Test drogowy: 2023 Volkswagen Jetta GLI 2.0T Autobahn

2 lat temu

Test drogowy: 2023 Volkswagen Jetta GLI 2.0T Autobahn

Zabawa sportowym sedanem

Jetta GLI 2023 jest jednym z trzech pozostałych sedanów z napędem benzynowym w gamie Volkswagena; Golf i Arteon to pozostali. Aby je rozróżnić, Golf ma czworo drzwi i hatchbacka, podczas gdy Jetta i Arteon mają czworo drzwi i bagażnik. Raport Czystej Floty spędził zabawny tydzień w Jetta GLI 2.0T Autobahn wędrując po południowej Kalifornii.

Ślizgając się w powietrzu

Turbodoładowany entuzjazm

Turbo pep pod maską

Jetta GLI ma turbodoładowany 2,0-litrowy, 4-cylindrowy silnik rzędowy o mocy 228 koni mechanicznych i momencie obrotowym 258 Nm. Przednie koła są napędzane przez 6-biegową manualną lub, podobnie jak nasz samochód testowy, 7-biegową dwusprzęgłową automatyczną DSG z łopatkami zmiany biegów zamontowanymi na kierownicy. Skrzynia biegów DSG (Direct-Shift Gearbox) jest unikalna dla marek Grupy Volkswagen, do których należą Audi, Seat i Volkswagen. DSG zaprojektowano w celu uzyskania krótszych czasów zmiany biegów niż standardowa automatyczna skrzynia biegów. Jako kierowca zmiany są płynne iz pewnością wystarczająco szybkie jak na samochód drogowy.

Uderzając w maksymalną moc przy 5000 obr./min, możesz pozwolić DSG robić swoje lub istnieje opcja manualnej zmiany biegów dzięki funkcji Tiptronic. Czasy dla biegów 0-60 były przyzwoite 6,1 sekundy z 4,2 sekundy od 50-70 mil na godzinę. Przyspieszenie było mocne, ale po zatrzymaniu wystąpiło turbodziura.

Szacunkowe zużycie paliwa wg EPA to 26 miast/36 autostrad/30 łącznie. W 412 mil, my wypośrodkowaliśmy 30.1 mpg. Ale w dwóch 150-milowych przejazdach autostradą z tempomatem ustawionym na 65 mil na godzinę iw trybie jazdy Eco lub Normal uzyskaliśmy średnio imponujące 38,9 mpg. Liczby zużycia paliwa zgłoszone przez Clean Fleet Report są nienaukowe i reprezentują wrażenia z jazdy recenzenta. Twoje liczby mogą się różnić.

Doświadczenie z jazdy: w drodze

Ważąca 3355 funtów Jetta GLI 2023 zapewnia pewne wrażenia z jazdy dzięki całorocznym oponom Bridgestone Turanza 225/45 zamontowanym na 18-calowych felgach ze stopu aluminium. Wrzuć trochę Moc Bridgestone’a wydajność/letnie opony na GLI i przyczepność byłaby imponująca.

Cały sezon, ale nie najbardziej zabawny

Elektryczne wspomaganie kierownicy o zmiennym przełożeniu było neutralne i zapewniało dokładne skręcanie, a obszyta skórą kierownica sprawiała wrażenie solidnej. Niezależne sportowe zawieszenie czterech kół z elektroniczną kontrolą stabilności ma adaptacyjne amortyzatory dookoła, z przednimi kolumnami i sprężynami śrubowymi oraz belką skrętną, sprężynami śrubowymi i stabilizatorem z tyłu, co zapewnia płynną i stabilną jazdę. Podwozie zapewniało dobrą stabilność boczną, co zapewniało solidną i pewną jazdę po autostradzie, brak podmuchów wiatru powodowanych przez mijanie dużych zestawów i ciasne pokonywanie zakrętów choćby na wspomnianych oponach całorocznych.

Zatrzymania były proste i prawdziwe dzięki standardowemu układowi przeciwblokującemu Jetty na cztery koła, wspomaganym elektrycznie przednim wentylowanym i tylnym pełnym tarczom, elektronicznemu rozkładowi ciśnienia w hamulcach i elektronicznej kontroli stabilności. Czerwone zaciski wystające z błyszczących czarnych felg aluminiowych wyglądały ostro.

