Tradycyjna jesienna modernizacja modeli BMW – tym razem to przede wszystkim mocniejszy silnik 3.0 R6

1 godzina temu

Jesienna aktualizacja oferty modelowej to tradycja w BMW. Tym razem przyniosła m.in. wprowadzenie wzmocnionego benzynowego silnika 3.0 R6 turbo do serii 2, 3 oraz 4. Od razu poznaliśmy też ceny aut z jednostkami po modernizacji. Co z pozostałymi zmianami? Są, delikatnie mówiąc, kosmetyczne, a niektóre wręcz tak drobne, iż ich oficjalne ogłaszanie mocno zaskakuje.

BMW ma w zwyczaju wprowadzać do swoich modeli ulepszenia sezonowo (np. latem lub jesienią) i w zasadzie zawsze dotyczą one więcej niż jednego auta.

Tym razem najważniejszą zmianą jest zastosowanie w wybranych bazowych modelach z linii M (nie pełnoprawnych "emek", ale tych z linii M performance) nowej, wzmocnionej wersji benzynowej jednostki 3.0 R6.

https://magazynauto.pl/wiadomosci/bmw-nie-wyobraza-sobie-przyszlosci-bez-silnika-spalinowego-ma-on-nigdy-nie-zniknac-z-aut,aid,5572

Dla dwójki, trójki i czwórki

Świetna sześciocylindrowa rzędowa jednostka benzynowa 3.0 biturbo stosowana dotąd w modelach M Performance o oznaczeniu M40i rozwija 374 KM i 500 Nm. BMW postanowiło ją jednak usprawnić, dodając instalację mikrohybrydową. W efekcie modernizacji 3.0 R6 generuje teraz o 18 KM więcej, czyli 392 KM. Znacząco wzrósł także maksymalny moment obrotowy, bo o 40 Nm, osiągając zatem 540 Nm.

Oczywiście trudno oczekiwać zdecydowanej poprawy, i tak już znakomitych osiągów, ale trzeba zaznaczyć, iż np. M340i xDrive Limuzyna rozpędza się teraz do 100 km/h w 4,3 s, czyli o 0,1 s szybciej niż słabszy poprzednik. W efekcie zastosowania instalacji mikrohybrydowej zmniejszyło się zużycie paliwa. I tak np. w M240i xDrive Coupé spadło ono z 8,8-8,7 l/100 km do 8,0 l/100 km.

Wzmocniona jednostka trafi do następujących modeli (których ceny już ujawniono):

  • BMW M240i xDrive Coupé: 0-100 km/h 4,3 s; 290 000 zł
  • BMW M340i xDrive Limuzyna: 0-100 km/h 4,3 s; 327 500 zł
  • BMW M340i xDrive Touring: 0-100 km/h 4,5 s; 334 000 zł
  • BMW M440i xDrive Coupé: 0-100 km/h 4,4 s; 352 500 zł
  • BMW M440i xDrive Cabrio: 0-100 km/h 4,8 s; 392 500 zł
  • BMW M440i xDrive Gran Coupé: 0-100 km/h 4,6 s; 352 500 zł.
https://magazynauto.pl/testy/bmw-m4-csl-test,aid,3115

W innych modelach – kosmetyka

Poza najważniejszą nowością, jaką jest 3.0 R6 MHEV, wprowadzono drobne poprawki w innych samochodach. Niektóre są tak drobne, iż choćby nieco śmieszne jest to, iż BMW o nich wspomina (np. w serii 5 wprowadzony zostanie... haczyk montowany na słupku B umożliwiający wieszanie np. odzieży).

I tak na przykład w BMW serii 4 Gran Coupé i BMW i4 po wyborze opcjonalnych diodowych reflektorów adaptacyjnych auta otrzymają również laserowe światła tylne. Ponadto diodowe reflektory adaptacyjne są dostępne jako opcja indywidualna bez pakietu sportowego M Pro dla BMW 420i, BMW 420d i BMW 420d xDrive.

https://magazynauto.pl/wiadomosci/bmw-ix3-neue-klasse-wymiary-dane-techniczne-moc-zasieg-ladowanie-wersje-wyposazenie-kiedy-w-sprzedazy,aid,5529

W BMW serii 2 Gran Coupé (w linii stylistycznej M Sport lub z pakietem M Sport) pojawia się nowy opcjonalny zielony lakier (Cape York).

I wreszcie w X3 wprowadzono delikatne zmiany w obiciach w przypadku tapicerek Veganza i Merino.

M240i xDrive przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,3 s. fot. BMW
Trójka Touring w wersji z 392-konnym silnikiem to prawdziwy wilk w owczej skórze. fot. BMW
Nowa jednostka 3.0 R6 MHEV trafia także do serii 4: Coupe, Cabrio i Gran Coupe. fot. BMW
Kabriolet serii 4 jest najcięższy, a zatem nieco mniej dynamiczny niż pozostałe warianty serii 3 i 4 z nową jednostką. fot. BMW
Idź do oryginalnego materiału