Narodowy Fundusz Ochrony i Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) uruchomił program wsparcia zakupu lub leasingu pojazdów zeroemisyjnych z kategorii N2. Klienci, którzy zdecydują się na Toyotę PROACE MAX Electric, mogą uzyskać dotację w wysokości choćby 60% kosztów kwalifikowanych, a maksymalna kwota wsparcia wynosi 400 000 zł.
NFOŚiGW rozpoczął przyjmowanie wniosków o dotację zakupu lub leasingu bezemisyjnych pojazdów o masie powyżej 3,5 t z kategorii N2 oraz N3. Wnioski przyjmowane będą do 30 czerwca 2029 roku lub do wyczerpania puli środków. Budżet programu wynosi aż 2 mld zł.
W ramach programu NFOŚiGW dofinansuje do 30% kosztów kwalifikowanych pomniejszonych o koszt inwestycji referencyjnej w przypadku dużego przedsiębiorstwa, do 50% w przypadku średniego przedsiębiorstwa oraz do 60% dla mikro i małego przedsiębiorstwa. Podobne progi obowiązują dla dotacji opłaty wstępnej leasingu. Maksymalna kwota wsparcia na jeden pojazd zeroemisyjny z kategorii N2 wynosi 400 tys. zł oraz nie może przekraczać wysokości opłaty wstępnej w leasingu.
Dotacja NFOŚiGW jest idealnym rozwiązaniem dla firm z branży transportowej i logistycznej, firm kurierskich i pocztowych czy przedsiębiorstw zajmujących się wywozem odpadów. Co ważne, elektryczny Proace Max kategorii N2 może być prowadzony przez kierowców z prawem jazdy kategorii B, którzy posiadają uprawnienia od co najmniej dwóch lat. Pojazdy są także zwolnione z obowiązku stosowania tachografów, o ile poruszają się w promieniu 100 km od bazy przedsiębiorstw
Toyota PROACE MAX Electric z dotacją NFOŚiGW
W gamie Toyota Professional założenia kategorii N2 spełnia nowy PROACE MAX Electric, a tym samym kwalifikuje się do uzyskania dotacji NFOŚiGW. W ofercie są samochody z nadwoziem furgon o dopuszczalnej masie całkowitej do 4,25 tony w wersjach Active oraz Comfort.
Wszystkie wersje Toyoty PROACE MAX Electric z kategorii N2 mają napęd o mocy 270 KM (200 kW) i 410 Nm momentu obrotowego. Akumulator trakcyjny o pojemności 110 kWh pozwala na przejechanie do 424 km w cyklu WLTP. Samochód można naładować na szybkiej stacji ładowania (DC) z maksymalną mocą do 150 kW, a ładowarka pokładowa AC ma 11 kW lub 22 kW mocy.
Każdy PROACE MAX Electric w standardzie jest wyposażony w przewody niezbędne do ładowania – trójfazowy kabel do ładowania AC o długości 7,5 m (Typ 2, 32A) oraz kabel do ładowania AC z gniazdka domowego 230 V o długości 6 m. W samochodzie jest też karta RFID przypisana do usługi Toyota Charging Network. Po podpisaniu umowy użytkownik zyskuje dostęp do jednej z największej sieci stacji ładowania, która w Polsce liczy ponad 11 tys. punktów oraz prawie milion w Europie.