Wstęp
Ford Expedition 2023 to duży, trzyrzędowy SUV, który oferuje osiem miejsc siedzących i jest jednym z największych i najbardziej wydajnych pojazdów na rynku. Jest też dość wyrafinowany i oferuje prawie wszystko, co Ford oferuje w tej chwili w zakresie technologii, w tym BlueCruise, który jest pomocnym systemem wspomagania kierowcy bez użycia rąk do użytku na wybranych autostradach.
W roku modelowym 2023 otrzymuje drobne aktualizacje, w tym nową opcję koloru nadwozia Iconic Silver dla modeli Platinum. Expedition 2023 jest częścią czwartej generacji modelu wprowadzonego w 2018 roku.
style i opcje
Ford Expedition 2023 jest dostępny w sześciu wersjach wyposażenia: XL, XLT, Timberline, Limited, King Ranch i Platinum. Ford oferuje również rozszerzoną wersję Expedition Max, która zapewnia więcej przestrzeni ładunkowej niż model standardowy.
Istnieje zbyt wiele opcji do wymienienia, a wiele funkcji można znaleźć w wyższych wersjach wyposażenia, które można dodać do niższych modeli dzięki pakietów opcji.
Opcje, takie jak 22-calowe czarne koła, ciemne akcenty zewnętrzne, sportowe zawieszenie, elektrycznie sterowane stopnie progowe, czerwone zaciski hamulcowe, 22-głośnikowy system audio, kamera dookólna i asystent parkowania i wiele innych.
Układ napędowy
XL jest standardowo wyposażony w turbodoładowany 3,5-litrowy silnik V6 o mocy 375 koni mechanicznych i momencie obrotowym 470 funtów na stopę. Ponadto jest napędzany 3,5-litrowym silnikiem EcoBoost V-6 z podwójnym turbodoładowaniem, który w najmocniejszym modelu rozwija moc do 440 koni mechanicznych i moment obrotowy 510 Nm.
10-biegowa automatyczna skrzynia biegów będzie dostępna we wszystkich modelach na rok 2023, a klienci będą mogli wybierać między konfiguracjami z napędem na tylną oś lub na cztery koła. Ma zdolność holowania 9300 funtów i może przewozić ponad 1750 funtów ładunku na pokładzie.
W przeciwieństwie do równie wielkich rywali, takich jak Chevy Tahoe, GMC Yukon i Jeep Wagoneer, Expedition nie oferuje opcji silnika V-8.
styl wnętrza
W Expedition jest dużo miejsca i dobrze wygląda, ponieważ w pełni wykorzystuje swoje wnętrze. Przednie fotele są wygodne, ponieważ mają wiele obszarów podparcia odcinka lędźwiowego, a choćby funkcję masażu w wyższych wykończeniach.
Fotele w drugim rzędzie są również przyzwoicie miękkie. Fotele w trzecim rzędzie są twarde, ale wystarczające dla dorosłych. Materiały wnętrza stają się coraz bardziej eleganckie z modelu na model, aż do Platinum, który jest wyposażony w bogatą skórzaną tapicerkę i przednie fotele z funkcją masażu.
Dostępność w trzecim rzędzie jest szczególnie dobra, dzięki czemu choćby dorośli mogą wsiadać i wysiadać bez większego wysiłku niż w drugim rzędzie.
Każdy wybrany przez Ciebie model ma elektrycznie składany trzeci rząd siedzeń, który można obsługiwać z przestrzeni bagażowej lub z tylnych siedzeń. Zarówno drugi, jak i trzeci rząd składają się płasko, tworząc płaską podłogę, co ułatwia załadunek.
Widoczność z przodu ograniczają masywne słupki przedniej szyby, a wyraźna kamera cofania i dostępny system kamer 360 stopni eliminują zaletę cofania.
Expedition ma pojemność ładunkową 20,9 stóp sześciennych za trzecim rzędem, 57,5 stóp sześciennych za drugim rzędem i maksymalnie 104,6 stóp sześciennych.
