- Jonny Walker i Sam Sunderland zmierzą się z Red Bull Romaniacs 2025 w Rumunii w dniach 22–26 lipca
- Obaj wystartują na niemal seryjnych motocyklach przygodowych Tiger 900 Rally Pro
- Jonny Walker z zespołu Triumph Factory Racing Enduro wystartuje w klasie Adventure Ultimate
- Dwukrotny zwycięzca Rajdu Dakar i ambasador marki Triumph, Sam Sunderland, wystąpi w klasie Adventure Lite.
fot. Jonny Walker
Triumph Motorcycles szykuje się na kolejne wielkie wyzwanie – Jonny Walker i Sam Sunderland już niedługo staną do rywalizacji w rajdzie Red Bull Romaniacs 2025, który odbędzie się w Rumunii w dniach 22–26 lipca. Uznawany jest on za najtrudniejszy zawody hard enduro na świecie. Romaniacs wystawia na próbę zarówno zawodników, jak i ich maszyny, podczas ekstremalnej trasy poprowadzonej przez wymagające tereny Karpat.
Zarówno Jonny, jak i Sam wystartują na niemal seryjnych motocyklach przygodowych Tiger 900 Rally Pro w dedykowanych kategoriach Adventure. Jonny Walker z zespołu Triumph Factory Racing Enduro stanie na starcie w klasie Adventure Ultimate, natomiast dwukrotny zwycięzca Rajdu Dakar i ambasador marki Triumph, Sam Sunderland, wystąpi w klasie Adventure Lite.
Dla Jonny’ego Romaniacs to powrót do wydarzenia, w którym ma ogromne doświadczenie w klasie Gold – tym razem jednak czeka go nowe wyzwanie: start na motocyklu Tiger 900 Rally Pro.
Po latach ścigania się na najwyższym poziomie w hard enduro, Jonny z niecierpliwością czeka na możliwość sprawdzenia zarówno swoich umiejętności, jak i możliwości motocykla w zupełnie nowej odsłonie. Dla Sama będzie to z kolei pierwszy oficjalny start wyścigowy z Triumph. Brytyjczyk, który na początku tego roku został ambasadorem marki, z entuzjazmem podejmuje wyzwanie przetestowania Tiger 900 Rally Pro w jednym z najbardziej wymagających terenów off-roadowych na świecie.
Zobacz, jak Jonny Walker przygotowywał swojego Tigera… Miał na to tylko 3 godziny!
Red Bull Romaniacs rozpocznie się we wtorek, 22 lipca, od miejskiego prologu w Sybinie, po którym zawodnicy wyruszą na cztery wyczerpujące dni off-roadowego ścigania w górach. Trasa obejmie mieszankę skalistych podjazdów, koryt rzecznych, leśnych odcinków i górskich szlaków na dużych wysokościach.
Z udziałem dwóch światowej klasy zawodników startujących na niemal seryjnych adventure’owych motocyklach, Triumph jest gotowy, by pokazać realne możliwości modelu Tiger 900 Rally Pro w najbardziej ekstremalnych warunkach, jakie ma do zaoferowania Rumunia.





Jonny Walker powiedział: „Jestem naprawdę podekscytowany możliwością wzięcia udziału w tym kultowym rajdzie na motocyklu Tiger 900 Rally Pro. Już wcześniej świetnie mi się na nim jeździło, więc nie mogę się doczekać, aż pojadę nim w Rumunii. Start w klasie Adventure Ultimate będzie czymś innym niż moje dotychczasowe doświadczenia z Romaniacs – mam nadzieję, iż nieco mniej intensywnym – ale wciąż stanowi nowe wyzwanie, zarówno dla mnie, jak i dla motocykla. Już nie mogę się doczekać!”
Sam Sunderland dodał: „Jestem mega podekscytowany udziałem w Romaniacs – sama nazwa rajdu mówi wszystko! Widziałem szalone nagrania z poprzednich edycji i nie mogę się doczekać, żeby wziąć w nim udział. Cieszę się na start w klasie Adventure Lite – to mój pierwszy rajd od dłuższego czasu, a przy okazji świetny trening przed moją nadchodzącą wyprawą dookoła świata! Jonny już bardzo mi pomógł, dzieląc się cennymi wskazówkami z perspektywy hard enduro, więc czuję się pewnie na motocyklu i z niecierpliwością czekam na wyjazd do Rumunii.”
Ian Kimber, szef działu globalnych programów wyścigowych w Triumph Motorcycles, skomentował: „To będzie niesamowite zobaczyć Sama i Jonny’ego w klasie Adventure podczas debiutu Triumpha w Red Bull Romaniacs! To zupełnie inne wyzwanie niż to, z czym mieli do czynienia wcześniej, ale obecność dwóch światowej klasy zawodników na Tigerach 900 Rally Pro z pewnością doda emocji tej nowej klasie na jednym z najbardziej kultowych off-roadowych wydarzeń motocyklowych na świecie, a przy okazji podkreśli możliwości naszego motocykla.
Klasy zaczynają się rozkręcać, więc zapowiada się naprawdę świetna rywalizacja. Wiem, iż obaj zawodnicy chcą dać dobre show, a my na pewno wiele się nauczymy z ich doświadczenia. Nie możemy się doczekać startu i tego, jak sobie poradzą!”
W DRODZE
Tiger 900 Rally Pro ma w swojej historii zwycięstwa – ostatnio wygrał kategorię Trail podczas Baja Aragón 2022, dosiadał go wtedy legendarny Iván Cervantes. Wiodąc w klasie motocykli adventure, Tiger 900 Rally Pro łączy zdolności terenowe i wysoką specyfikację z komfortem na długich trasach, pewnym prowadzeniem na asfalcie oraz stylowym wyglądem.
Trzycylindrowy silnik z wałem korbowym w układzie T-plane generuje maksymalną moc 108 KM i moment obrotowy 90 Nm, oferując doskonałą elastyczność przy niższych obrotach. najważniejsze cechy to zoptymalizowany system ABS działający w zakrętach oraz kontrola trakcji z IMU, sześć trybów jazdy: Road, Rain, Sport, Off-Road, Rider oraz Off-Road Pro, a także quickshifter, podgrzewane manetki i siedzenia, system monitorowania ciśnienia w oponach oraz hamulce Brembo Stylema® Monobloc.
Tiger 900 Rally Pro wyposażony jest także w regulowane widelce Showa 45 mm USD z regulacją wstępnego napięcia sprężyny, tłumienia odbicia i kompresji oraz tylny amortyzator z pełną regulacją wstępnego napięcia sprężyny i tłumienia odbicia, oferujący 240 mm skoku z przodu i 230 mm z tyłu.
Tiger 900 Rally Pro jest już dostępny do konfiguracji oraz na jazdy testowe w lokalnych salonach, na stronie Triumph Polska.