Podsumowując obsługę Jetty GLI, jest to wycięcie poniżej sportowych sedanów, ale jest bardzo blisko. Biorąc pod uwagę, iż Volkswagen nie sprzedaje GLI jako sportowego sedana i oferuje bardziej zorientowanego na osiągi Golfa GTI, powiedzmy, iż GLI zadowoli długie podróże drogowe, dojazdy do pracy lub znajdowanie zakrętów do ataku.

Wrażenia z jazdy: wnętrze

Beats bije na głowę inne systemy dźwiękowe

Jetta GLI jest dostępna tylko w wersji Autobahn, która obejmuje skórzane fotele Titan Black. Podgrzewany i elektrycznie regulowany fotel kierowcy był wygodny, aw połączeniu z odchylaną i teleskopową kierownicą można było znaleźć dobrą pozycję do jazdy. Pasażer z przodu ma te same funkcje, z wyjątkiem manualnej regulacji. Przestrzeń na nogi, głowę i ramiona była wystarczająca dla osób o wzroście powyżej 6 cali, a pasy naramienne miały regulowaną wysokość, dzięki czemu nie przecinały szyi.

Na tylnych siedzeniach łatwo i wygodnie pomieszczą się dwie dorosłe osoby, w razie potrzeby troje. Miejsce na nogi, głowę i ramiona było doskonałe, a składana konsola środkowa z uchwytami na kubki była miłym akcentem, podobnie jak dwie górne lampki do czytania. Przestrzeń bagażnika jest wystarczająca przy 14,1 metrach sześciennych, ale rośnie wraz z dzielonymi tylnymi siedzeniami w proporcji 60/40, które leżą prawie płasko.

Nakładki na pedały ze stali nierdzewnej, podświetlane listwy progowe przednich drzwi oraz wyściełane dywanikami przednie i tylne dywaniki były miłymi, ekskluzywnymi akcentami.

Konfigurowalny cyfrowy wyświetlacz informacyjny o przekątnej 10,25 cala zawiera okrągłe wskaźniki prędkościomierza i obrotomierza z czarnym tłem, białymi literami i czerwonymi akcentami, które pasują do czerwonego koloru na kierownicy. Dźwignia zmiany biegów ma przyjemny chwyt i jest idealnie umieszczona w konsoli środkowej, zwłaszcza jeżeli chcesz manualnie zmieniać biegi dzięki Tiptronic.

Gotowy do transportu

Centralnym punktem deski rozdzielczej jest 8,0-calowy kolorowy ekran dotykowy, który obsługuje kamerę cofania i sterowane głosem 9-głośnikowy system audio Beats, który zapewnia głębokie, pełne, wyraźne dźwięki w radiu AM/FM/HD, z portami USB i interfejsami do podłączania aplikacji. Częścią systemu informacyjno-rozrywkowego MIB2 jest również Bluetooth do telefonu i strumieniowego przesyłania muzyki.

Podczas gdy nowoczesna technologia ekranu dotykowego jest fajna, Clean Fleet Report jest wielkim fanem pokręteł i przełączników do sterowania radiem i klimatyzacją. VW wykonuje niezłą robotę, ułatwiając obsługę radia i dwustrefowego automatycznego systemu HVAC dzięki kilku pokręteł. Prosta konstrukcja deski rozdzielczej zwiększa wygodę, taką jak obszyta skórą wielofunkcyjna kierownica (z kwadratowym dołem) i obszyta skórą gałka zmiany biegów. Brakujące funkcje, które są powszechnie spotykane w samochodach konkurujących z Jetta GLI Autobahn, to wyświetlacz przezierny i podgrzewana kierownica.

Inne udogodnienia to elektrycznie sterowane szyby, dostęp bezkluczykowy, przycisk start/stop, adaptacyjny tempomat, wycieraczki przedniej szyby z czujnikiem deszczu, funkcja Hill Hold, elektrycznie regulowane i składane manualnie podgrzewane lusterka boczne, bezprzewodowe ładowanie, elektroniczny hamulec postojowy, elektrycznie odchylany i odsuwany szyberdach, wielofunkcyjna analityka samochodowa i wyświetlacz komputera pokładowego oraz 10-kolorowe oświetlenie Ambiente.