Technologia
Najnowszy system informacyjno-rozrywkowy Sync firmy Ford jest dość łatwy w użyciu. System nawigacyjny wygląda na nieco przestarzały, ale oferuje funkcję powiększania przez rozciąganie, dzięki czemu jest szybki i łatwy w użyciu.
Konsola środkowa ma trochę przycisków. Ma prostszą konstrukcję niż jego konkurenci. jeżeli standardowy ekran dotykowy nie jest wystarczająco duży, Expedition można również wyposażyć w pionowy dysk 15,5 cala.
12-głośnikowy system audio Bang & Olufsen dobrze wykorzystał dużą kabinę Expedition, zapewniając moc i czystość dźwięku. Sterowanie głosowe jest podstawowe i może pomóc w obsłudze prostych funkcji. Systemy integracji telefonów Android Auto i Apple CarPlay są standardowo wyposażone w łączność bezprzewodową.
Bezpieczeństwo
Ford Expedition jest standardowo wyposażony w hamulce tarczowe zapobiegające blokowaniu się kół, kontrolę stabilności i trakcji, kontrolę kołysania przyczepy, boczne poduszki powietrzne przednich siedzeń oraz pełnowymiarowe boczne kurtyny powietrzne.
Jest standardowo wyposażony w automatyczne światła drogowe, monitor martwego pola z ostrzeżeniem o ruchu poprzecznym, system utrzymywania pasa ruchu, ostrzeżenie przed kolizją z przodu z automatycznym hamowaniem awaryjnym oraz adaptacyjny tempomat.
System Co-Pilot promuje jazdę dzięki wielu ostrzeżeń, takich jak monitorowanie martwego pola, ostrzeganie przed kolizją i wiele innych. Istnieje wiele standardowych i opcjonalnych technologii wspomagających kierowcę, podczas gdy bardziej zaawansowane modele są wyposażone w funkcję prowadzenia bez użycia rąk Forda o nazwie BlueCruise.
Na autostradzie
Moc silnika V6 robi wrażenie. Ta wyprawa to potężna bestia, której niezależne zawieszenie na cztery koła zapewnia wyjątkowo płynne działanie jak na tradycyjnego pełnowymiarowego SUV-a.
Pedał hamulca jest trochę miękki przy pierwszym naciśnięciu, ale ostatecznie dość łatwo jest płynnie się zatrzymać, co jest istotną częścią. Układ kierowniczy jest lekki i pomaga sprawić, by samochód wydawał się trochę mniejszy.
System zarządzania terenem firmy Expedition oferuje siedem trybów jazdy wybieranych przez kierowcę, co oznacza, iż SUV może dostosować swoją strategię jazdy, aby lepiej radzić sobie z warunkami zewnętrznymi.
Na drodze króluje. Expedition to jeden z najlepszych dużych SUV-ów do długich godzin jazdy w trybie komfortowym. Jego komfort jest istotny na długich dystansach. Jakość jazdy Expedition jest również całkiem płynna.
Expedition jest responsywny i łatwy w prowadzeniu, gdy nie naciskasz pedału gazu. Na autostradzie i w mieście jest bardzo cicho. To solidny, wszechstronny pełnowymiarowy SUV.
Wniosek
Czasami po prostu potrzebujesz pojazdu, który może ciągnąć przyczepę i ciągnąć duży ładunek pasażerów i sprzętu w tym samym czasie. Zwykły SUV nie wystarczy, ale mamy Expedition.
Expedition 2023 to doskonały wybór dla pełnowymiarowego, trzyrzędowego SUV-a. Ma przestronne wnętrze, wygodne siedzenia, mocny turbodoładowany silnik V6 i łatwy w prowadzeniu charakter.
Cena: Od 54 700 USD do 85 460 USD
Konsumpcja: 17 mil na galon w mieście i 23 na autostradzie
Lubię to:
lubię Ładowanie…