Trident 800 zachowuje zwinne i lekkie podwozie znane z modelu 660, ale wraz z mocniejszym silnikiem dorzucono nie tylko więcej osiągów, ale też więcej wyposażenia. Dostajemy 115 KM przy 198 kg na mokro!
Trident 800 2025 w skrócie:
- Triumph odsłania zupełnie nowy model Trident 800, roadster typu naked o ekscytującym, miejskim charakterze.
- Całkowicie nowy, trzycylindrowy silnik o pojemności 798 cmł z potrójnymi przepustnicami, zapewniający natychmiastową reakcję na gaz, nieustępliwy moment obrotowy i przyprawiającą o dreszcze górę (zakres wysokich obrotów).
- Wysokiej klasy, lekkie podwozie z regulowanym zawieszeniem Showa, zapewniające instynktowną zwinność.
- Zwiększająca osiągi technologia zorientowana na kierowcę, obejmująca wrażliwy na pochylenie (Optimised Cornering) układ ABS i kontrolę trakcji, asystenta zmiany biegów (Triumph Shift Assist), łączność Bluetooth, trzy tryby jazdy oraz tempomat.
- Dostępny do zamówienia już teraz, w salonach od marca 2026 roku.
Triumph Trident 800 2025: film, zdjęcia i opis nowości








































Triumph Motorcycles zaprezentował całkowicie nowy model Trident 800, zupełnie nowy motocykl typu naked wagi średniej (middleweight), zaprojektowany, aby zapewnić ekscytujące osiągi, dynamiczny miejski charakter i pełne energii wrażenia z jazdy. Dzięki zwartej, muskularnej sylwetce i surowej stylistyce, Trident 800 wnosi nową, odważną jakość do gamy roadsterów marki Triumph.
Dzięki responsywnemu, trzycylindrowemu silnikowi o pojemności 798 cmł i potrójnym przepustnicom, Trident 800 oferuje uzależniające osiągi w rzeczywistych warunkach drogowych, gotowe, by dostarczać emocji. Od natychmiastowej reakcji przepustnicy, przez nieustępliwy moment obrotowy w średnim zakresie obrotów, aż po ekscytującą moc na „górze”, jazda jest zarówno instynktowna, jak i wyrafinowana, a towarzyszy jej niepodrabialna ścieżka dźwiękowa silnika Triple, wydobywająca się ze sportowego tłumika skierowanego ku górze.
Stworzone z myślą o poważnej zabawie, lekkie podwozie Tridenta 800 i wysokiej klasy regulowane zawieszenie Showa zapewniają pełne energii wrażenia z jazdy, instynktowną zwinność i pewną kontrolę. Szeroka kierownica, zwarta rama i asertywna pozycja za kierownicą łączą się, tworząc motocykl, który reaguje natychmiast na każde polecenie, bez wysiłku pokonuje zakręty i zachowuje stabilność przy dużej prędkości. Ważący zaledwie 198 kg z pełnym bakiem i wyposażony w przyczepne opony Michelin, motocykl jest lekki w prowadzeniu i zawsze gotowy, by wywołać uśmiech na twarzy.
Trident 800 jest wyposażony w intuicyjną, zorientowaną na kierowcę technologię, zaprojektowaną, aby ulepszyć każdą przejażdżkę. Trzy tryby jazdy dostosowują reakcję przepustnicy i kontrolę trakcji do warunków, podczas gdy wrażliwe na pochylenie układy Optimised Cornering ABS oraz Optimised Cornering Traction Control (kontrola trakcji w zakrętach) zapewniają pewność i kontrolę w każdym łuku. Dzięki łączności My Triumph Bluetooth, tempomatowi oraz czytelnemu wyświetlaczowi TFT, Trident 800 pozwala pozostać w kontakcie i skupić się na chwili.
