Tesla traci pozycję lidera. Na elektryki z Chin nie ma mocnych

4 miesięcy temu

Przyjrzeliśmy się nowemu zestawieniu dotyczącego sprzedaży samochodów elektrycznych w ujęciu globalnym, przygotowanemu przez ev-volumes.com. Podczas gdy wielu osobom wydaje się, iż firma Tesla jest niezachwianym liderem tego rynku, realnie ma ona wielkiego rywala. Ten oponent to BYD, producent obecny od jakiegoś czasu także w Polsce, który niebawem prawdopodobnie wyprzedzi markę Elona Muska pod względem sprzedaży.

Sprzedaż samochodów elektrycznych – wyniki z września 2024 roku

W sieci internauci chętnie udostępniają nowy raport związany ze światową sprzedażą samochodów elektrycznych. Najczęściej pokazywany jest jednak wykres, któremu brakuje kluczowego opisu. Jako lider sprzedaży aut elektrycznych od stycznia do września 2024 roku figuruje na nim BYD, zdecydowanie wyprzedzający Teslę oraz trzecie na podium BMW. Problem polega na tym, iż dane nie dotyczą wyłącznie sprzedaży elektryków typu BEV.

  • Zobacz też: 208 tys. aut elektrycznych Hyundai i KIA pilnie wezwanych na serwis
Globalna sprzedaż samochodów elektrycznych BEV i PHEV w okresie styczeń-wrzesień 2024. | Źródło: ev-volumes.com via CleanTechnica

Powyższy wykres obrazuje łączną globalną sprzedaż samochodów elektrycznych typu BEV (pojazdy wyłącznie elektryczne) oraz PHEV (hybryd plug-in). Widać na nim, iż chiński BYD przekazał w ręce konsumentów ponad dwukrotnie więcej pojazdów niż Tesla. Chcąc sprawdzić, jak idzie obu podmiotom w sprzedaży aut wyłącznie elektrycznych, trzeba zagłębić się w omawiany raport.

Według najnowszych danych to Tesla jest liderem z rezultatem 17,5 procenta udziałów w globalnej sprzedaży samochodów elektrycznych BEV w okresie od stycznia do września 2024 roku. Oznacza to jednak spadek o 2,6 pp w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. Po piętach firmie zarządzanej przez ekscentrycznego modela depcze BYD z wynikiem 16,2 procent, rosnącym z miesiąca na miesiąc. Zdaniem analityków BYD wyprzedzi Teslę już w pierwszej połowie 2025 roku. Dlaczego nie stanie się to wcześniej? Z powodu skupiania się na produkcji pojazdów PHEV.

  • Inni czytali: Tesla ulepsza ładowarki Supercharger. Posiadacze elektryków będą zachwyceni

Reszta stawki nieco w tyle

Trzecie miejsce zaszczytnego podium (7,9 procent udziałów) przypadło SAIC. To chiński państwowy koncern motoryzacyjny, właściciel między innymi obecnych w Polsce marek MG Motor i Maxus. Tuż za podium z wynikiem 7,8 procent znalazły się Geely-Volvo i Grupa Volkswagen (6,8 procenta).

Globalne w sprzedaży samochodów elektrycznych BEV w okresie styczeń-wrzesień 2024. | Źródło: ev-volumes.com via CleanTechnica

Poza markami ujętymi na wykresie w czołówce globalnej sprzedaży samochodów elektrycznych BEV są Grupa BMW (4,2 procent) oraz Hyundai-Kia (4,1 procent).

BYD SEAL U DM-i – pierwsze jazdy, pierwsze wrażenia

Źródło: ev-volumes.com via CleanTechnica

BYDciekawostkisamochody elektrycznetesla
Idź do oryginalnego materiału