Toyota RAV4 GR Sport – dynamiczna z wyglądu

profiauto.pl 1 rok temu

Rodzina GR Sport powiększa się o Toyotę RAV4. Popularny kompaktowy SUV zyskuje sportowy pakiet stylistyczny i kilka mechanicznych usprawnień. Zobaczymy go w Europie.

Linia GR Sport składała się do tej pory z 5 modeli

To Yaris, Yaris Cross, Corolla, C-HR i Hilux. Teraz dołącza do nich RAV4. GR Sport to przede wszystkim pakiet wizualny połączony z kilkoma zmianami w układzie zawieszenia. W hierarchii stoi na najniższym poziomie tuż za wersją GR (GR86, GR Supra, GR Yaris, GR Corolla) oraz sportową odmianą GRMN (jedynie Yaris).

Toyota RAV4 GR Sport – co ją wyróżnia poza odpowiednimi oznaczeniami GR Sport?

Wykończenie nadwozia w fortepianowej czerni. W tym kolorze (lakier Piano Black) są nakładki na nadkolach i listwy boczne oraz osłona chłodnicy w kształcie plastra miodu. Producent zdecydował się również na przeprojektowanie przedniego i tylnego zderzaka.

Nowe są także oprawy świateł przeciwmgielnych. Ponadto Toyota RAV4 GR Sport ma być pierwszym modelem, który porusza się na kołach z aluminiowymi felgami opracowanymi przy użyciu specjalnej techniki wycinania linii. Zestaw mierzy 19 cali i ma błyszczące czarne malowanie.

We wnętrzu uwagę przykuje kilka detali

Sportowe przednie fotele teraz w standardzie z elektrycznym regulowaniem i funkcją pamięci obito zamszową tapicerką z bokami wykończonymi syntetyczną skórą. Na zagłówkach, dywanikach i kierownicy pojawiło się wytłoczone logo GR Sport. Na wyposażeniu znajdziemy też najnowszy 10,5-calowy system multimedialny oraz rozbudowany zestaw funkcji bezpieczeństwa o system wspomagania kierownicy w nagłych wypadkach i ulepszony system ochrony przedkolizyjnej.

Pakiet GR Sport nie ogranicza się tylko do wizualnych zmian z zewnątrz, czy kilku nowości w kokpicie

I to jest chyba najciekawsze w nowej Toyocie RAV4 GR Sport. Inżynierowie dostroili zawieszenie wykorzystując nowe sztywniejsze sprężyny i sportowe amortyzatory. Przełoży się to na lepsze prowadzenie i jak obiecuje Toyota – „bardziej angażujące wrażenia z jazdy”.

Pod maską nic się jednak nie zmieni. Toyota RAV4 GR Sport występuje w dwóch wariantach – jako klasyczna hybryda oraz hybryda typu plug-in. W pierwszym przypadku ma 222 KM, w drugim – 306 KM. W obydwu przypadkach silnik połączono z napędem na wszystkie koła AWD-i.

Toyota RAV4 GR Sport trafi do europejskiej sprzedaży jeszcze przed końcem tego roku.

Zdjęcia: motor1.com

Idź do oryginalnego materiału