Łącząc buntowniczą energię z wyrafinowanym DNA roadsterów Triumpha, rzeźbiony zbiornik paliwa i smukły ogon tworzą lekką, nowoczesną sylwetkę, podczas gdy wykończenia premium – od szczotkowanego aluminium po odważne schematy kolorystyczne i kontrastujące koła w kolorze złotym – wzmacniają jego dynamiczną prezencję. Niezależnie od tego, czy stoi zaparkowany przy krawężniku, czy przemyka ulicami miasta, Trident 800 stanowi porywającą mieszankę charakteru, osiągów i precyzji.
Steve Sargent, Chief Product Officer w Triumph Motorcycles, powiedział:
„Niesamowita popularność modeli Trident 660 i Street Triple 765 RS pokazała nam, jak bardzo motocykliści w tym segmencie cenią sobie ekscytującą, budzącą zaufanie jazdę, pełną charakteru i technologii. Wprowadzając model Trident 800, wzięliśmy tę zwycięską formułę i podkręciliśmy ją, dostarczając jeszcze więcej możliwości i emocji zorientowanych na jazdę szosową”.
„W modelu Trident 800 skupiliśmy się na dostarczeniu takiego rodzaju osiągów i charakteru, jakiego motocykliści oczekują w rzeczywistym świecie. Całkowicie nowy silnik z potrójnymi przepustnicami zapewnia maksymalne zaangażowanie na codziennych drogach, a połączyliśmy to z lekkim podwoziem o wysokiej specyfikacji i regulowanym zawieszeniem Showa”.
„Wiemy, iż ten klient poszukuje technologii skoncentrowanej na kierowcy, takiej jak wrażliwy na pochylenie ABS i kontrola trakcji (Optimised Cornering), Triumph Shift Assist oraz tempomat, aby poprawić wrażenia z jazdy bez odwracania uwagi. To motocykl dla tych, którzy chcą maksymalnych emocji, zawsze i wszędzie. Otwiera to drzwi przed zupełnie nową grupą motocyklistów szukających zabawnej, napędzanej adrenaliną i celowej jazdy”.
Całkowicie nowy silnik triple (trzycylindrowy) – Trident 800 2025
Sercem Tridenta 800 jest całkowicie nowa jednostka napędowa Triumph o pojemności 798 cmł, zaprojektowana z myślą o emocjach podnoszących tętno. Reaguje ona natychmiastowo na każdym biegu, dostarczając falę momentu obrotowego i wycie na wysokich obrotach, które narasta aż do czerwonego pola przy 11 500 obr./min.
Generujący moc 115 KM przy 10 750 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 84 Nm przy 8 500 obr./min, uzależniający napęd w średnim zakresie obrotów silnika Triple łączy się z głębokim rykiem układu dolotowego przepływającym przez potrójne przepustnice, wzmocnionym przez przeprojektowany airbox i układ lejków dolotowych (trąbek), co optymalizuje przepływ powietrza i dźwięk ssania. Rezultatem jest głęboki, gardłowy warkot pod obciążeniem i niepowtarzalne wycie trzycylindrowca Triumph na wysokich obrotach.
Wewnątrz silnika zastosowano kuty wał korbowy, unikalny wałek rozrządu i wałek wyrównoważający, kute korbowody oraz tłoki o wysokim stopniu sprężania – wszystko zaprojektowane w celu maksymalizacji osiągów i trwałości.
Lekkość prowadzenia i zwinność – Trident 800 2025
Wsparciem dla silnika jest podwozie zbudowane do dynamicznej jazdy, z lekką ramą i regulowanym zawieszeniem Showa, które zapewniają prowadzenie ostre jak brzytwa. Dzielone siedzenie znajduje się na wysokości 810 mm i ma wąski przekrok, a jego kształt zaprojektowano tak, by pewnie utrzymywało kierowcę w miejscu.
Z przodu zastosowano odwrócony widelec (upside-down) Showa o średnicy 41 mm typu Big Piston z rozdzieloną funkcją tłumienia (SFF-BP), z regulacją tłumienia dobicia i odbicia. Tylny amortyzator typu monoshock marki Showa oferuje regulację napięcia wstępnego sprężyny oraz tłumienia odbicia, co pozwala na idealne dostrojenie jazdy.
