Prześcignięcie Toyoty w popularnym segmencie pojazdów hybrydowych wymaga sporego wysiłku. Japońscy inżynierowie z Mazdy znaleźli jednak sposób, który pozwoli ukraść rywalom klientów. Nową generacja SUV-a, którą zaproponują Europie odważnie i z optymizmem patrzą w przyszłość.
Nowa Mazda CX-5 przechodzi gruntowny remont i pojawi się na rynku w niespotykanej dotąd wersji
Japońska Mazda nie zamierza rezygnować z dalszej kariery swojego SUV-a CX-5. Nowa generacja modelu, która pojawi się w salonach pod koniec 2025 roku oprócz tego, iż otrzyma nową stylistykę, nowoczesne technologie to zaoferuje większą przestrzeń. W niedalekiej przyszłości pojawi się zaś w niespotykanej dotąd wersji mechanicznej. Nie jest tajemnicą, iż Mazda potrzebuje jej „na wczoraj”, więc dobrze, iż nie kazała klientom czekać na nią do 2027 roku.
Scenariusz, który uwzględnia opublikowanie pierwszych informacji i zdjęć nadchodzącego japońskiego SUV-a, przewiduje ogłoszenie konkurencyjnych cen modelu. Oficjalna prezentacja ujawnia śmiały, nowy design nowego CX-5. Pomimo nowej stylizacji przez cały czas pozostaje Mazdą, tyle iż z nowoczesnymi akcentami. Smuklejsze reflektory i udoskonalone oświetlenie LED nowej generacji SUV-a czyni go bardziej wyrazistym, więc będzie się wyróżniał na ulicach Europy. Zwłaszcza iż tradycyjne logo zastąpił napis Mazda rozciągnięty na klapie bagażnika. Urokliwa stylizacja tyłu pojazdu uwzględniająca smuklejsze światła to inspiracja stylistyką większych braci CX-70 i CX-90.
Trzecia generacja Mazdy CX-5 urosła ponad dziesięć centymetrów w porównaniu z poprzednikiem. To przekłada się na większą przestrzeń na nogi na tylnych siedzeniach i większą pojemność bagażnika ( 567 l). Te dwa ważne atuty japońskiego SUV-a, które wynoszą komfort i wygodę użytkowania na nowy poziom. Wisienką na torcie jest nowoczesna kabina uwzględniająca najnowsze technologie. Jednak aby ukraść sprzedaż najważniejszym rywalom tj. Ford Kuga i Renault Austral Mazda sięgnie po konkurencyjną mechanikę.
Japoński SUV trafi do oferty w bezprecedensowej wersji hybrydowej
Kompaktowy SUV Mazdy w trzeciej generacji sięgnie po istotny oręż w walkce o rynek SUV-ów. Japońska marka znacznie zwiększy swoje zaangażowanie w technologię hybrydową. W momencie premiery nowego CX-5 2026 roku do oferty trafi obecny silnik bazowy. Jednak katalog modelu wzbogaci się o „autorski silnik hybrydowy”.
Nie chodzi tu jedynie o lekki wariant hybrydowy (MHEV), bo Mazda pójdzie o krok dalej i do oferty CX-5 dorzuci wariant CX-5 HEV. Wiadomo, iż uwzględni on nowy, oszczędny silnik SkyActiv-Z połączony z hybrydowym układem Mazdy. Takie rozwiązanie dziś stosują konkurenci, aby poprawić wydajność, oferując jednocześnie niezawodne działanie.
Hybryda modelu CX-5 według obietnic Mazdy będzie skoncentrowana także na dynamice jazdy. To ją odróżni od obecnych konkurentów z napędem hybrydowym Nissana i Toyoty. Dla Mazdy będzie to pierwszy SUV z taką technologią. Wiadomo, iż trafi ona także do dwóch innych modeli japońskiego producenta: CX-60 i CX-80.