Mercedes-AMG potwierdził, iż zbuduje swojego pierwszego, niestandardowego SUV-a. Będzie to drugi elektryczny model produkowany przez dywizję AMG na dedykowanej platformie EV. Prezes Mercedesa-AMG mówi, iż samochód powstanie w odpowiedzi na oczekiwania klientów. Ale czy elektryczny SUV to na pewno to, czego by chcieli?
Pierwszy elektryczny SUV od AMG już w 2026 roku
W ostatnich latach zatracenie kontaktu z rzeczywistością wielu osób na wysokich stanowiskach wydaje się być wręcz nie do uwierzenia. Z jednej strony rozumiemy oczywiście, iż elektryczny SUV to samochód, który musi powstać. Ale po co dorabiać do tego historię, której nie ma? Kto z entuzjastów motoryzacji marzy o tym, aby zabrać na tor wyścigowy elektrycznego SUV-a? Pokażcie nam jednego, zaczekamy.
Mimo to, AMG idzie w ślady BMW, które ma swój model XM. Niemcy ogłosili, iż opracowują „w całości we własnym zakresie” zupełnie nowy model. Kryje się on pod nazwą kodową „Born in Affalterbach”. Do tej pory AMG pokazało tylko zacienioną sylwetkę modelu, a poza tym nie zdradza zbyt wielu informacji. Wiemy tylko, iż samochód będzie miał hojne proporcje i lekko przypominający coupé tył.
Nowy SUV będzie drugim elektrycznym modelem AMG po czterodrzwiowym GT. Ten będzie rywalizował z Porsche Taycanem i otrzyma niestandardową platformę AMG.EA. AMG od ponad 25 lat zwraca już uwagę na SUV-y, więc w tym aspekcie nie powinniśmy być zdziwieni. Pierwszy z nich powstał jeszcze w 1998 pod nazwą ML55 AMG. w tej chwili oferuje siedem modeli o wysokich zawieszeniach z emblematami AMG, od kompaktowego GLA po dobrze znanego G63 4×4.
Najpierw AMG, potem EV
W rozmowie z magazynem CAR na początku tego roku Michael Schiese, prezes firmy powiedział, iż elektryczne AMG nie mogą „szybko stracić pary”. Odnosił się do innych elektryków, które nie są w stanie utrzymać przez dłuższy czas swoich osiągów. Dodał również, iż muszą być w stanie ładować się tak szybko, aby jak najszybciej móc „wrócić na tor wyścigowy”.
Choć będzie to pierwszy SUV opracowywany przez AMG, dział wydajności stworzył do tej pory pięć samodzielnych modeli, w tym obie generacje AMG GT, czy SLS.
Michael Shiese dodał: – SUV-y należą do najbardziej popularnych modeli od wielu lat. Dzięki SUV-owi „Born in Affalterbach” odpowiadamy na ten trend, oferując klientom naprawdę urzekający, wysokowydajny samochód terenowy oparty na platformie AMG.EA. Nasza nowa architektura opiera się na jasnej filozofii: najpierw AMG, potem EV. Oznacza to, iż pojazdy te wyróżniają się nie tylko jako pojazdy elektryczne, ale ucieleśniają też podstawowe cechy AMG: emocje i wydajność.