Toyota ujawnia kolejne szczegóły dot. silnika spalinowego nowej generacji. Te liczby robią wrażenie

5 godzin temu

Toyota reklamuje swoje nowe silniki spalinowe. 4-cylindrowa jednostka zdaniem japońskiego producenta bez większych problemów będzie w stanie rozwijać choćby 600 koni mechanicznych. Od ogłoszenia nowej rodziny czterocylindrowych jednostek minął ponad rok, a my poznajemy kolejne szczegóły dotyczące tych układów.

Toyota i jej imponujące jednostki spalinowe

fot. Toyota

Nadchodzące silniki benzynowe mają otrzymać pojemność 1,5 i 2 litrów. Mają być mniejsze, lżejsze i bardziej wydajne od obecnych. Ale oprócz tego mają też mieć świetne osiągi. Większy z dwóch silników otrzymał choćby wersję Gazoo Racing, zaprezentowaną już w koncepcyjnym modelu GR Yaris M.

Dziki, gorący hatchback zadebiutował jako koncept jeszcze w styczniu na Tokyo Auto Salon. Samochód wyposażony jest w nowy silnik G20E. Jest on zamontowany nad tylną osią. Kieszonkowa rakieta ma także turbosprężarkę zwiększającą moc do około 400-450 koni mechanicznych. Niemiecki magazyn Auto Motor und Sport dowiedział się od inżynierów, iż istnieje potencjał na znacznie więcej. „Dzięki większej turbosprężarce, ponad 600 koni mechanicznych jest łatwo możliwe”.

Taka moc byłaby dwukrotnością liczb osiąganych w poprzednich modelach GR Yaris, GR Corollą, czy Lexusa LBX Morizo. Tam pod maską pracował 3-cylindrowy silnik o pojemności 1,6 litra. Jednakże, choć osiągnięcie 600 koni mechanicznych jest możliwe dzięki większej turbosprężarce, Toyota może napotkać na pewne problemy.

fot. Toyota

Szeroki wachlarz zastosowań

Chodzi oczywiście o surowe przepisy. Producent może być zmuszony do przestrojenia silnika G20E, aby zmniejszyć emisję CO2. Jednak choćby moc zaczynająca się od 4, czy 5, wciąż byłaby bardzo imponująca. Silnik może także znaleźć swoje zastosowanie w samochodach wyścigowych.

Ale możemy spodziewać się, iż nowy, 4-cylindrowy silnik znajdzie się pod maską wielu modeli o wysokich osiągach. 2-litrowa jednostka jest zaprojektowana tak, aby można było ją montować zarówno wzdłużnie, jak i poprzecznie. Z tyłu, lub z przodu. Jednakże, to czyni go potencjalnym kręgosłupem przyszłej oferty Gazoo Racing. Toyota zasugerowała potencjalny powrót Celiki i/lub MR2, obiecując jednocześnie, iż Supra będzie istnieć dłużej niż obecna generacja. Następna generacja GR86 również mogłaby być naturalnym wyborem, zakładając, iż jest w fazie rozwoju.

Idź do oryginalnego materiału