Toyota Corolla Cross z nowym silnikiem. Łyknie LPG i będzie tańsza niż do tej pory

1 rok temu
Zdjęcie: Toyota Corolla Cross


Toyota Corolla Cross będzie teraz dostępna z hybrydowym układem napędowym 1.8 140 KM. Słabszy ale i tańszy silnik uzupełni gamę modelową nowego crossovera. Ile kosztuje Corolla Cross z bazową hybrydą?

Nowa Corolla Cross gwałtownie stała się bestsellerem. Tak jak przewidywaliśmy, klienci tłumnie ruszyli do salonów po nowego crossovera Toyoty, a już niedługo auto może przyciągnąć jeszcze więcej potencjalnych odbiorców. Wszystko za sprawą tańszej wersji, która niebawem pojawi się w cenniku tego modelu. Chodzi o hybrydę 1.8 140 KM – dobrze znany układ w nowym wydaniu.

Toyota Corolla Cross 1.8 Hybrid 140 KM

Do tej pory, jedynym wyborem w gamie był silnik 2.0 Hybrid Dynamic Force o mocy 197 KM (w wersjach FWD lub z AWD-i) czyli dynamiczny i oszczędny układ, który rozpędza auto do setki w czasie 7,6 s. Słabsza hybryda jest oczywiście nieco wolniejsza, ale jeżeli wrażenia z jazdy będą równie dobre, jak w „zwykłej” Toyocie Corolli, nowy wariant będzie w zupełności wystarczający dla większości kierowców. Corolla Cross Hybrid 1.8, według zapewnień producenta, ma przyspieszać od 0 do 100 km/h w 9,9 sekundy, a jej średnia emisja CO2 w cyklu mieszanym WLTP wynosi od 113-114 g/km wg WLTP. Argumentem przemawiającym za wyborem tej odmiany ma być oczywiście cena, choć nie tylko ona jest zaletą wynikającą z zastosowania jednostki 1.8.

Hybryda 1.8 ma silnik z wtryskiem pośrednim

Przesiadka na piątą generację hybrydy nie zmieniła tego, co klienci cenili sobie w „słabszej” hybrydzie. W odróżnieniu od układu Hybrid Dynamic Force, hybryda bazująca na jednostce 1.8 ma wtrysk pośredni. Na szczęście nie zmieniło się to po liftingu, dlatego dobra wiadomość brzmi – Corolla Cross łyknie LPG i bez problemu zamontujemy do niej instalację gazową. Toyota nie ma w ofercie fabrycznego systemu, ale wiele warsztatów rutynowo przerabia hybrydowe Toyoty na gaz, już od czasów Aurisa.

W poszukiwaniu zalet nowej wersji silnikowej warto zajrzeć również… do bagażnika. W Corolli Cross 1.8 Hybrid kufer powiększył się o 37 litrów i ma teraz 473 litry pojemności. Zmieniono też konstrukcję tylnego zawieszenia – nie jest już wielowahaczowe, a opiera się na starej, dobrej belce skrętnej. Wada czy zaleta? Stwierdzimy, gdy wsiądziemy za kierownicę. Toyota zapewnia, iż prowadzenie auta wciąż jest bardzo dobre.

Nowa Toyota Corolla Cross 1.8 Hybrid – cena

Kluczowa sprawa – o ile nowa Corolla Cross ze słabszym silnikiem jest tańsza od wariantu, który od paru miesięcy jest już obecny na rynku? Cena 143 900 zł oznacza, iż względem mocniejszej wersji, auto jest tańsze o 9000 zł. Różnica nie jest miażdżąca, ale z pewnością i na taką odmianę znajdą się chętni. Przedsprzedaż Corolli Cross Hybrid 1.8 w polskich salonach rozpocznie się w marcu 2023 roku.

Nowy wariant silnikowy będzie dostępny w tych samych wersjach wyposażenia, co dotychczasowy. Nie zmieni się więc lista bazowego wyposażenia Corolli Cross, w której znajdziemy m.in. system multimedialny z Apple CarPlay i Android Auto, cyfrowe zegary z ekranem 12,3 cala, adaptacyjny tempomat i szereg systemów bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy. Podstawowa wersja crossovera ma także 17-calowe felgi aluminiowe, elektrycznie składane, podgrzewane lusterka, światła główne i przeciwmgielne LED, halogenowe światła do jazdy dziennej, a we wnętrzu dwustrefową klimatyzację automatyczną i nawiewy w drugim rzędzie siedzeń, kamerę cofania, podłokietniki w obu rzędach siedzeń, i elektrycznie regulowane podparcie odcinka lędźwiowego fotela kierowcy.

Idź do oryginalnego materiału