To będzie najmocniejszy Peugeot 3008. Gdzie jest haczyk?

18 godzin temu

Francuzi co roku organizują „E-Lion Day”, czyli istotne wydarzenie, którego celem jest przedstawienie najbliższych planów dotyczących gamy produktowej. Ostatnia edycja ujawniła, iż niedługo na rynek trafi najmocniejszy Peugeot 3008. Brzmi to bardzo dobrze, choć warto poznać szczegóły przed uleganiem zachwytom.

Najmocniejszy Peugeot 3008 nadjeżdża

Kompaktowy SUV francuskiej marki dopiero zadomawia się na polskich drogach. Chodzi oczywiście o jego najnowszą generację, która zadebiutowała we wrześniu 2023 roku, a kilka miesięcy później trafiła do sprzedaży na różnych rynkach. Właśnie ogłoszono, iż najmocniejszy Peugeot 3008 niedługo uzupełni ofertę.

Zacznijmy od tego, iż aktualne wcielenie oferuje inną koncepcję nadwoziową – w stylu coupe, co oznacza opadającą linię dachu, mocno pochyloną szybę i wysoką krawędź klapy bagażnika. Wszystko po to, by trafić w nowe trendy i oczekiwania klientów.

Peugeot 3

Pod względem stylistycznym jest naprawdę dobrze. Front zdobią wąskie reflektory uzupełnione pazurami LED do jazdy dziennej. Jest tu także szeroki grill o charakterystycznej fakturze, która stanowi motyw licznych modeli z nowej serii tej marki.

Jeżeli chodzi o gabaryty, to wciąż mówimy o typowym przedstawicielu segmentu C. Podobnie jak inne warianty silnikowe, najmocniejszy Peugeot 3008 ma 4542 milimetry długości, 1895 milimetrów szerokości i 1641 milimetrów wysokości. Jego rozstaw osi to dokładnie 2739 milimetrów.

Najmocniejszy Peugeot 3008 – dane techniczne

W tej beczce miodu znajdzie się łyżka dziegciu – przynajmniej z perspektywy konserwatywnych fanów francuskiej marki. Najmocniejszy Peugeot 3008 dysponuje napędem w pełni elektrycznym, co z pewnością ograniczy zainteresowanie klientów.

Francuski model w topowym wydaniu dysponuje 213-konnym silnikiem elektrycznym umieszczonym nad przednią osią. Jego uzupełnieniem jest tylna jednostka generująca 112 koni mechanicznych. Potencjał systemowy układu to 325 koni mechanicznych.

Nowy Peugeot 3008 – tył

Osiągi samochodu nie zostały ujawnione, ale z pewnością będą przyzwoite. Spodziewamy się przyspieszenia do 100 km/h w mniej w około 6,5 sekundy oraz prędkości maksymalnej ograniczonej elektronicznie do 180 km/h.

Jak łatwo wywnioskować, flagowy wariant 3008 otrzyma napęd na obie osie, co przełoży się na odpowiednią przyczepność, bez względu na rodzaj nawierzchni. Podejrzewamy, iż inżynierowie zastosowali akumulator trakcyjny o pojemności 97 kWh, czyli ten większy z aktualnie oferowanych.

Nie tylko 3008

Co istotne, dokładnie takiej samej konfiguracji silnikowej doczeka się większy krewny, czyli Peugeot 5008. W jego przypadku będzie trzeba liczyć się na nieco słabsze osiągi, ale za to większą praktyczność ze względu na inną kubaturę wnętrza.

Peugeot E-5008 doczeka się również wersji pięciomiejscowej. Brak trzeciego rzędu poskutkuje wzrostem pojemności bagażnika do 994 litrów. Jest to ogromna przestrzeń, która umożliwia przewiezienie sporych ładunków.

Przypomnijmy, iż aktualna oferta napędowa tych modeli opiera się na miękkiej hybrydzie (136 koni mechanicznych), wersji plug-in (195 koni mechanicznych) i odmianach elektrycznych (210- i 230-konnych). Mimo zmian norm emisji, pozostajemy przy opinii, iż ofercie brakuje sprawdzonego, 150-konnego diesla.

Idź do oryginalnego materiału