Test: Ford Expedition z 2023 r., komfortowy SUV do pokonywania długich dystansów

2 lat temu

Wstęp

Ford Expedition 2023 to duży, trzyrzędowy SUV, który oferuje osiem miejsc siedzących i jest jednym z największych i najbardziej wydajnych pojazdów na rynku. Jest też dość wyrafinowany i oferuje prawie wszystko, co Ford oferuje w tej chwili w zakresie technologii, w tym BlueCruise, który jest pomocnym systemem wspomagania kierowcy bez użycia rąk do użytku na wybranych autostradach.

W roku modelowym 2023 otrzymuje drobne aktualizacje, w tym nową opcję koloru nadwozia Iconic Silver dla modeli Platinum. Expedition 2023 jest częścią czwartej generacji modelu wprowadzonego w 2018 roku.

style i opcje

Ford Expedition 2023 jest dostępny w sześciu wersjach wyposażenia: XL, XLT, Timberline, Limited, King Ranch i Platinum. Ford oferuje również rozszerzoną wersję Expedition Max, która zapewnia więcej przestrzeni ładunkowej niż model standardowy.

Istnieje zbyt wiele opcji do wymienienia, a wiele funkcji można znaleźć w wyższych wersjach wyposażenia, które można dodać do niższych modeli dzięki pakietów opcji.

Opcje, takie jak 22-calowe czarne koła, ciemne akcenty zewnętrzne, sportowe zawieszenie, elektrycznie sterowane stopnie progowe, czerwone zaciski hamulcowe, 22-głośnikowy system audio, kamera dookólna i asystent parkowania i wiele innych.

Układ napędowy

XL jest standardowo wyposażony w turbodoładowany 3,5-litrowy silnik V6 o mocy 375 koni mechanicznych i momencie obrotowym 470 funtów na stopę. Ponadto jest napędzany 3,5-litrowym silnikiem EcoBoost V-6 z podwójnym turbodoładowaniem, który w najmocniejszym modelu rozwija moc do 440 koni mechanicznych i moment obrotowy 510 Nm.

10-biegowa automatyczna skrzynia biegów będzie dostępna we wszystkich modelach na rok 2023, a klienci będą mogli wybierać między konfiguracjami z napędem na tylną oś lub na cztery koła. Ma zdolność holowania 9300 funtów i może przewozić ponad 1750 funtów ładunku na pokładzie.

W przeciwieństwie do równie wielkich rywali, takich jak Chevy Tahoe, GMC Yukon i Jeep Wagoneer, Expedition nie oferuje opcji silnika V-8.

styl wnętrza

W Expedition jest dużo miejsca i dobrze wygląda, ponieważ w pełni wykorzystuje swoje wnętrze. Przednie fotele są wygodne, ponieważ mają wiele obszarów podparcia odcinka lędźwiowego, a choćby funkcję masażu w wyższych wykończeniach.

Fotele w drugim rzędzie są również przyzwoicie miękkie. Fotele w trzecim rzędzie są twarde, ale wystarczające dla dorosłych. Materiały wnętrza stają się coraz bardziej eleganckie z modelu na model, aż do Platinum, który jest wyposażony w bogatą skórzaną tapicerkę i przednie fotele z funkcją masażu.

Dostępność w trzecim rzędzie jest szczególnie dobra, dzięki czemu choćby dorośli mogą wsiadać i wysiadać bez większego wysiłku niż w drugim rzędzie.

Każdy wybrany przez Ciebie model ma elektrycznie składany trzeci rząd siedzeń, który można obsługiwać z przestrzeni bagażowej lub z tylnych siedzeń. Zarówno drugi, jak i trzeci rząd składają się płasko, tworząc płaską podłogę, co ułatwia załadunek.

Widoczność z przodu ograniczają masywne słupki przedniej szyby, a wyraźna kamera cofania i dostępny system kamer 360 stopni eliminują zaletę cofania.

Expedition ma pojemność ładunkową 20,9 stóp sześciennych za trzecim rzędem, 57,5 ​​stóp sześciennych za drugim rzędem i maksymalnie 104,6 stóp sześciennych.

