emitując wizualne i akustyczne ostrzeżenia.
• AEBS (zaawansowany system hamowania awaryjnego): rozpoznaje sytuację grożącą najechaniem na tył pojazdu poprzedzającego, ostrzega kierowcę i w określonych warunkach uruchamia hamowanie awaryjne. Gwarantowane pełne hamowanie od 80 do 0 km/h.
• LDWS (system ostrzegający przed niezamierzonym opuszczeniem pasa ruchu): ostrzega kierowcę o niezamierzonym opuszczaniu pasa ruchu bez włączonego kierunkowskazu.

Idź do oryginalnego materiału