
W najbliższym czasie Toyota zmierzy się z kolejnym chińskich rywalem, który będzie solidną alternatywą dla tych z chudszym portfelem. To Omoda 7, która doczekała się już pierwszej prezentacji w Polsce. SUV, który przywozi ze sobą cały wachlarz funkcjonalności i technologii w atrakcyjnym opakowaniu ma już pierwszy cennik.
Omoda 7 to SUV, który kradnie uwagę nieprawdopodobnym wnętrzem i technologiami
Debiut medialny nowego chińskiego SUV-a mieliśmy okazję zobaczyć jako jedni z pierwszych dzięki zaproszeniu OMODA AUTO POLAND sp. z o.o. SUV, który zapełni lukę w katalogu marki, plasując się między modelami Omoda 5 i Omoda 9 to mocny rywal dla takich modeli jak Toyota RAV4, Hyundai Tucson, MG HS.
Widzieliśmy, iż Omoda 7 przywozi ze sobą cały wachlarz funkcjonalności i technologii w atrakcyjnym opakowaniu. To bardzo technologiczny samochód, który ma zamiar zawojować rynek m.in. inteligentym funkcjonalnym kokpitem z przesuwnym 15,6’ calowym ekranem. Jego procesor wykorzystuje algorytm rozpoznawania gestów i system multi-touch. W efekcie wystarczą proste ruchy palcami, by mieć dostęp do funkcji pojazdu. Kolejne asy w rękawie możliwości Omody 7, o których warto wspomnieć to czterostrefowe sterowanie głosowe, przestrzeń bagażowa do 1368 litrów i najnowsza architektura hybrydowego napędu.
W związku z tym, iż Omoda 7 jako kolejny globalny produkt odrębnej marki koncernu Chery ma już pierwszy cennik, możemy przyjrzeć się, jak wypada pod tym względem, jeżeli chodzi o rywali.
foto: materiały prasowe producentaEuropa lubi takie solidne i wydajne konstrukcje z kompletnym wyposażeniem
Chiński SUV, który ma zadatki na przebój na polskim rynku, dostał cennik w Wielkiej Brytanii. W związku z tym wiemy, ile trzeba zapłacić za sportowy wygląd i komfort pozwalający spędzić wiele godzin za kierownicą.
Omoda 7 debiutuje w brytyjskim katalogu w dwóch wariantach mechanicznych. Flagowy hybrydowy SUV marki korzysta z tego samego 1,5-litrowego silnika benzynowego i akumulatora 18,3 kWh, co znane nam Jaecoo 7. Producent obiecuje, iż taka Omoda 7 SH przejedzie bez grama paliwa dystans 90 km, a łączny zasięg pozwoli pokonać „ponad 1100 km”. Naładowanie akumulatora od 30 do 80 procent zajmuje 20 minut dzięki szybkiej ładowarki. Wariant benzynowy korzysta z turbodoładowanego, 4-cylindrowego silnika o pojemności 1,6 litra ( 145 KM/275 Nm).
Jeśli chodzi o wyposażenie to submarka Chery proponuje Brytyjczykom dwie wersje wyposażenia: Knight i Noble. Pierwsza uwzględnia SUV-a stojącego na 19-calowych felgach aluminiowych, który w kabinie korzysta z 15,6-calowego centralnego ekranu dotykowego i 10,25-calowego cyfrowego wyświetlacza wskaźników. Ponadto użytkownicy mają do dyspozycji dwustrefową klimatyzację, sześciogłośnikowy system stereo Sony oraz chłodzoną, 50-watową bezprzewodową ładowarkę do telefonu. Omoda 7 Noble stawia na takie ulepszenia jak:
– system nagłośnienia SONY (12 głośników) z 6-kierunkową elektryczną regulacją,
– podgrzewane i wentylowane fotele,
– panoramiczny dach,
– elektrycznie otwieraną klapę bagażnika,
– czterostrefowe sterowanie głosowe.
Dodatkowo samochód stoi największych 20-calowych kołach, a klimatyzacja posiada „system zapachowy”.
Kabina SUV-a wyróżnia się m.in. nową, dwuramienną kierownicą i „pływającą” konsolą środkową „Super Floating IP”Ile kosztuje nowa Omoda 7 w Wielkiej Brytanii?
Ceny tego wariantu chińskiego SUV-a z układem napędowym Super Hybrid System zaczynają się od 32 000 funtów. To o 3 165 funtów mniej niż w przypadku modelu Jaecoo. Wariant benzynowy to tańsza opcja, bo zaczyna się w brytyjskim cenniku od 29 915 funtów. W efekcie Omoda 7 jest tańsza od benzynowej KIA Sportage’a, a hybryda plasuje się w tym samym przedziale cenowym co MG HS PHEV.
Producent nie ogłosił jeszcze, ile trzeba zapłacić za przejście na wyższy poziom wyposażenia. Wiadomo, iż Omoda 7 otworzy księgi zamówień w styczniu 2026 roku i każdą konfigurację objęto siedmioletnią gwarancją.
Omoda 7 SHS oprócz wydajności i mocy silnika elektrycznego 204 KM zapewnia lepsze osiągi. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje SUV-owi 8,4 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 180 km/h.
Chiński SUV oferuje wystarczającą przestrzeń, by wzięły go pod uwagę rodziny i poszukujący wszechstronnego samochodu. Mierzący 4660 mm długości model dzięki rozstawowi osi 2720 mm pozwala komfortowo podróżować. Przystępny cenowo, z jakością klasy premium będzie praktyczną alternatywą dla uznanych rywali. Choć nie tak dynamiczny, jak Hyundai Tucson, to dorównuje podstawowej wersji PHEV Volkswagena Tiguana.
Dodatkowo nowość od marki Omoda z 639 litrami przestrzeni bagażowej, przewyższa wersje Sportage i Tucson bez napędu hybrydowego. Volkswagen Tiguan z silnikiem spalinowym oferując 652 litry pojemności, zmieścił dziewięć walizek podręcznych. W związku z tym Omoda 7 nie będzie daleko w tyle.

2 godzin temu
















