Toyota kończy produkcję kultowej GR Supry A90, dlatego inżynierowie TOYOTA GAZOO Racing przygotowali specjalną, limitowaną wersję Final Edition. Powstanie jedynie 300 egzemplarzy, które nie będą dostępne na polskim rynku. GR Supra debiutowała w 2019 roku jako pierwsze globalne coupe rozwijane przy udziale zespołu GAZOO Racing, z myślą o maksymalnych osiągach i precyzji prowadzenia. Model gwałtownie zdobył uznanie fanów sportowych aut, a jego wyczynowe odmiany startowały m.in. w serii GT4, Super GT, NASCAR i zawodach driftingowych.
Najważniejsze zmiany w Final Edition
Limitowana wersja inspirowana wyścigową Suprą GT4 to najmocniejsza i najszybsza odmiana A90. Silnik 3.0 R6 z turbodoładowaniem osiąga teraz 441 KM i 571 Nm momentu obrotowego, a moc trafia na tylne koła przez 6-biegową skrzynię manualną. Prędkość maksymalna wzrosła do 275 km/h.
Zmodernizowano układ jezdny: regulowane zawieszenie KW, wzmocnione stabilizatory, szersze opony Michelin Pilot Sport Cup 2 (19” z przodu i 20” z tyłu), a także usprawniony układ hamulcowy Brembo z wentylowanymi tarczami i stalowymi przewodami. Poprawiono też chłodzenie silnika i układu smarowania, by sprostać ekstremalnym obciążeniom.
Motorsportowy charakter nadwozia i wnętrza
Final Edition wyróżnia się elementami aerodynamicznymi z włókna węglowego – przedni spoiler, dokładki, tylny spojler i kanał chłodzący na masce. Wnętrze 300 egzemplarzy to kubełkowe fotele RECARO Podium CF w czerwonym kolorze, czerwone pasy bezpieczeństwa oraz szerokie zastosowanie Alcantary na fotelach i kierownicy, podkreślające wyścigowy charakter auta.
Final Edition GR Supry A90 to hołd dla sportowej historii modelu i gratka dla kolekcjonerów, łącząca moc, precyzję i design inspirowany wyścigowym GT4.














