Od stycznia do czerwca tego roku polskie przedsiębiorstwa zarejestrowały 35 135 samochodów osobowych i dostawczych Toyoty. Japońska marka jest liderem rynku flotowego z 15,9-procentowym udziałem, natomiast Corolla znajduje się na szczycie rankingu najczęściej wybieranych modeli.
– Pozycja lidera rynku flotowego w Polsce to efekt zaufania, jakim obdarzają nas klienci. Wiemy, iż nasi partnerzy bardzo dokładnie analizują sytuację na rynku, dlatego dokładamy wszelkich starań, by oferować rozwiązania dostosowane do potrzeb ich działalności – począwszy od atrakcyjnej oferty modelowej, przez elastyczne rozwiązania finansowe jak Kinto One, po pełną opiekę serwisową. Toyota dla firm to szeroka gama ekonomicznych, niskoemisyjnych i niezawodnych aut z piątą generacją hybrydy oraz hybryd plug-in, wszechstronne samochody z rodziny Toyota Professional z pełną gamą zabudów renomowanych producentów, a także modele naszej marki premium, czyli Lexusa, które spełnią oczekiwania najbardziej wymagających klientów – powiedział Mirosław Sochacki, Corporate Sales Senior Manager w Toyota Central Europe.
Wśród dziesięciu najczęściej rejestrowanych przez firmy samochodów osobowych w pierwszym półroczu 2025 roku aż cztery modele to Toyoty. W zestawieniu prowadzi Corolla. Do końca czerwca do przedsiębiorstw trafiło 10 017 egzemplarzy kompaktowego auta z hybrydą piątej generacji. Firmy najczęściej wybierają modele z nadwoziami TS Kombi oraz Sedan.
Na czwartej pozycji sklasyfikowana została Toyota C-HR od stycznia do czerwca firmy zarejestrowały 3854 egzemplarzy tego crossovera. Piąte miejsce w zestawieniu zajął Yaris (3824 egz.), a ósma lokata przypadła Yarisowi Cross (3006 egz.).
Toyoty są najczęstszym wyborem firm w aż pięciu rynkowych segmentach. W kategorii najmniejszych aut zdecydowanie prowadzi Aygo X – 807 zarejestrowanych pojazdów przełożyło się na aż 54,2% udziału w klasie. W segmencie B liderem jest Yaris (25,6% udziału), wśród miejskich crossoverów lideruje Yaris Cross (18,7% udziału), a w klasie kompaktów Corolla (25,8% udziału).
W dynamicznie rosnącym segmencie C-SUV marka ma aż dwóch przedstawicieli. Liderem jest Toyota C-HR (12,3% udziału), a na dziewiątej pozycji sklasyfikowana została Corolla Cross (1311 egz., 4,2% udziału). Firmy chętnie decydują się także na modele RAV4 (2753 egz.) oraz Camry (1628 egz.).
Źródło: Informacja prasowa