Toyota Hilux jest na rynku pół wieku. Ale takiej wersji jeszcze nie było

17 godzin temu
Zdjęcie: INTERIA.PL


Toyota Hilux doczekała się rozszerzenia gamy napędowej. Do oferty modelu po raz pierwszy dołącza wersja zelektryfikowana. Ile trzeba zapłacić za takie auto w naszym kraju?





Toyota Hilux po raz pierwszy z napędem zelektryfikowanym


Toyota Hilux przez ponad 50 lat swojego istnienia nie była dostępna w żadnej wersji zelektryfikowanej. Za wprawianie auta w ruch zawsze odpowiadał dotychczas wyłącznie silnik spalinowy. Coraz bardziej restrykcyjne normy emisji sprawiają, iż i ten model musiał w końcu zostać poddany elektryfikacji. I tak do oferty dołącza Hilux z miękką hybrydą.


Sercem auta pozostaje wysokoprężny silnik o pojemności 2,8 litra. Generuje on 204 KM i 500 Nm. Wspiera go 48-woltowa instalacja z litowo-jonowym akumulatorem o pojemności 4,3 Ah. Waży on zaledwie 7,6 kg i jest na tyle kompaktowy, iż mieści się pod tylnymi siedzeniami auta, przez co nie ingeruje on za bardzo w przestrzeń wewnątrz. Elektryczny układ dostarcza dodatkowe 16 KM i 65 Nm. Dodatkowa moc układu przekłada się na lepszą reakcję na wciśnięcie gazu i liniowe przyspieszenie, szczególnie przy niskich prędkościach. Reklama


Pojawienie się instalacji elektrycznej nie wpłynęło na to, jak auto radzi sobie z przeprawami przez wodę. Hilux z miękką hybrydą w dalszym ciągu oferuje głębokość brodzenia do 700 mm. Ponadto, podobnie jak w wersji ze zwykłym silnikiem Diesla, auto może pochwalić się ładownością na poziomie do 1 tony i możliwością holowania przyczepy o masie do 3,5 tony. Ponadto w Hiluxie pojawił się też system Multi-Terrain Select, który daje kierowcy możliwość wyboru trybu jazdy w zależności od warunków drogowych.

Jakie wyposażenie ma Toyota Hilux?


Toyota Hilux z miękką hybrydą jest dostępna tylko w wersji z podwójną kabiną. w tej chwili auto oferowane jest w trzech "środkowych" wariantach. W odmianie Active, wraz z wyposażeniem z niższej wersji, możemy liczyć m.in. na:
17-calowe felgi aluminiowedwustrefową klimatyzację automatyczną8-calowy wyświetlacz multimediów4,2-calowy ekran na tablicy wskaźnikówłączność z telefonem za pośrednictwem Apple CarPlay i Android Autopodgrzewane przednie fotele
Odmiana Executive oferuje m.in.:
18-calowe felgi aluminiowepodgrzewane siedzenia z tyłuczujniki parkowania z przodu i z tyłusystem kamer 360 stopnikomfortowe zawieszenie
W topowej w tej chwili wersji Invincible znajdziemy dodatkowo m.in.:
18-calowe czarne felgi aluminioweskórzaną tapicerkę z perforacją w kolorze czarnym z szarymi akcentamifotel kierowcy z elektryczną regulacją pochyleniadziewięciogłośnikowy system Premium Audio JBLdodatkowe oświetlenie wnętrza diodami LEDtylny zderzak w szarym kolorzechromowaną wstawkę atrapy chłodnicyczarne listwy drzwi



Ile kosztuje Toyota Hilux z miękką hybrydą?


Katalogowo najtańsza jest oczywiście Toyota Hilux w odmianie Active, ale w ramach promocji najmniej w tej chwili trzeba zapłacić za środkową wersję Executive. Z katalogowych 197 400 zł jej cena została obniżona do 170 900 zł. Odmiana podstawowa została przeceniona z 183 400 zł do 176 900 zł. Najdroższy jest wciąż wariant Invincible - 189 900 zł (katalogowo: 216 400 zł).


Trzeba zaznaczyć, iż miękka hybryda nie należy do najtańszych odmian napędowych. W przypadku wersji z podwójną kabiną najtańszym napędem wciąż jest jednostka wysokoprężna o pojemności 2,4 i 150 KM. W wyposażeniu standardowym jego ceny startują od 156 900 zł.
Idź do oryginalnego materiału