To ulubiony kompakt Polaków 2025. Hybryda za 116 100 zł

1 tydzień temu

Czasy dominacji niemieckich marek już się skończyły – przynajmniej na rynku pierwotnym. Teraz to azjatyckie firmy zaczynają dominować w naszym kraju. Najlepszym tego dowodem jest ulubiony kompakt Polaków 2025, który jest dobrze znanym modelem z Japonii. Warto więc przyjrzeć się jego ofercie i sprawdzić, co tak naprawdę przekonuje lokalnych klientów.

Ulubiony kompakt Polaków 2025 pochodzi z Japonii

Jeszcze kilka lat temu pełną dominację nad całą resztą miała Skoda. To już jednak zamierzchłe czasy. Doszło do jej detronizacji na rzecz Toyoty. I właśnie ten producent oferuje ulubiony kompakt Polaków. Jak już łatwo wywnioskować, bohaterem tego materiału jest nowa Corolla.

Aktualna generacja tego modelu jest produkowana od 2018 roku, co oznacza potężny bagaż rynkowych doświadczeń. Można więc założyć, iż to ostatnie lata tego wcielenia. Co będzie następne? Spodziewamy się kontynuacji tej samej koncepcji, ale pamiętajmy, iż sytuacja przemysłu motoryzacyjnego jest niestabilna i jeszcze wiele może się wydarzyć.

Toyota Corolla Sedan

Wróćmy jednak do te go legendarnego auta. Aktualnie występuje w trzech konwencjonalnych wersjach nadwoziowych: sedan, hatchback i kombi. Największą popularnością cieszy się ten pierwszy, co oczywiście jest związane z udziałem sprzedaży flotowej.

I tu warto wspomnieć o liczbach. Jak podał Samar, od stycznia do końca maja 2025 roku, prezentowany pojazd został zarejestrowany 9404 razy. To daje mu pozycję lidera. Wyprzedza takie tuzy, jak Skoda Octavia, Toyota C-HR czy Kia Sportage.

Prosta gama silnikowa

Jego ofertę otwiera wersja benzynowa, którą oparto na silniku VVT-i o pojemności 1,5 litra. To wolnossąca konstrukcja wytwarzająca 125 koni mechanicznych. Jest seryjnie sprzęgnięta z sześciobiegową skrzynią manualną.

Ulubiony kompakt Polaków 2025 miał jeszcze bezstopniowy automat, ale cała dostępna podaż została wyprzedana. niedługo ten sam los spotka wyżej opisaną konfigurację. Trzeba więc się spieszyć, jeżeli ktoś rozważa jej zakup.

Toyota Corolla TS

Alternatywę stanowią wersje hybrydowe, które niedługo będą tymi jedynymi oferowanymi. Ta bazowa jest dobrze znana z innych modeli japońskiej marki. Opiera się na wolnossącym silniku o pojemności 1,8 litra, który współpracuje z jednostką elektryczną i skrzynią e-CVT. Potencjał systemowy tego zestawu to 140 koni mechanicznych.

Na szczycie oferty znajduje się hybryda HEV oparta na dwulitrowej jednostce benzynowej. W tym przypadku można liczyć na 196 koni mechanicznych, co znacząco wpływa na osiągi. Niemniej jednak skrzynia jest taka sama, a wszystkie argumenty wciąż trafiają jedynie na przednią oś.

Ulubiony kompakt Polaków 2025 w niezłej cenie

Zacznijmy od wspomnianej wersji benzynowej, która wydaje się prawdziwą okazją, jak na aktualne warunki polskiego rynku. Za 125-konną wersję benzynową z sześciobiegowym manualem trzeba zapłacić 89 900 złotych. Trzeba uczciwie przyznać, iż będzie to egzemplarz rocznika 2024.

Jeśli klient liczny na sztukę z 2025 roku, to ma do dyspozycji wyłącznie hybrydę. Jej najtańsze wydanie dotyczy hatchbacka. Z takim nadwoziem startuje od 116 100 złotych, co na tle rywali wciąż nie jest złą ofertą.

Toyota Corolla Hatchback

A jak kształtuje się cennik kombi znanego jako TS? Jego ofertę otwiera ta sama, 140-konna hybryda. Z podstawowym wyposażeniem stanowi wydatek 120 000 złotych. I teraz czas przejść do szczegółów tych ofert.

Okazuje się, iż bazowa wersja w sedanie jest uboższa, niż w hatchbacku i kombi. To wariant Active, który jest pierwszym poziomem w całej ofercie tego modelu. Nadwozia pięciodrzwiowe są podstawowo skonfigurowane z drugim poziomem wyposażenia o nazwie Comfort.

Z tego wynika, iż ten najbardziej „firmowy” model jest najmniej korzystnie wyceniony. Być może chodzi o stosunek popytu do podaży. Tak czy inaczej, przed zakupem warto dokładnie rozważyć oferty każdej z wersji – zarówno wyposażeniowych, jak i nadwoziowych.

Idź do oryginalnego materiału