
Tesla ogłosiła wprowadzenie szeregu istotnych usprawnień w swoich najpopularniejszych modelach – Model 3 i Model Y.
Zmiany obejmują przede wszystkim zwiększenie zasięgu w niemal wszystkich wariantach, a także poprawę funkcjonalności w Modelu 3, gdzie jedną z kluczowych nowości jest powrót do tradycyjnej dźwigni kierunkowskazów. Co najważniejsze, wszystkie ulepszenia wprowadzono bez podnoszenia cen.
Najwięcej zmian dotyczy Tesli Model 3. Samochód otrzymał nową, przednią kamerę umieszczoną w zderzaku, która zapewnia kierowcy szerszy widok otoczenia na centralnym ekranie. Wyposażono ją w spryskiwacz oraz zintegrowane ogrzewanie, co ma gwarantować jej czystość i zapobiegać parowaniu w każdych warunkach pogodowych. Jednak największym zaskoczeniem jest powrót fizycznej dźwigni kierunkowskazów, co jest odpowiedzią na liczne sugestie użytkowników, którzy krytykowali dotychczasowe rozwiązanie z przyciskami na kierownicy.
Kluczową modernizacją w obu modelach jest zwiększenie zasięgu, co udało się osiągnąć dzięki zastosowaniu ulepszonych akumulatorów z ogniwami o większej gęstości energetycznej. W przypadku Modelu 3 wzrosty są znaczące we wszystkich wersjach. Wariant z napędem na tylne koła oferuje teraz do 554 km (z kołami 18”), a wersja Long Range RWD aż 750 km (wzrost z 702 km). Poprawiono również zasięgi w modelach Long Range AWD (do 716 km) i Performance (do 571 km).
W przypadku Tesli Model Y na ten moment aktualizacja objęła najpopularniejszy wariant Long Range z napędem na wszystkie koła. Dzięki nowym ogniwom jego szacowany zasięg wzrósł z 586 km do 629 km.
Tesla podkreśla, iż wszystkie wprowadzone ulepszenia są już dostępne dla klientów składających nowe zamówienia za pośrednictwem internetowego konfiguratora. Najważniejszą informacją dla potencjalnych nabywców jest jednak fakt, iż pomimo zmian, ceny obu modeli pozostały na niezmienionym poziomie.
Tesla rozbudowuje sieć w Polsce. Nowe Superchargery V4 stanęły w Rumi i przy autostradzie A2
Jeśli artykuł Tesla Model 3 i Y z nowościami. Większy zasięg, nowa kamera i powrót fizycznej dźwigni kierunkowskazów nie wygląda prawidłowo w Twoim czytniku RSS, to zobacz go na iMagazine.