I tak powstała Corolla Cross. Kompaktowy SUV czerpie z dziedzictwa rodzinnej Corolli i bazuje na tej samej platformie TNGA-C.
Moda na SUV-y i crossovery trwa nieprzerwanie i nic nie wskazuje na jej kres. Producenci odpowiadają na nią wprowadzając na rynek kolejne podwyższone modele.
Toyota ogłosiła właśnie debiut SUV-a, którego pierwszy człon nazwy jest powszechnie znany
Corolla Cross, podobnie jak Yaris Cross, odwołuje się do modelu, z którym dzieli platformę. Mając 4460 mm długości, 1825 mm szerokości i 1620 mm wysokości jest nieznacznie większa od crossovera C-HR, ale ma ten sam rozstaw osi – 2640 mm. Dysponuje też pojemniejszym bagażnikiem od C-HR (487 l wobec 377 l).
Na początku rynek azjatycki i dwie wersje silnikowe
Toyota Corolla Cross pojawi się w pierwszej kolejności w Tajlandii i będzie dostępna w dwóch wersjach silnikowych. Pierwszą z nich jest1,8-litrowa jednostka benzynowa o mocy 140 KM i momencie obrotowym 175 Nm. Drugą opcją jest hybryda z 1,8-litrowym silnikiem o mocy 98 KM, wspartym przez motor elektryczny. W obu wariantach auto ma napęd na przednią oś i przekładnię CVT. Wersji 4×4 próżno oczekiwać.
Toyota Corolla Cross ma szansę na debiut w Europie. jeżeli tak się stanie, będzie stanowić ciekawą alternatywę dla krzykliwej stylistycznie Toyoty C-HR.
Źródło: motor1.com