Toyota nie bierze jeńców i rozpoczyna wyścig z konkurentami nową ofertą w segmencie pojazdów elektrycznych. Prezentowany w Brukseli crossover Urban Cruiser, to gorąca nowość i jeden z najbardziej oczekiwanych na rynku modeli. Kto pierwszy go przetestuje i za ile kupi?
Toyota Urban Cruiser trafia z cennikiem do elektrycznego raju
Japońska marka Toyota jest dla wielu pierwszym wyborem, jeżeli chodzi o solidne modele z technologią hybrydową. To rodzaj mechaniki, w której Japończycy mają wieloletnie doświadczenie. Teraz marka ma zamiar tchnąć nieco świeżości do swojego portfolio i uzupełnić je o modele elektryczne. Robi to w doskonałym momencie, co pozwoliło producentowi uniknąć strat, wynikających z niskiego popytu na tego rodzaju pojazdy.
Nową gwiazdą segmentu B-SUV-ów elektrycznych Toyoty jest Urban Cruiser. Ten reaktywowany model jest wyjątkowy zarówno pod względem języka designu, jak i technologii. Opracowany z Suzuki ma być jednym z najlepszych w swoim segmencie, jeżeli chodzi o relację jakości do ceny. Urban Cruiser większy od Yarisa Cross otrzyma zasięg oscylujący w granicach od 300 do 400 km. Oferta uwzględni różne opcje pod względem mocy i wyposażenia. Pierwszą Toyota przygotowała na rynek Norwegii, czyli dla raju elektrycznych pojazdów.
Crossover Toyoty trafia do cennika w dwóch wersjach wyposażenia
Nie jest tajemnicą, iż kraj fiordów jest idealną sceną na rynkowy debiut elektrycznego crossovera Toyoty. Norwegowie są zatem pierwszymi, którzy przetestują nowy samochód japońskiego producenta. W ofercie na tamtejszy rynek Urban Cruiser trafia w dwóch poziomach wyposażenia, napędem na przód i na cztery koła do wyboru oraz z pojemnościami akumulatora: 49 kWh i 61 kWh.
Opcja z akumulatorem o mocy 49 kWh pozwala Toyocie Urban Cruiser pokonać bez ładowania dystans do 300 kilometrów. Przy akumulatorze o mocy 61 kWh zasięg ten wzrasta do nieco ponad 400 kilometrów. Wersja z napędem 4×4 ma mniejszy zasięg do około 350 kilometrów. Trzeba jednak pamiętać, iż są to wartości, które wciąż oczekują na zatwierdzenie zgodnie z cyklem WLTP.
Jeśli chodzi o moc, to Urban Cruiser w wersji z napędem na przednie koła ma silnik elektryczny o mocy 144 KM lub 174 KM ( w zależności od akumulatora). Opcja z napędem na wszystkie koła obejmuje tylny silnik elektryczny i większą moc maksymalną 184 KM.
Jeśli chodzi o wyposażenie, to oferta na rynek Norwegii obejmuje Urban Cruisera Active i Executive. Pierwszy z nich uwzględnia m.in.:
– 18’ calowe felgi,
– reflektory LED,
– pakiet bezpieczeństwa Toyota Safety Sense,
– 10’1 calowy ekran multimedialny i ekran wskaźników 10,25”.
Poziom Executive dodaje między innymi: czarny dach, częściowo skórzane fotele, szyberdach i system dźwiękowy JBL.
Ile kosztuje nowa Toyota Urban Cruiser w pierwszej ofercie?
Oferta na rynek Norwegii przewiduje rezerwację pojazdu już teraz. Cennik Urban Cuisera w zależności od rodzaju napędu i wielkości akumulatora kształtuje się następująco:
Active- 49 kWh 304 700 NOK (ok. 108 000 zł), 61 kWh – 331 800 NOK (ok. 118 000 zł), 4×4 61 kWh – 345 400 NOK (ok.123 000 zł)
Executive- 61 kWh – 353 200 NOK (ok.126 000 zł), 4×4 61 kWh – 366 800 NOK (ok.130 000 zł).
Ten cennik nie obejmuje ewentualnych rabatów i promocji. W związku z tym crossover o długości 4,28 metra będzie się wyróżniał na tle konkurencji. Z przestronnym i elastycznym wnętrzem, z przesuwanymi tylnymi siedzeniami, które zwiększą pojemność bagażnika, a także z napędem na wszystkie koła stanowi korzystny zakup. Dzięki atrakcyjnemu stosunkowi jakości i ceny.
Norweski oddział japońskiej marki potwierdził, iż premiera nowego Urban Cruisera to jednocześnie pożegnanie z trzema wielkimi bestsellerami: Yaris Cross, Corolla Cross i C-HR.