To nie jest chwilowa moda na SUV-a z Polski za 94 500 zł. Klienci wykupują ile się da i proszą o więcej

4 godzin temu

Produkowany w Tychach Jeep Avenger zaczyna się coraz lepiej sprzedawać w Europie. Wygląda na to, iż moda na SUV-a z Polski nie jest chwilowa. Crossover utrzymuje się w czołówce cypryjskiego rynku, a marka półrocze kończy tam z niemal dwukrotnym wzrostem sprzedaży.

Niedawno pisaliśmy, iż Jeep Avenger (w Polsce ceny egzemplarzy od ręki to choćby 94 500 zł) mocno wpłynął na ruch w salonach amerykańskiej marki w Polsce. B-SUV zjeżdżający z taśmy zakładu Stellantis w Tychach w maju był na podium cypryjskiego rynku. W czerwcu znów był w czołówce (Top 10), co potwierdza, iż staje się tam hitem. Oczywiście rynek na tak wyspie nie jest duży (z danych SEMO od stycznia do czerwca zarejestrowano 8 221 aut osobowych), ale SUV z Polski dla dwóch lokalnych dealerów marki Jeep z pewnością jest teraz żyłą złota.

Jeep Avenger. // fot. materiały prasowe

Szarża SUV-a z Polski

W pierwszym półroczu na Cyprze tylko jeden model przekroczył próg pół tysiąca sztuk. Była to Kia Stonic (502 szt.), co stanowi spadek o 25,2 proc. Miejsce na szczycie podium nie było jednak zagrożone, bo najbliżsi rywale tracili jeszcze więcej. Mimo tego Kia Sportage (386 szt.) i Hyundai Tucson (315 szt.) też utrzymali swoje pozycje w czołowej trójce. Do podium najmocniej zbliżył się Volkswagen T-Roc (306 szt.) i Nissan Qashqai (289 szt.). Wszystkie te auta były jednak na minusie, łącznie z szóstym Nissanem Juke (265 szt.).

Kia Stonic. // fot. materiały prasowe

Wzrost sprzedaży widać wśród modeli od siódmego miejsca. Uwaga klientów przekierowała się na Hyundaia Konę (215 szt.), który urósł o 141,6 proc. Jednak jeszcze większy wzrost, bo o 276,8 proc. uzyskał „nasz” SUV z Polski. Jeep Avenger prawie dogonił koreańskiego rywala (211 szt.), ale do sukcesu zabrakło kilu egzemplarzy. Najmniejszy model w ofercie Jeepa wyprzedza popularnością na Cyprze Renault Arkana (190 szt.) i Toyotę C-HR (178 szt.).

Zaciekła walka o najniższy stopień podium

Sumując wszystkie zarejestrowano modele to w pierwszym półroczu na Cyprze największy ruch panował w salonach Kia (1 450 szt.). Drugi był Volkswagen (773 szt.), a walkę o trzeci stopień podium Nissan (707 szt.) minimalnie wygrał z Toyotą i Hyundaiem (obie po 706 szt.). Na szóstej lokacie uplasowała się najpopularniejsza tam marka premium, czyli BMW (452 szt.). Za Mercedesem (424 szt.) i Renault (340 szt.) jest już Jeep (339 szt.), który poprawił się o 97,1 proc. Czołową dziesiątkę cypryjskiego rynku uzupełnia Audi (289 szt.).

Idź do oryginalnego materiału