Wszystkie modele Jetta są wyposażone w Volkswagena Zeszyt technologia Connected Car, która zapewnia bezproblemowe połączenie między samochodem a iPhonem, telefonem z systemem Android lub komputerem lub, jak mówi Volkswagen, „utrzymuje łączność z samochodem, choćby gdy jesteś osobno”.

Wrażenia z jazdy: nadwozie

Prosto do czerwonej linii

Wygląd zewnętrzny jest klasycznym Volkswagenem i nie poszedł drogą dodawania niepotrzebnych czerpaków, otworów wentylacyjnych i zbyt dużej przedniej kratki. Jetta była czasami opisywana jako konserwatywna, ale samochód Clean Fleet Report, pomalowany w bardzo atrakcyjnym kolorze Pure Grey z głębokim czarnym dachem (opcja 395 USD), był czymś takim.

Jetta 2023 odświeża swoim czystym, prostym i ponadczasowym designem, z delikatnie zaokrąglonymi i miękkimi liniami. Mając na uwadze oszczędność paliwa i aerodynamikę, współczynnik oporu powietrza (Cd) wynoszący 0,27 pomógł mu przebić się przez wiatr.

Volkswagen Jetta GLI Autobahn 2023 ma specjalne emblematy na grillu, przednich błotnikach i pokrywie bagażnika, a także czerwone akcenty na dolnej części przedniej deski rozdzielczej, przednich błotnikach i zaciskach hamulcowych. Eleganckie przednie i światła do jazdy dziennej LED, wyrzeźbiona i delikatnie pochylona maska ​​prowadzą do mocnej, ale subtelnej linii nadwozia lub linii biegnącej z boku samochodu od przodu do tyłu. Pochylona tylna szyba prowadzi do małego zintegrowanego spojlera na bagażniku, który znajduje się nad poziomymi tylnymi światłami LED. Podwójne, okrągłe, chromowane końcówki rur wydechowych wystają spod tylnej deski rozdzielczej o strukturze plastra miodu.

Pokój dla dorosłych

Pomoc kierowcy i bezpieczeństwo

Oprócz sześciu poduszek powietrznych wszystkie Volkswageny Jetty 2023 są wyposażone w Dysk IQ który wykorzystuje przedni i tylny radar, przednią kamerę i kilka czujników ultradźwiękowych do zbierania danych umożliwiających półautomatyczne wspomaganie jazdy. Inne zaawansowane systemy wspomagania kierowcy (ADAS) to Travel Assist, który obejmuje ostrzeżenie przed kolizją z przodu, automatyczne hamowanie awaryjne, monitor martwego pola, ostrzeżenie o ruchu z tyłu; adaptacyjny tempomat z funkcją stop and go i asystentem utrzymania pasa ruchu. Travel Assist pozwala również na krótkie okresy czasu, w których ręce kierowcy nie dotykają kierownicy. Emergency Assist zatrzyma Jettę, jeżeli nie będzie monitorowana żadna aktywność kierowcy.

Inteligentny system reagowania na zderzenie wyłącza pompę paliwową, odblokowuje drzwi i włącza światła awaryjne w razie wypadku. W razie wypadku hamulce są automatycznie uruchamiane przez system hamowania pokolizyjnego, dzięki czemu samochód nie jedzie dalej, co prowadzi do wtórnego wypadku. Ta technologia pokazuje swoją wartość, więc ubezwłasnowolniony kierowca nie odniesie dalszych obrażeń w wyniku uderzenia samochodu w inny obiekt.

The Krajowa Administracja Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA) przyznała modelowi Jetta 2023 najwyższą ocenę 5 gwiazdek. Ubezpieczeniowy Instytut Bezpieczeństwa Drogowego (IIHS) ocenił Jettę 2023 jako ogólnie dobrą.

Ceny i gwarancje

W nastroju

Jetta 2023 jest dostępna w pięciu wersjach wyposażenia, począwszy od ceny podstawowej, w tym obowiązkowej opłaty docelowej w wysokości 1095 USD, od 21 750 USD do 32 690 USD. Jetta GLI 2.0T Autobahn firmy Clean Fleet Report kosztowała 34 270 USD, w tym 990 USD w opcjach.

