To Porsche Cayenne pokonało ponad 458 000 km. Tylko raz utknęło na drodze

6 godzin temu

Pewien miłośnik marki Porsche pokonał swoim Cayenne Diesel z 2012 r. blisko 460 tys. km. Do tej pory na jego konserwację i naprawy wydał ponad 34 000 euro, czyli około 144 000 zł. Co się popsuło „po drodze” i w jakim stanie jest teraz to auto?

O Janie Willemie Kradolferze można powiedzieć jedno – jest absolutnym fanem Porsche. Przez połowę życia jeździł „dziewięćsetjedenastkami”, których do tej pory miał 8. Ba, potrafił pokonywać nimi choćby 50 000 km rocznie, czerpiąc po prostu frajdę z ich użytkowania.

W wieku 37 lat, kiedy to urodziła się mu córka, Kradolfer przesiadł się na Porsche Cayenne Diesel. Według niego to samochód wyjątkowo uniwersalny, który poradzi sobie zarówno na torze wyścigowym, jak i w pagórkowatym terenie.

https://magazynauto.pl/wiadomosci/oddala-porsche-do-warsztatu-na-zwrot-auta-czekala-ponad-11-lat,aid,4571

Raz utknęło na drodze

Do tej pory właściciel tego Cayenne Diesel przejechał nim ponad 458 000 km. Można więc powiedzieć, iż zna zarówno słabe, jak i mocne strony tego samochodu. „Raz zepsuł się alternator, a potem nic już nie działało. Byliśmy w drodze do Hiszpanii i utknęliśmy we Francji” – mówi na łamach holenderskiego magazynu autoweek.nl.

„Dzięki przedłużonej gwarancji problem został sprawnie rozwiązany, ale to był szok” – dodaje Kradolfer. Co ciekawe, był to jedyny raz, kiedy jego Cayenne stanęło na drodze.

Cayenne drugiej generacji wytwarzano od 2010 do 2017 roku. fot. Porsche

W ostatnim czasie 3-litrowy turbodiesel tego auta, znany powszechnie jako 3.0 TDI, przeszedł kolejny gruntowny remont. Z powodu nawracających wycieków płynu chłodzącego, rozebrano go i od nowa uszczelniono.

Kradolfer przyznaje, iż na utrzymanie swojego Cayenne Diesel w dobrym stanie przez lata wydał dużo pieniędzy. Dodaje jednak, iż pomimo bardzo dużego przebiegu, koszty użytkowania do tej pory nie wymknęły się spod kontroli.

https://magazynauto.pl/uzywane/audi-q7-6-0-v12-tdi-najpotezniejszy-diesel-swiata,aid,1833

Z pewnymi mankamentami

Porsche, poddane kontroli przez magazyn autoweek.nl, pomimo iż doinwestowane nie jest idealne. Podczas otwierania/zamykania skrzypi w nim okno dachowe, kierownica jest nieco „przekoszona” na lewo, skrzynia biegów lekko ślizga się przy zmianie biegów, a amortyzatory zaczynają już się poddawać.

Wewnątrz pojawia się też sporadycznie zapach spalin, spowodowany nieszczelną uszczelką wtryskiwacza, przedni mechanizm różnicowy lekko się poci, natomiast izolacja pod samochodem jest lekko uszkodzona w okolicy skrzyni biegów.

To jeszcze nie wszystkie problemy. Tuleje w tylnych wahaczach są rozerwane, hamulce mają przeciętną skuteczność, opony okazują się zbytnio zużyte od wewnętrznej strony, a łańcuch rozrządu ma tendencję do grzechotania krótko po rozruchu na ciepło.

https://magazynauto.pl/uzywane/uzywane-porsche-924-duzo-mitow-wiele-radosci-i-odwieczne-pytanie-czy-to-prawdziwe-porsche,aid,3635

Nawracające problemy ze szczelnością silnika

Co do tej pory było wymieniane w Cayenne należącym do Kradolfera? Lista jest dość długa:

  • 124 000 km: pióra wycieraczek, dwie nowe opony
  • 153 000 km: wymiana opon
  • 165 000 km: przegląd techniczny, wymiana żarówek
  • 181 000 km: naprawa hamulców, duży serwis
  • 183 000 km: wymiana czujnika ciśnienia w oponach
  • 213 000 km: duży serwis, naprawa hamulców, usunięcie problemu ze spryskiwaczem
  • 244 000 km: duży serwis
  • 272 000 km: nowy akumulator, wymiana dwóch opon
  • 291 000 km: sprawdzanie dwóch opon i czujników; koniec gwarancji
  • 304 000 km: wymiana oleju
  • 306 000 km: duży serwis
  • 328 000 km: naprawa oświetlenia
  • 331 000 km: mały serwis; naprawa sondy lambda, listwy z tyłu i tylnego zderzaka
  • 356 000 km: serwis i wymiana kilku drobnych elementów
  • 366 000 km: kontrola filtra cząstek stałych
  • 367 000 km: serwis plus naprawa zamka drzwi
  • 358 000 km: usunięcie nieszczelności bagażnika, wymiana paska wielorowkowego, pompy wody, usunięcie wycieku płynu chłodzącego
  • 398 000 km: cztery opony całoroczne
  • 400 000 km: przebita opona
  • 408 000 km: usunięcie wycieków płynu chłodzącego
  • 410 000 km: uszkodzenie tyłu
  • 412 000 km: naprawa uszkodzeń z tyłu plus naprawa fotela z pamięcią ustawień
  • 422 000 km: uszczelnienie silnika, wymiana gumowych łączników zawieszenia
  • 434 000 km: wymiana wtryskiwaczy i alternatora
  • 440 000 km: wymiana pompy wody z powodu wycieku
  • 455 000 km: serwis

Cel: 500 000 km

Celem właściciela tego Cayenne'a jest pokonanie nim dystansu przynajmniej 500 000 km, co nie powinno stanowić wyzwania. Wcześniej – bezzwłocznie – musi jednak usunąć problem z wtryskiwaczem.

Idź do oryginalnego materiału