To najbardziej oszczędny Opel od lat. Dużym SUV-em przejedziemy 100 km za jedyne 21,80 zł

3 godzin temu

Opel to jedna z najbliższych sercem niemieckich marek dla polskich kierowców. Z pewnością wynika to z faktu wieloletniej obecności gliwickiej fabryki, ale też ekonomii i oszczędnego podróżowania, z jaką niemiecka marka kojarzy nam się do dziś. Dziennikarze włoskiego portalu motor1 postanowili przetestować spalanie najnowszego SUV-a – Opla Frontera mild hybrid. Wyniki są zaskakujące.

Nowy Opel zaskakuje

Frontera to pierwszy model produkowany seryjnie, który dumnie prezentuje nowe logo Opel Blitz na

Opel Frontera to nowy kompaktowy SUV niemieckiego producenta. Mierzy 4,38 metra długości i jest dostępny w 5- lub 7-osobowej konfiguracji. Do wyboru mamy silniki mild hybrid lub elektryczne, które korzystają z technologii i doświadczenia poprzedniego Crosslanda.

Aby przetestować spalanie i ekonomię w prawdziwym świecie, a nie tylko w laboratorium, włoscy dziennikarze sprawdzili hybrydowego SUV-a. Pod maską znalazł się silnik 1.2 Puretech o mocy 145 koni mechanicznych. Moc ta przenoszona jest na przednią oś dzięki 6-biegowego, dwusprzęgłowego automatu. Nowy SUV podczas podróży zanotował zużycie na poziomie 4,8 l/100 kilometrów. Jednakże, podczas przejazdu ekonomicznego spalanie spadło do zaskakujących 3,9 l/100 kilometrów.

Bardzo dobry wynik, ale nie najlepszy w klasie

Opel Frontera

Opel ze swoim spalaniem pozwala przejechać 100 kilometrów za kilka ponad 21 złotych, co jest świetnym wynikiem. Ten został jednak osiągnięty podczas testu jazdy ekonomicznej. W normalnym użytkowaniu spalanie i tak było dość niskie – 4,8 l/100 kilometrów. Nowy Opel Frontera na tym polu wyprzedza m. in. Volkswagena T-Cross 1.0 TSI, Kia Xceed 1.5 T-GDi, czy Suzuki S-Cross.

W tym segmencie nie brakuje jednak równie ekonomicznych i oszczędnych SUV-ów. W testach prawdziwego spalania nieco lepsze wyniki osiągnęły Alfa Romeo Junior 1.2 (4,75 l/100 km), czy Jeep Avenger e-Hybrid (4,7 l/100 km). Najniższym spalaniem w tym segmencie może pochwalić się Hyundai Bayon 1.0 T-GDI (3,75 l/100 km).

Jaki jest nowy Opel?

Dziennikarze mieli do dyspozycji hybrydową opcję z silnikiem o mocy 145 koni mechanicznych. SUV wyposażony był w 16-calowe stalowe felgi, reflektory LED, światła przeciwmgłowe, czy elektrycznie podnoszone szyby. Na miejscu były także tempomat, czy 10-calowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego.

Jak wskazują włoscy dziennikarze, zużycie paliwa nowego Opla wzrastało nieco w najczęstszych codziennych sytuacjach. Ale nigdy nie przekraczało typowych liczb dla SUV-ów w segmencie B/C.

Idź do oryginalnego materiału