Systematycznie dokonywane analizy rynkowe pozwalają na stwierdzenie, iż marka premium Audi ma w Polsce wielu fanów. Nowości pozwalają marce z Ingolstadt nabrać wiatru w żagle pomimo faktu, iż wciąż boryka się z wieloma problemami, jeżeli chodzi o sprzedaż globalną. Uwielbiane kompaktowe A3 wciąż jest na szczycie popularności i to nie tylko nowe z salonu.
Polacy chętniej decydują się na kompaktowe A3 niż na topowego SUV-a
Pomimo wielkiej popularności SUV-ów i nieco mniejszych crossoverów Polacy na tyle pokochali Audi A3, iż kolejna generacja kompaktu nie narzeka na brak zainteresowania. Marka z czterema pierścieniami ma w pierwszej dziesiątce najchętniej kupowanych nowych modeli premium w Polsce aż 3 modele. To nowe A5, SUV-a Q5 i kompaktowe A3. W maju to ostatnie było numerem jeden, jeżeli chodzi o sprzedaż.
Najnowsze wcielenie A3 ma wiele do zaoferowania. Oprócz nowych technologii i porywającej estetyki oferuje dużą ilość wariantów mechanicznych do wyboru. W jednym z wybranych 3 poziomów wyposażenia można je sobie kupić do wyboru z dieslem, benzyną, z układem miękkiej hybrydy i z hybrydą typu plug-in.
Nowe, hybrydowe Audi A3 oferowane w wersji Sportback 45 TFSI e jest wydajne i nie rezygnuje z przyjemności z jazdy. Dzięki funkcji boost w trybie Auto Hybrid można wykorzystać pełną moc systemu. Takie Audi A3 w cyklu mieszanym z rozładowanym akumulatorem zużyje 4,9–5,4 l paliwa na 100 km. W rodzinie A3 marka z Ingolstadt znajduje się jeszcze najbardziej ekspresyjne A3- allstreet. Do wyboru z silnikiem diesla i benzynowym oraz napędem na przód i quattro stawia na funkcjonalność i komfort na wysokim poziomie. Co, jeżeli cena jest wielkim problemem, który nie pozwala za zakup nowego A3?
Uwielbiane kompaktowe Audi A3 z niewielkim przebiegiem to spora oszczędność
Nie jest tajemnicą, iż najnowsze, znacznie ulepszone Audi A3 pozostaje poza zasięgiem wielu portfeli. Rynek pozwala nam jednak sięgnąć po egzemplarze z niewielkim przebiegiem, które oferują wiele, ale za znacznie mniej.
Teraz bardzo dobrze wyposażone Audi A3 można postawić w garażu już za 89 900 zł. Tyle kosztuje egzemplarz z nadwoziem Sportback z pakietami S line, Schowek, Comfort i ze stylistycznym pakietem Czerń. Samochód z listopada 2019 z automatyczną skrzynią biegów ma przebieg nieco powyżej 34 000 km. Taka konfiguracja zapewnia wystarczającą moc do dynamicznej jazdy. Model zaś jest chwalony za zwrotność, stabilność, precyzyjny układ kierowniczy oraz zawieszenie dobrze tłumiące nierówności.
Jeśli i taka cena jest problemem, to można upolować A3 znacznie taniej. Egzemplarze z mocą 116 KM oferowana w ramach programu Audi Select Plus zaczynają się od 69 900 zł. Tyle kosztuje na przykład egzemplarz z silnikiem diesla, manualną skrzynią biegów z 2022 roku i przebiegiem 162 095 km. Za egemplarz ze znacznie mniejszym przebiegiem zapłacimy 71 900 zł.
Wisienką na torcie ofert używanych Audi A3 jest konfiguracja z napędem quattro. Za egzemplarz z 2022 roku w wersji nadwozia Limousine, który wielu uważa za bardziej eleganckie, zapłacimy 146 900 zł. To sporo mniej, jeżeli weźmiemy pod uwagę, iż to bogato wyposażony egzemplarz, a przebieg to nieco ponad 46 000 km. Za nowe A3 w takiej konfiguracji trzeba zapłacić ponad 170 000 zł. Nie uwzględniamy tu jednak np. systemu dźwiękowego premium Bang&Olufsen.
Uwielbiane kompaktowe Audi A3 stanowi od lat świetną, stylową propozycję nie tylko do miasta. Polacy bardzo chętnie sięgają zarówno po nowe A3, jak i znacznie tańsze używane. W najbliższym czasie nie należy oczekiwać, iż ten się zmieni. Ponadczasowe, stylowe nadwozie i opinia niezawodnego modelu pozwoli mu płynąć na fali popularności na rynku pojazdów używanych. Atrakcyjne oferty mają to do siebie, iż gwałtownie znikają z rynku.