Za hamowanie odpowiadają dwa 4-tłoczkowe zaciski radialne zaciskające się na tarczach o średnicy 310 mm, zasilane przewodami w stalowym oplocie, co zapewnia silną i progresywną moc hamowania.
Technologia skoncentrowana na kierowcy – Trident 800 2025
Trident 800 jest wyposażony w inteligentną technologię zorientowaną na kierowcę, zaprojektowaną tak, aby ulepszać jazdę bez rozpraszania uwagi. Jej rdzeniem są trzy tryby jazdy: Road (Drogowy), Sport i Rain (Deszcz), które dostosowują reakcję przepustnicy i kontrolę trakcji do panujących warunków. Niezależnie od tego, czy podkręcasz osiągi, czy priorytetem jest dodatkowy spokój ducha w mokrych warunkach, system zapewnia kierowcy kontrolę i kontakt z drogą.
Zaawansowane, wrażliwe na pochylenie systemy Optimised Cornering ABS i Traction Control zapewniają dodatkową pewność w zakrętach, wykorzystując dane w czasie rzeczywistym do dostosowania siły hamowania i oddawania mocy w zależności od kąta pochylenia. Moc przekazywana jest przez precyzyjną, 6-biegową skrzynię biegów, a system Triumph Shift Assist umożliwia zmianę biegów w górę i w dół bez użycia sprzęgła dla płynnego przyspieszania, podczas gdy tempomat dodaje wygody podczas dłuższych podróży.
Łączność i widoczność są równie dopracowane. System My Triumph Bluetooth umożliwia płynne sterowanie muzyką, połączeniami i nawigacją „zakręt po zakręcie” dzięki przełącznika przy lewej manetce, a informacje wyświetlane są na czystym, okrągłym, kolorowym ekranie TFT o przekątnej 3,5 cala. Oświetlenie w pełni w technologii LED, w tym charakterystyczny okrągły reflektor z sygnaturą świateł do jazdy dziennej (DRL), zintegrowana tylna lampa i automatycznie wyłączane kierunkowskazy, zapewniają, iż Trident 800 wyróżnia się w dzień i w nocy, łącząc nowoczesny design z codzienną praktycznością.
Styl naked z charakterem – Trident 800 2025
Wizualnie Trident 800 robi mocne wrażenie. Jego design typu naked to same mięśnie i intencje, łączące ostre powierzchnie z płynnymi krzywiznami, tworząc dominujący profil i atletyczną postawę. Szeroki, rzeźbiony 14-litrowy zbiornik płynnie przechodzi w wyprofilowane siedzenie i smukły ogon, podczas gdy krótki, zadarty ku górze tłumik i minimalistyczne mocowanie tablicy rejestracyjnej utrzymują tył motocykla w surowym i celowym stylu.
Lakierowany w kolorze nadwozia pług pod silnikiem i owiewka (flyscreen) dodają aerodynamicznego sznytu i wizualnej spójności, wzmacniając dynamiczną sylwetkę roadstera. Każdy detal Tridenta 800 został wykonany tak, aby zapewnić wykończenie klasy premium. Wytłoczone logo na siedzeniu dodaje subtelnego wyrafinowania, a lekkie, odlewane z aluminium felgi w efektownym złotym wykończeniu podkreślają odważny, bezkompromisowy styl motocykla.
Design kół dopełnia wszystkie trzy opcje kolorystyczne: Ash Grey (szary) z detalami Diablo Red, Carnival Red (czerwony) z akcentami Graphite oraz Jet Black (czarny) dla ciemniejszego, bardziej nastrojowego klimatu.
Stylistyka Tridenta 800 może być dalej wzbogacana gamą oryginalnych akcesoriów Triumph (Genuine Triumph Accessories), pozwalających motocyklistom dopasować maszynę do własnej estetyki. Opcje obejmują smukły tłumik Akrapovič z tytanową owijką i końcówką z włókna węglowego, zaprojektowany, aby podkreślić sportową sylwetkę motocykla.
