Trasa do elektrowni jądrowej. Znamy wykonawcę odcinka do drogi S6

1 dzień temu
  • Najtańsza oferta na realizację trasy do węzła drogi ekspresowej S6 opiewa na 200 mln zł
  • Zakończenie robót budowlanych zaplanowano na II kwartał 2028 r.
  • Cały odcinek od S6 do elektrowni jądrowej osiągnie długość 26 km

Droga do elektrowni jądrowej. Przetarg

Przetarg na realizację drogi krajowej do planowanej elektrowni atomowej ogłoszono w sierpniu 2024 r. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) wskazała już ofertę najkorzystniejszą dla odcinka od DW213 do drogi ekspresowej S6. W przypadku trasy od Lubiatowa do DW213 trwa analiza ofert.

Głównym kryterium w postępowaniu była cena (60%). Pozostałe dotyczą przedłużenia gwarancji jakości na obiekty mostowe wraz ich z wyposażeniem (30%) i instalacje zasilające i konstrukcje wsporcze (10%). Budżet GDDKiA to 417,86 mln zł.

Lista złożonych ofert na realizację odcinka do drogi S6:

  • konsorcjum Aldesa Construcciones Polska i Aldesa Construcciones – 200 mln zł,
  • Mirbud – 207,52 mln zł,
  • NDI – 209,93 mln zł,
  • Konsorcjum Fabe Polska Spółka i SP Sine Midas Stroy – 210,66 mln zł,
  • Duna Polska – 217,19 mln zł,
  • Konsorcjum Polimex Infrastruktura, Polimex Mostostal, Mosty Łódź – 219,59 mln zł,
  • Budimex – 226,54 mln zł,
  • Strabag – 233,37 mln zł,
  • Porr – 233,93 mln zł,
  • Unibep – 240,50 mln zł,
  • Intercor – 290 mln zł.

Za najlepszą uznano propozycję konsorcjum Aldesa Construcciones Polska i Aldesa Construcciones, które wyceniło zadanie na 200 mln zł brutto.

Na projektowanie, roboty budowlane i uzyskanie o pozwolenia na użytkowanie przeznaczono 35 miesięcy od zawarcie kontraktu. GDDKiA planuje jego podpisanie w II kwartale 2025 r., a zakończenie prac w II kwartale 2028 r.

Tunel, estakada, mosty i wiadukty na budowie linii Tymbark–Limanowa


Dwa odcinki między S6 a elektrownią jądrową

Budowa trasy do elektrowni jądrowej „Lubiatowo-Kopalino” obejmuje dwa zadania: odcinki Lubiatów–DW213 o długości 11 km i od DW213 do węzła Łęczyce drogi ekspresowej S6 liczący 15 km. W przypadku pierwszej części wpłynęło 13 propozycji, dla drugiej 11. Otwarcie ofert było możliwe po uzyskaniu decyzji o uwarunkowaniach środowiskowych.

W ramach budowy fragmentu S6 Leśnice–Bożepole Wielkie powstanie łącznik między drogą powiatową w Łęczycach a ekspresową. Nawierzchnia będzie dostosowana do ruchu pojazdów o nacisku 11,5 tony na oś.

Znaczenie przyszłej drogi krajowej

Droga krajowa będzie istotna nie tylko dla budowy i eksploatacji elektrowni atomowej, ale także dla mieszkańców i kierowców. Nowa trasa zwiększy przepustowość układu komunikacyjnego, odciąży sieć dróg lokalnych, a dodatkowo skróci czas przejazdu między Trójmiastem i nadmorskimi miejscowościami w gminie Choczewo – czytamy w komunikacie. Stanie się też alternatywą dojazdu nad Bałtyk w okresie turystycznym.

Przeczytaj także: CPK. Bliżej do budowy linii kolejowej „Y”. Wniosek o decyzję środowiskową

Idź do oryginalnego materiału