Nowy naked R 1300 R już doczekał się swojej pół-oficjalnej wersji customowej. Zbudowano go do sprintów, ma podtlenek azotu, wyścigowy wydech i niesamowity design!
Pasja do sportów motorowych, designu i, oczywiście, do motocykli BMW, zaowocowała niezwykłym projektem. Mała grupa pracowników BMW Motorrad miała okazję wcielić tę pasję w życie, tworząc unikalny motocykl – BMW R 1300 R „TITAN”.
Narodziny Tytana
R 1300 R „TITAN” to kwintesencja brutalności i agresji, połączona z pięknem i wyjątkowością. Stworzony z myślą o zwycięstwie, jest szybki i precyzyjny. Za jego powstaniem stoi zgrany zespół: Philipp Ludwig jako kierownik projektu, Andreas Martin odpowiedzialny za projekt pojazdu, Theresa Stukenbrock jako projektantka kolorów i grafiki, oraz Paul Summerer i Thomas Becker – budowniczowie prototypów, którzy wnieśli swoje doświadczenie i pasję.
TITAN – custom na bazie BMW R 1300 R 2025:
















fot. BMW Motorrad
Design, który zapiera dech
Projekt „TITANA” czerpie z podstawowych elementów stylistycznych nowego R 1300 R, przekształcając je w agresywne linie sprintera. Charakterystyczne kształty zbiornika i owiewki R 1300 R znalazły odzwierciedlenie w typowym dla maszyn wyścigowych monocoque’u, a wyrazisty panel kanału powietrza seryjnego motocykla kontynuuje dynamikę „TITANA” w przesadzony sposób. Wizualnie ciężar motocykla jest przesunięty nad przednie koło, aby utrzymać je na nawierzchni tak długo, jak to możliwe podczas startu. Całość jest kompaktowo zbudowana wokół serca maszyny – silnika typu boxer o pojemności 1300 cmł. Motocykl przypomina drapieżnego kota, cierpliwie czekającego na sprint, choćby gdy stoi w miejscu.
Technologia i moc
Wyróżniająca się grafika, uzupełniona metalicznymi niebieskimi akcentami, tworzy wrażenie ruchu, kontrastując z podłożem z kutego włókna węglowego. Kluczowym partnerem w rozwoju R 1300 R „TITAN” była firma Akrapovič, długoletni partner BMW Motorrad. Dzięki tej współpracy zespół zaprojektował kompleksowy, tytanowy układ wydechowy Akrapovič, który wzmacnia potężny charakter tego customowego motocykla, zarówno wizualnie, jak i akustycznie. Wydech biegnie z dwóch cylindrów, łączy się na krótko pod motocyklem i kończy się dwururką w stylu boksera pod wysoko wznoszącym się, agresywnym tyłem.
Nowe R 1300 R ma niską i muskularną linię, wspartą specjalnie wyprodukowanym podwoziem Wilbers z długim wahaczem. To podwozie zostało sztywno zestrojone, aby zapewnić, iż pełna wydajność silnika produkcyjnego zostanie przeniesiona na asfalt.
Pomiędzy dwoma tytanowymi tłumikami tylnymi znajduje się agresywnie wyglądająca butla z podtlenkiem azotu, która wstrzykuje NO2 do układu wtryskowego za naciśnięciem przycisku. Gdy taka mieszanka dotrze do komory spalania, czysta moc wpycha opony w asfalt za pośrednictwem skrzyni biegów i napędu wałem, katapultując R 1300 R „TITAN” do przodu.
Za hamownie odpowiedzialna jest pompa Magura HC3. Podnóżki są wysunięte daleko do tyłu, zapewniając niezbędne wsparcie podczas wyścigów sprinterskich.
R 1300 R „TITAN” to customowy motocykl, który w każdym detalu ucieleśnia pasję i precyzję BMW Motorrad!