Po niemal roku obecności w Polsce Omoda zaprezentowała na tegorocznych targach w Poznaniu swój flagowy model. SUV o nazwie Omoda 9 od samego początku obiecywał niezwykłą ekonomię za sprawą najnowszej technologii Super Hybrid. Teraz pojawiają się pierwsze testy realnego zużycia paliwa i wyniki wyglądają imponująco.
SUV z rekordowo niskim spalaniem
Włoscy dziennikarze z portalu motor1 kontynuują swoją serię testów realnego spalania. Przy każdym kolejnym samochodzie pokonują dokładnie tą samą trasę przy tych samych prędkościach przelotowych. Chińska Omoda 9 Super Hybrid okazała się jednym z najbardziej ekonomicznych samochodów w ogóle.
Przede wszystkim, najnowszy SUV jest jedną z najbardziej elektrycznych hybryd, jaka pojawiła się na rynku. Omodą 9 można przejechać bowiem rekordowe 162 kilometry w trybie elektrycznym na standardowej trasie z Rzymu do Forli. Na odcinku mierzącym 362 kilometry duży, hybrydowy SUV typu plug-in z napędem na wszystkie koła i mocą 537 koni mechanicznych zanotował doskonałe średnie zużycie paliwa wynoszące 3,45 l/100 kilometrów. To oznacza, iż za 100 kilometrów zapłacimy za paliwo jedynie nieco ponad 19 złotych.
W teście zużycia paliwa w warunkach rzeczywistych Omoda 9 Super Hybrid zajmuje czołowe miejsce wśród hybryd. SUV osiągnął taki sam wynik jak Jaecoo 7 Super Hybrid, wyprzedzając MG HS PHEV (3,5 l/100 km), czy BYD Seal (3,8 l/100 km) oraz Cuprę Terramar (4,3 l/100 km).
Nawet jeżeli przesuniemy się o klasę niżej – do kompaktowych i średniej wielkości SUV-ów – trudno będzie znaleźć samochody spalające mniej paliwa. Toyota RAV4 osiągnęła wynik na poziomie 3,25 l/100 km, a rekordowy Volkswagen Tiguan 3,1 l/100 km. Są to jednak samochody nieporównywalnie mniejsze od Omody 9 SHS.
Omoda 9 – bogata, przestronna i komfortowa
Testowany przez włoskich dziennikarzy samochód to Omoda 9 SHS. Model jest dostępny w jednym wykończeniu, którego standardowe wyposażenie obejmuje 20-calowe felgi aluminiowe, reflektory Full LED Matrix, czy wnętrze ze skóry Nappa. Jest także przesuwany panoramiczny dach, podgrzewane i wentylowane przednie fotele, czy automatyczna klimatyzacja.
Omoda 9 SHS najlepiej sprawdza się z w pełni naładowanym akumulatorem. Jego pojemność wynosi imponujące 34,5 kWh, co pozowała na naprawdę duże przebiegi w trybie elektrycznym bez emisji spalin. Średnio dziennikarzom udało się przejechać ponad 100 km bez użycia silnika spalinowego. Ale w idealnych warunkach ekonomicznej jazdy poza miastem dystans ten wzrósł już do 180 kilometrów.