Toyota GR Supra GT4 od czasu swojego debiutu w 2020 roku świetnie radzi sobie w torowej rywalizacji – może się poszczycić liczbą ponad 50. zwycięstw i jedenastu tytułów mistrzowskich. Pomimo tego specjaliści z Toyota Gazoo Racing postanowili ją usprawnić.
Toyota GR Supra GT4 Evo na tor
Nie jest tajemnicą, iż w procesie modernizacji auta uczestniczyli kierowcy zespołów wyścigowych. Na podstawie zebranych informacji i ocen Toyota zdecydowała się poprawić przede wszystkim pracę zawieszenia i układu hamulcowego.
Supra GT4 otrzymała przekalibrowany układ ABS-u, a także nowe amortyzatory KW oraz stabilizator poprzeczny. W efekcie powinno się to przełożyć na lepszą stabilność podczas pokonywania zakrętów z dużą prędkością.
Jeśli chodzi o 3-litrową turbodoładowaną jednostkę – podniesiono jej moc oraz zwiększono moment obrotowy. Nie pozostawiono również bez ingerencji układu chłodzenia, który teraz powinien być jeszcze bardziej wydajny.
Toyota GR Supra GT4 Evo zadebiutuje po raz pierwszy podczas styczniowego 24-godzinnego wyścigu Daytona
Jej cenę ustalono na poziomie 186 000 euro, nie licząc podatków, ceł i opłat związanych z logistyką. Obecni właściciele GT4 nie będą jednak zmuszeni wydawać całej sumy, gdyż Toyota dopasuje ich pojazdy do specyfikacji Evo, wyceniając wszystkie ulepszenia osobno.
Jako ciekawostkę warto przytoczyć fakt, iż Suprę GT4 Evo będzie można wyposażyć w wiele opcji. Wśród nich znajdziemy m.in. kamerę cofania, system monitorowania ciśnienia w oponach, czy system nawadniania kierowcy.
Toyota GR Supra GT4 Evo – zbyt ekstremalna?
Być może powstanie nieco bardziej cywilizowana Supra GRMN. Pogłoski mówią o wersji, która mogłaby wykorzystywać jednostkę z BMW M3 o mocy 530 KM.
Zdjęcia: motor1.com