Na drodze – Trident 800 2025
Dzięki dwuletniej gwarancji bez limitu kilometrów i wiodącemu w klasie interwałowi serwisowemu wynoszącemu 16 000 km (10 000 mil), nowy Trident 800 jest zbudowany tak, by spędzać więcej czasu w drodze, a mniej w warsztacie, dając kierowcom swobodę cieszenia się każdym kilometrem.
Klienci w Wielkiej Brytanii mogą skonfigurować i zarezerwować swojego nowego Tridenta 800 online, korzystając z nowej technologii Triumph „Reserve My Triumph”. Zabezpieczając preferowany kolor wpłatą zaliczki u wybranego dealera, klienci mogą mieć pewność, iż będą jednymi z pierwszych, którzy odbiorą swój nowy motocykl. Nowa usługa rezerwacji motocykli będzie sukcesywnie wprowadzana w całej Europie i na innych głównych rynkach od wiosny 2026 roku.
Trident 800 2025 – cena i dostępność
Dostępny do zamówienia już teraz w salonach Triumph, w cenie od 45 990 zł z dostawami do salonów od marca 2026 roku.
Triumph Trident 800 2025 – dane techniczne:
| ENGINE AND TRANSMISSION | |
| Type | Liquid-cooled, 3 cylinders, 12 valves, DOHC |
| Capacity | 798 cc |
| Bore | 78.0 mm |
| Stroke | 55.7 mm |
| Compression | 13.2:1 |
| Max Power EC | 115 PS / 113 bhp (84.6 kW) @ 10,750 rpm |
| Max Torque EC | 84 Nm @ 8,500 rpm |
| System | Bosch Multipoint sequential electronic fuel injection with electronic throttle control. 3 rider modes (Rain, Road, Sport) |
| Exhaust | Stainless steel 3 into 1 header system with sided mounted stainless steel silencer |
| Final Drive | X ring chain |
| Clutch | Wet, multi-plate, slip & assist |
| Gearbox | 6 speed, Triumph Shift Assist |
| CHASSIS | |
| Frame | Tubular steel perimeter frame |
| Swingarm | Twin-sided, fabricated pressed steel |
| Front Wheel | Cast aluminium alloy 5 spoke, 17 x 3.5 in |
| Rear Wheel | Cast aluminium alloy 5 spoke, 17 x 5.5 in |
| Front Tyre | 120/70 R 17 |
| Rear Tyre | 180/55 R 17 |
| Front Suspension | Showa 41mm upside down separate function big piston (SFF-BP) forks, 120mm Wheel travel, adjustable compression & rebound damping. |
| Rear Suspension | Showa monoshock RSU, with adjustable preload and rebound damping, 130mm Wheel travel |
| Front Brakes | Twin Ø310mm floating discs, 4-piston radial calipers, OCABS |
| Rear Brakes | Single Ø220mm fixed disc, single piston sliding caliper, OCABS |
| Instrument Display and Functions | LCD Multifunction Instruments with integrated colour TFT screen |
| DIMENSIONS & WEIGHTS | |
| Length | 2024 mm |
| Width Handlebars | 815 mm |
| Height Without Mirror | 1088 mm |
| Seat Height | 810 mm |
| Wheelbase | 1402 mm |
| Rake | 24.5 ° |
| Trail | 108 mm |
| Wet Weight | 198 kg |
| Tank Capacity | 14 litres |
| SERVICE | |
| Service Interval | 10,000 miles (16,000km)/12 months (whichever comes first) |
| CONSUMPTION AND EMISSIONS | |
| Fuel Consumption | 4.7 l/100km (60.1 mpg) |
| Emissions | 109 g/kmEURO 5+ CO2 emissions and fuel consumption data are measured according to regulation 168/2013/EC. Figures for fuel consumption are derived from specific test conditions and are for comparative purposes only. They may not reflect real driving results. |

2 godzin temu














