To kompakt, a nie SUV, ale kierowcy i tak ustawiają się w kolejce. Dostają wszystko za niewielkie pieniądze

3 godzin temu

Rok 2024 zakończył się doskonałymi wynikami sprzedaży marki Peugeot. Ta, choć do tej pory widoczna na rynku nie kojarzyła się z podium. W ofercie Francuzów wyróżnia się model, który, choć nie jest modnym SUV-em, to jest chętnie wybieraną opcją. To świadczy o tym, iż choćby te kompaktowe pojazdy o niewielkich rozmiarach mogą dziś dać producentom wiele powodów do zadowolenia.

Kompaktowy i nie SUV, a nie narzeka na brak zainteresowanych zakupem

Francuski kompakt Peugeot 208 okazał się strzałem w dziesiątkę. Po odnowieniu pomimo tego, iż nie jest choćby kompaktowym SUV-em, cieszy się dużym zainteresowaniem kupujących. Na ten fakt składa się wiele elementów. Pierwszy to na pewno cena, która czyni go świetną alternatywą dla niedrogich konkurentów. Prawdą jest jednak, iż znajdziemy wśród nich i takich, którzy ceną zakupu wypadają konkurencyjnie w stosunku do Peugeot 208 tj. Seat Ibiza.

Drugi powód to na pewno design. Kompaktowy Peugeot 208 bez wątpienia pozostaje jednym z najbardziej urokliwych modeli w gamie francuskiego producenta. W związku z tym przyciąga uwagę i nie musi się niczego wstydzić względem mniej atrakcyjnych konkurentów. Dodatek w postaci wyposażenia zadecydował o tym, iż klienci ruszyli do salonów. choćby po wersję elektryczną tego modelu.

Wszyscy, którzy nie potrzebują SUV-a do miasta, znajdują w typowo miejskim Peugeot 208 idealny samochód. W wersji benzynowej o mocy 100 KM zużywa, jak deklaruje producent od 5,2 do 5,4 l/100 km. Opcje z etykietą eko o mocy 100 KM lub 136 KM są jeszcze oszczędniejsze, co w przypadku miejskiego modelu Peugeot jest jego kolejnym wielkim atutem.

Nowy Peugeot 208, wersja EV fot. materiały prasowe

Ile zapłacimy za europejski bestseller Peugeot 208?

Cennik modelu został nieco odchudzony. Dziś najtańszy Peugeot 208 w ofertach dealerów to wydatek 73 500 zł. Oferta uwzględniająca rabat 1500 zł to samochód w konfiguracji z silnikiem o mocy 75 KM i podstawowym poziomem wyposażenia Style.

Najtańszy hybrydowy Peugeot 208 MHEV uwzględniający rabat 1 788 zł to wydatek 87 612 zł. W tej cenie samochód ma moc 100 KM i poziom wyposażenia Style. jeżeli interesuje nas poziom wyposażenia Allure i etykieta eko, to taka konfiguracja oszczędza 10 300 zł i kosztuje 92 700 zł.

Kompletnie wyposażony Peugeot 208 MHEV GT jest w ofertach dealerów w cenie 106 554 zł z dodatkowym wyposażeniem tj. czujniki parkowania z przodu i z tyłu, kamera 360 Visio Park 2 + kontrola martwego pola. Dzięki rabatowi w kieszeni pozostanie nam 17 346 zł. Ci, którzy cenią bardziej dynamiczną, ale oszczędną jazdę zapłacą za hybrydowego Peugeot 208 o mocy 136 KM 106 700 zł. W przypadku wersji Style to oszczędność 3 300 zł. Opcji do wyboru jest wiele, spójrzmy zatem na elementy wyposażenia, które Peugeot oferuje bez żadnych dopłat.

Poziom wyposażenia Style obejmuje takie elementy jak:
– reflektory w technologii Peugeot LED ze światłami do jazdy dziennej LED w kształcie trzech pazurów,
– Peugeot i-Cockpit® z 3,5-calowym kolorowym analogowym zestawem wskaźników,
– centralny ekran dotykowy 10″,
– Bluetooth, bezprzewodowy Apple Car Play i Android Auto,
– manualną klimatyzację i podgrzewane przednie fotele,
– lusterka boczne sterowane elektrycznie i podgrzewane, elektrycznie sterowane szyby,
– 6 poduszek powietrznych – w tym kurtynowe, Peugeot Connect SOS & Assistance,
– gniazdo 12 V i schowek na telefon w konsoli środkowej,
– 6 głośników,
– asystenta parkowania tyłem,
– Pakiety: Widoczność i Bezpieczeństwo.

foto: Peugeot

Podsumowanie

Taki zakup to na pewno spora oszczędność, która pozwala nam dziś postawić na lepiej wyposażonego Peugeot 208. Kompaktowa gwiazda oferty francuskiego producenta porusza się z prędkością maksymalną 193 lub 210 km/h (hybrid 136 KM). W najmocniejszej opcji mechanicznej przyspiesza do setki w czasie 8,1 sekundy. Odświeżony model będący spadkobiercą linii miejskich propozycji marki cieszy się nieprzerwanym powodzeniem od dnia debiutu rynkowego. W dużej mierze odpowiada za niego opcja elektryczna. Ta jest gwiazdą segmentu B w Europie.

Dzięki zniewalającemu wyglądowi i wydajności niezdecydowani na przesiadkę na wariant EV znajdą w hybrydowym 208 świetną opcję na nowoczesny samochód. Spore rabaty dodatkowo czynią go wartą rozważenia propozycją.

Wnętrze Peugeot 208, źródło: materiały prasowe producenta
Idź do oryginalnego materiału