Technologia

Najnowszy system informacyjno-rozrywkowy Sync firmy Ford jest dość łatwy w użyciu. System nawigacyjny wygląda na nieco przestarzały, ale oferuje funkcję powiększania przez rozciąganie, dzięki czemu jest szybki i łatwy w użyciu.

Konsola środkowa ma trochę przycisków. Ma prostszą konstrukcję niż jego konkurenci. jeżeli standardowy ekran dotykowy nie jest wystarczająco duży, Expedition można również wyposażyć w pionowy dysk 15,5 cala.

12-głośnikowy system audio Bang & Olufsen dobrze wykorzystał dużą kabinę Expedition, zapewniając moc i czystość dźwięku. Sterowanie głosowe jest podstawowe i może pomóc w obsłudze prostych funkcji. Systemy integracji telefonów Android Auto i Apple CarPlay są standardowo wyposażone w łączność bezprzewodową.

Bezpieczeństwo

Ford Expedition jest standardowo wyposażony w hamulce tarczowe zapobiegające blokowaniu się kół, kontrolę stabilności i trakcji, kontrolę kołysania przyczepy, boczne poduszki powietrzne przednich siedzeń oraz pełnowymiarowe boczne kurtyny powietrzne.

Jest standardowo wyposażony w automatyczne światła drogowe, monitor martwego pola z ostrzeżeniem o ruchu poprzecznym, system utrzymywania pasa ruchu, ostrzeżenie przed kolizją z przodu z automatycznym hamowaniem awaryjnym oraz adaptacyjny tempomat.

System Co-Pilot promuje jazdę dzięki wielu ostrzeżeń, takich jak monitorowanie martwego pola, ostrzeganie przed kolizją i wiele innych. Istnieje wiele standardowych i opcjonalnych technologii wspomagających kierowcę, podczas gdy bardziej zaawansowane modele są wyposażone w funkcję prowadzenia bez użycia rąk Forda o nazwie BlueCruise.

Na autostradzie

Moc silnika V6 robi wrażenie. Ta wyprawa to potężna bestia, której niezależne zawieszenie na cztery koła zapewnia wyjątkowo płynne działanie jak na tradycyjnego pełnowymiarowego SUV-a.

Pedał hamulca jest trochę miękki przy pierwszym naciśnięciu, ale ostatecznie dość łatwo jest płynnie się zatrzymać, co jest istotną częścią. Układ kierowniczy jest lekki i pomaga sprawić, by samochód wydawał się trochę mniejszy.

System zarządzania terenem firmy Expedition oferuje siedem trybów jazdy wybieranych przez kierowcę, co oznacza, iż ​​SUV może dostosować swoją strategię jazdy, aby lepiej radzić sobie z warunkami zewnętrznymi.

Na drodze króluje. Expedition to jeden z najlepszych dużych SUV-ów do długich godzin jazdy w trybie komfortowym. Jego komfort jest istotny na długich dystansach. Jakość jazdy Expedition jest również całkiem płynna.

Expedition jest responsywny i łatwy w prowadzeniu, gdy nie naciskasz pedału gazu. Na autostradzie i w mieście jest bardzo cicho. To solidny, wszechstronny pełnowymiarowy SUV.

Wniosek

Czasami po prostu potrzebujesz pojazdu, który może ciągnąć przyczepę i ciągnąć duży ładunek pasażerów i sprzętu w tym samym czasie. Zwykły SUV nie wystarczy, ale mamy Expedition.

Expedition 2023 to doskonały wybór dla pełnowymiarowego, trzyrzędowego SUV-a. Ma przestronne wnętrze, wygodne siedzenia, mocny turbodoładowany silnik V6 i łatwy w prowadzeniu charakter.

Cena: Od 54 700 USD do 85 460 USD

Konsumpcja: 17 mil na galon w mieście i 23 na autostradzie

Lubię to:

lubię Ładowanie…

Idź do oryginalnego materiału