Triumph Tiger Sport 800. 7 ciekawostek, o których mogłeś nie wiedzieć! [SZYBKA OPINIA]

1 dzień temu

Tiger Sport, na pierwszy rzut oka może cię nie zachwycić. Ale już pierwsze kilometry przekonują do tego motocykla, a po zakończeniu jazdy trudno się z nim rozstać. Oto 7 ciekawostek o Tigerze Sport 800, o których mogłeś nie wiedzieć.

Nie daj się zwieść cyfrom. Choć pojemność sugeruje przeciętność, Triumph Tiger Sport 800 to sprzęt, który śmiało wchodzi na teren dużych turystyków i robi to z buta, w dodatku w butach z quickshifterem. Poniżej siedem faktów o tym motocyklu, które mogą cię zaskoczyć – choćby jeżeli myślisz, iż znasz go na wylot.

Triumph Tiger Sport 800 – szybka opinia

1. Nazwa „800” to ściema

Nie chodzi o pojemność – chociaż faktycznie silnik ma 798 cmł – ale o to, iż Tiger Sport 800 w mocy nie bierze jeńców. 115 KM przy 10 750 obr/min i 84 Nm przy 8500 obr/min to liczby, które wbijają się klinem między segment „średni” a „duży turystyk z zadatkami na rakietę”. Dla porównania – większy Tiger 900 GT, z niższą mocą, może się poczuć lekko zakłopotany.

2. Trzy cylindry, jeden styl

Triumph od lat wie, jak robić silniki trzycylindrowe, a ten egzemplarz to kolejny dowód na to, iż idzie im to dobrze. Kultura pracy? Gładka jak panna cota. Elastyczność? Biegi można zmieniać z leniwą gracją albo katować obrotomierz pod czerwone pole. I ten pomruk – niepowtarzalny, pełen charakteru, jakby kibic śpiewał coś o Arce Gdynia.

3. Quickshifter w standardzie – w obie strony

W tej klasie to jeszcze nie jest oczywistość, a Tiger Sport 800 oferuje quickshifter jako wyposażenie seryjne – i to działający zarówno w górę, jak i w dół. W mieście to jak cheat code, a na trasie – przepis na czystą euforia z jazdy. Kto raz spróbuje, nie wraca.

4. Elektronika z najwyższej półki

Nie musisz dopłacać za gadżety – IMU, ABS działający w złożeniu, kontrola trakcji, tryby jazdy, a choćby tempomat to standard. Triumph podchodzi do tematu bezpieczeństwa i komfortu poważnie, bez „pakietów premium” za kilka tysięcy. Tylko usiąść i jechać.

5. Diesel? Nie, ale zasięg jak w Passacie

Zbiornik paliwa ma 18,6 litra, a spalanie podczas jazdy oscyluje wokół 4,7 l/100 km. Prosty rachunek daje niemal 400 km na jednym baku – bez szukania stacji co 100 kilometrów. Dla fanów długich dystansów – jak znalazł. Dla tych z małym pęcherzem – to wasz wróg.

6. Nowe zawieszenie Showa – czyli jak to się prowadzi

Nowa konfiguracja z przodu i z tyłu, z regulacją kompresji i napięcia wstępnego, robi robotę. Na krętych odcinkach Tiger Sport 800 prowadzi się jakby wiedział, gdzie chcesz skręcić zanim ty o tym pomyślisz. A jak wjedziesz na gorszy asfalt – jedzie stabilnie jak po sznurku.

7. I tylko ten kokpit…

I teraz kubeł zimnej wody: wyświetlacz cyfrowy jest czytelny, owszem. Możesz go choćby połączyć ze telefonem. Ale na tle konkurencyjnych rozwiązań, a choćby w porównaniu do tego z Tigera 900 wygląda jak coś z lat 90. Doprawdy – trudno uznać to za mocną stronę.

Triumph Tiger Sport 800 to taki wilk w owczej skórze. Niby „średniak”, a wyprzedza większych, świetnie skręca, jedzie daleko i oferuje elektronikę, której nie powstydziłby się flagowy model. A do tego robi to z brytyjskim wdziękiem. jeżeli myślałeś, iż to tylko kolejny uniwersalny turystyk – to musisz zmienić zdanie.

Operacja Lato 2025: o co chodzi? Spotkania, konkurs, plan…

Materiał powstał w czasie Operacji Lato. Edycja 2025 ma aż 6 tygodni marek (o czym piszemy szerzej w artykule). Każdego tygodnia przetestujemy dla Was przynajmniej 3 motocykle, a czasem też trafi się czwarty jednoślad albo samochód. Testy i wiele innych publikacji znajdziecie na portalu Motogen.pl, ale także na fanpage motogen.pl na FB oraz na profilach

oraz Tiktoku, a także na YouTube. Śledźcie wpisy, relacje, shorty i stories!

Konkurs! Po raz kolejny w ramach konkursu #OperacjaLato @Motogen.pl mamy dla Was pakiet cennych nagród! Wystarczy zrobić ciekawe zdjęcie/video o temacie letnio-motocyklowym, wrzucić je na swoje sociale (dowolnie: faceook, instagram, youtube i/lub tiktok) oznaczyć #OperacjaLato oraz @motogen.pl, a zgarnąć można nagrodę główną – kask Schuberth Concept! Pozostałe nagrody też są ciekawe: voucher 700 zł na zakup odzieży Ixon w sklepie Inter Motors, klocki hamulcowe TRW, wodoodporne plecaki z chemią Motul, sesja foto z Tomazim, zestaw gadżetów Exide, czy zestaw gadżetów Motogen!

Spotkania! To chyba nasza ulubiona część Operacji Lato – w każdy czwartek o 19:00 spotykamy się z Wami na błoniach Stadionu Narodowego. Przyjeżdżajcie wszystkimi motocyklami – marka i pojemność nie ma znaczenia, bo najważniejszy jest świetny klimat i pogaduszki i motocyklach. Czasem skoczymy gdzieś na kawę, a czasem będzie coś do zgarnięcia w mini konkursach na spotkaniach. Aby dowiedzieć się dokładnie co, gdzie i kiedy śledźcie stories na FB/IG oraz wydarzenia na facebooku Motogen!

Harmonogram Operacji Lato 2024:

  • 30.06–06.07 – Harley-Davidson
  • 07.07–13.07 – Yamaha
  • 14.07–20.07 – BMW
  • 21.07–27.07 – Triumph
  • 28.07–03.08 – Kawasaki
  • 04.08–10.08 – Suzuki

Operacja Lato może się odbyć dzięki partnerom

Operacja Lato organizowana jest przez Motogen.pl dla Was, ale nie mogłaby się odbyć, i nie byłoby spotów, i nie byłoby nagród w konkursie, gdyby nie dołączyło do nas wiele firm uwielbiających motocykle. Są to firmy:
Schuberth,
Exide,
Motul,
TRW,
Ixon.

Bądźcie na bieżąco i już teraz dodajcie do obserwowanych fanpage motogen.pl na FB oraz profile na

oraz Tiktoku, a także na YouTube. Śledźcie wpisy, relacje, shorty i stories!

Idź do oryginalnego materiału