Toyota sypie premierami. Niewielki Land Cruiser FJ to zupełnie nowy członek rodziny terenówek Toyoty

3 godzin temu

Długo wyczekiwany „baby Land Cruiser” w końcu ujrzał światło dzienne. To prawdziwe auto terenowe, tyle iż w mniejszym i bardziej przystępnym formacie. Premiera rynkowa – w połowie 2026 roku.

Wraz z premierą tego modelu Japończycy przywrócili do życia oznaczenie FJ. Auto zaprojektowano jako nowego członka rodziny terenowych Toyot, ale z myślą o młodszych klientach. W rezultacie stylistyka FJ-a jest nowoczesna, a przy tym pełna odniesień do dawnych Land Cruiserów.

Dwa różne warianty przodów do wyboru. fot. Toyota

Ciekawostkę stanowią dwa warianty przodu – jeden w stylu retro z okrągłymi reflektorami, drugi z prostokątnymi lampami LED w kształcie litery C.

https://magazynauto.pl/testy/mercedes-puch-280-ge-range-rover-3-5-v8-i-toyota-land-cruiser-fj60-spotkanie-terenowych-legend,aid,4527

Sprytne rozwiązania

Nowa Toyota Land Cruiser FJ w swoim nadwoziu ma kilka sprytnych rozwiązań. Zarówno przednie, jak i tylne naroża zderzaków można łatwo zdemontować, co ułatwia wymianę uszkodzonych elementów po przygodach w terenie.

Toyota zapowiedziała także szeroką gamę akcesoriów – od progów ochronnych i snorkli po platformę dachową oraz dodatkowe panele do montażu na tylnej pokrywie.

Mały Land Cruiser zachował terenowy charakter. fot.. Toyota

Wymiary FJ-a to 457 cm długości, 185 cm szerokości i 196 cm wysokości. Rozstaw osi wynosi 258 cm, czyli o 5,8 cm mniej niż w Corolli Cross, choć całe nadwozie jest od niej o 11 cm dłuższe.

W porównaniu z pełnowymiarowym Land Cruiserem różnice są jeszcze większe: długość okazuje się krótsza o 34,8 cm, a rozstaw osi – o 26,9 cm.

https://magazynauto.pl/uzywane/uzywane-terenowe-toyoty-land-cruiser-hilux-fj-cruiser-polecane-wersje-zalety-wady-usterki,aid,5184

Sprawdzony silnik pod maską

W przestrzeni pomiędzy przednimi kołami znalazł się 2,7-litrowy, 4-cylindrowy silnik benzynowy 2TR-FE, rozwijający 161 KM i 246 Nm momentu obrotowego. Współpracuje on z 6-biegową automatyczną skrzynią Super ECT i napędem 4×4.

Toyota podkreśla, iż platforma IMV, na której oparto FJ-a, została gruntownie wzmocniona. Zastosowano bowiem dodatkowe elementy dla lepszych sztywności nadwozia i precyzji prowadzenia.

Toyota Land Cruiser FJ wygląda nieco… pokracznie, ale nie można jej odmówić uroku osobistego. fot. Toyota

Japończycy zapewniają ponadto, iż FJ zachowuje „osiągi w terenie godne Land Cruisera”, dzięki adekwatnym kątom natarcia, prześwitowi i długiemu skokowi zawieszenia. Toyota nie podała pełnej specyfikacji terenowej, ale FJ ma oferować podobny prześwit i kąt natarcia, co jego większy brat – odpowiednio, 21,5 cm i 31 stopni.

Przy tym promień skrętu wynosi zaledwie 5,5 m, co czyni Toyotę Land Cruiser FJ wyjątkowo zwrotną w terenie i w mieście.

https://magazynauto.pl/wiadomosci/nowa-toyota-land-cruiser-250-pierwsza-jazda,aid,4806

Klasyka z nowoczesnością

Kabina Land Cruisera FJ łączy klasyczny, użytkowy charakter z nowoczesną technologią. Znajdziemy tu masywną kierownicę, cyfrowy zestaw wskaźników oraz ekran multimedialny o przekątnej 12,5 cala.

Oddzielny panel klimatyzacji, fizyczne przyciski, a także zwyczajna dźwignia automatu podkreślają solidność i prostotę obsługi. Materiały są twarde, odporne na zabrudzenia i łatwe do czyszczenia – dokładnie takie, jakich oczekują użytkownicy samochodów terenowych.

Kokpit jest niemal identyczny z tym w dużym Land Cruiserze. fot. Toyota

Drugi rząd siedzeń wydaje się dość ciasny, ale prawdopodobnie będzie przesuwany, co pozwoli zwiększyć przestrzeń kosztem bagażnika.

Standardowo FJ otrzymał pakiet systemów bezpieczeństwa Toyota Safety Sense.

https://magazynauto.pl/uzywane/uzywany-mercedes-klasy-g-historia-wersje-silniki-zalety-wady-usterki-ceny,aid,4913

Japonia potwierdzona

Toyota zapowiedziała rozpoczęcie sprzedaży Land Cruisera FJ w Japonii w połowie 2026 roku. Nie potwierdzono jednak planów eksportu, ale oczekuje się, iż samochód trafi także do innych zakątków naszego globu, w tym do Europy.

2163

Idź do oryginalnego materiału