Jetta ma następujące gwarancje:

Nowy pojazd (w pełni zbywalny) — Cztery lata/50 000 mil Bezpłatny serwis — Dwa lata/20 000 mil Pomoc drogowa — Trzy lata/36 000 mil Perforacja korozyjna — Siedem lat/100 000 mil

Obserwacje: 2023 Volkswagen Jetta GLI 2.0T Autobahn

Zabawne iw pełni wyposażone

Volkswagen wyposażył model Jetta GLI 2.0T Autobahn 2023 w niezbędny sprzęt i funkcje, aby był zarówno doskonałym krążownikiem po autostradzie, jak i bardziej niż kompetentnym łowcą górskich zakrętów. W pełni wyposażony za około 34 000 USD, GLI Autobahn poświęca kilka w obszarze funkcji, ponieważ zapewnia udogodnienia, takie jak elektrycznie sterowane skórzane fotele i doskonały system dźwiękowy Beats z radiem satelitarnym – wszystko opakowane w pakiet, który emanuje Farfegnugen lub „jazdą przyjemność.” Volkswagen nie używa już tego terminu w swoich działaniach marketingowych, ale nie ma lepszego słowa na opisanie wrażeń z jazdy autostradą Jetta GLI 2.0T 2023.

Piękno Jetty GLI polega na tym, jak jest skonfigurowana. Przyciemniona osłona chłodnicy i obudowy lusterek zewnętrznych w połączeniu z jedną z żywych opcji kolorystycznych dodają sportowego charakteru. Jetta GLI jest tak przyjemna w prowadzeniu, jak wygląda. Jest energiczny, popija paliwo, przewozi większość rzeczy przy złożonej tylnej kanapie, ma doskonałą widoczność dla kierowcy i wygląda świetnie. Aha, i nie zapomnij o osławionym niemieckim dopasowaniu i wykończeniu, które obejmuje ogólne uczucie ciasności, czy to podczas jazdy po drodze, czy pokonywania zakrętów. Szybkie podsumowanie jest takie, iż Jetta GLI jest łatwa i przyjemna w prowadzeniu. Jetta GLI, w prawdziwym teuronicznym stylu, trafia we adekwatne miejsce jako bardzo ładnie wyposażony sportowy sedan o doskonałym stosunku ceny do jakości.

Pamiętaj, aby zapisać się do Raport czystej floty biuletyn (w prawym górnym rogu strony), aby otrzymywać powiadomienia o wszystkich nowych historiach i recenzjach pojazdów.

Relacja i zdjęcia wg Johna Faulknera.

Zawodnicy w malejącej kompaktowej limuzynie

Test drogowy: Hybrydowa Toyota Corolla 2021

Pamiec przenosna: Hybrydowy Hyundai Elantra 2021

Test drogowy: Hondę Civic z 2022 roku

Test drogowy: 2020 Mazda3

Test drogowy: 2020 Kia Forte GT

Test drogowy: Informacje o Hondzie 2020

Ujawnienie:

Clean Fleet Report to bezpłatne wypożyczanie pojazdów testowych od producentów samochodów do oceny, zwykle na tydzień. Nasze testy drogowe opierają się na tygodniowej jeździe nowym pojazdem. Z tego powodu nie zajmujemy się kwestiami takimi jak długoterminowa niezawodność lub całkowity koszt posiadania. Ponadto często jesteśmy zapraszani na wydarzenia producentów prezentujące nowe pojazdy lub technologie. W ramach tych wydarzeń możemy otrzymać bezpłatny transport, zakwaterowanie lub wyżywienie. Staramy się prezentować nasze nielakierowane oceny pojazdów i nowości niezależnie od tych zachęt.

Koncentrujemy się na pojazdach, które oferują najlepszą oszczędność paliwa w swojej klasie, co prowadzi nas do skupienia się na samochodach elektrycznych, hybrydach plug-in, hybrydach i silnikach wysokoprężnych. Oferujemy również te wydajne pojazdy napędzane gazem, które należą do najlepszych pojazdów mpg w swojej klasie. Ponadto naszym celem jest oferowanie recenzji i wiadomości na temat zaawansowanych technologii i rynku pojazdów napędzanych paliwami alternatywnymi. Czekamy na wszelkie opinie od właścicieli pojazdów i naszym celem jest zapewnienie forum dla alternatywnych punktów widzenia. Podziel się z nami swoimi opiniami pod adresem [email protected].

Idź do oryginalnego materiału