Toyota RAV4 nowej generacji zyska tańszą wersję dla oszczędnych. Zaparkujesz ją, stojąc obok ze telefonem

8 godzin temu

Toyota RAV4 doczekała się szóstej generacji. Japońska marka oficjalnie zaprezentowała najnowszą odsłonę legendarnego SUV-a, który od 1994 r. sprzedał się w liczbie ponad 15 milionów egzemplarzy. Samochód przejdzie nie tylko zmiany stylistyczne, ale i ulepszenia technologiczne.

Najnowsza Toyota RAV4 dostanie więcej mocy i prądu

Przez ponad 20 lat tylko w samej Europie Toyota sprzedała ponad 2,5 miliona RAV4. Nowa odmiana dalej będzie oferowana jako pełne hybryda lub hybryda plug-in. Nowością będzie wariant przednionapędowy PHEV, co sprawi, iż dostęp do tej technologii będzie tańszy. Co ciekawe, większa bateria o pojemności 22,7 kWh pozwoli na przejechanie ok. 100 km na samym prądzie.

fot. materiały prasowe

Hybryda plug-in otrzyma też mocniejszy silnik elektryczny 150 kW (o 16 kW więcej). Dzięki temu w wersji z napędem 4×4 moc systemowa wyniesie 304 KM (najwięcej w segmencie D-SUV). To przełoży się na sprint w 5,8 sekundy do setki. Wariant przednionapędowy PHEV systemowa zapewni do 268 KM mocy. Z kolei udoskonalona pełna hybryda wytworzy moc 183 KM dla FWD i 191 KM dla AWD-i.

fot. materiały prasowe

Jeszcze szerszy wachlarz możliwości technologicznych

W nowej Toyocie RAV4 jeszcze bardziej odczujemy wpływ skomunikowania pojazdu ze światem. Technologia geofencingu pozwoli na automatyczne zarządzanie między trybem hybrydowym i elektrycznym. Dzięki informacjom o ruchu drogowym z nawigacji w chmurze, system dopasuje ustawienia tak, aby zaoferować jak największy zasięg lub w razie potrzeby wjazdu do strefy niskoemisyjnej – podładuje wcześniej akumulator. Wersja PHEV umożliwi jeszcze szybsze ładowanie (30 minut z mocą 50 kW, 3 godziny z mocą 11 kW).

fot. materiały prasowe

Szósta generacja modelu będzie pierwszą, która wykorzysta nowy, przełomowy system operacyjny Arene. Imponować będzie nie tylko szybkością działania, ale i możliwościami. Umożliwi jeszcze efektywniejsze wykorzystanie systemów asystujących Toyota T-Mate. Oprogramowanie będzie w stanie jeszcze dokładnie analizować otoczenie, np. tempo zbliżającego się pojazdu, dokładniejsze rozpoznawanie rowerzystów. „W przypadku siły powodującej otwarcie się poduszek powietrznych, nowy drugi hamulec wypadkowych (Seconadry Collison Brake) stopniowo wyhamuje pojazd, jeżeli kierowca nie jest w stanie tego zrobić” – czytamy w komunikacie Toyoty.

fot. materiały prasowe

Oprócz tego system Advanced Park umożliwi łatwe zaparkowanie pojazdu, choćby będąc poza nim. Zrobimy to dzięki telefona, stojąc obok pojazdu. Oprócz tego nowy ekran główny o przekątnej 12,9 cala zapewni nam jeszcze bardziej przyjazny interfejs. Parametry jazdy, lokalizacje na mapach Google i najważniejsze ostrzeżenia o fotoradarach czy strefa niskiej emisji zobaczymy na 12,3-calowym wyświetlaczu za kierownicą. Oczywiście aktualizacje systemu będą odbywać się całkowicie bezprzewodowo. Dzięki technologii OTA nowa Toyota RAV4 może zyskać zupełnie nowe funkcje.

fot. materiały prasowe

Kiedy nowa Toyota RAV4 zadebiutuje u dealerów?

Najnowsza generacja modelu jest oczekiwana w salonach wiosną 2026 r. Potwierdzono, iż pojawi się m.in. inspirowana motorsportem odmiana GR Sport z unikalną stylistyką i szerszym o 20 mm rozstawem kół. Opisane w artykule parametry pozostają orientacyjne do czasu uzyskania homologacji.

fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe
Idź do oryginalnego materiału