Ten SUV to ikona, symbol klasy, prestiżu i luksusu. Cena to nie jedyne, co działa tu na wyobraźnię

3 godzin temu

Były takie czasy, w których samochód segmentu SUV był traktowany jako pewien symbol statusu i sukcesu zawodowego. Bywało tak szczególnie w momencie, kiedy segment się rozwijał. Auta te były duże, wygodne, komfortowe… i raczej dosyć drogie. Oczywiście sytuacja od tego czasu się zmieniła, a samochody te stały się powszechne i wykorzystywane na co dzień, przez niemal wszystkich. Są jednak modele, które wprost nawiązują do tych pierwotnych skojarzeń.

Czy to najbardziej ekscytujący SUV na rynku?

Historia Mercedesa klasy G sięga 1979 roku. Był to typowy samochód terenowy, natomiast prezentował nieco inne podejście do tematu, niż konkurencja. Zwrócono tutaj bowiem uwagę na to, aby samochód nie tylko świetnie radził sobie w terenie, ale także aby był wygodny i komfortowy. W taki sposób narodziła się historia auta, które dzisiaj przez wielu określane jest mianem legendy. G klasa na zawsze weszła w świat motoryzacji i zajęła w nim swoje bardzo wysokie miejsce. Od 2018 roku produkowana jest trzecia generacja samochodu. Choć zachowano terenową charakterystykę, jest to już niezwykle prestiżowy i luksusowy SUV.

fot. Mercedes-Benz Media

Mercedes klasy G to jakość sama w sobie. Mam wrażenie, iż czegokolwiek inżynierowie niemieckiego producenta by akurat nie zaproponowali, G klasa zawsze będzie miała swoich odbiorców. Zawsze będą ludzie, którzy zrobią wszystko, aby kupić ten samochód. Luksusowe wyposażenie, najnowsze systemy, technologie – oczywiście wszystko jest tutaj na miejscu. Napęd na cztery koła, 9-stopniowa, automatyczna skrzynia biegów, zbiornik paliwa o pojemności… 100 litrów. Samochód w najlżejszej konfiguracji może ważyć ok. 2,5 tony, natomiast nikt nigdy nie powinie o nim, iż to auto ospałe, tudzież ociężałe. Wystarczy spojrzeć na gamę silnikową.

Osiągi auta sportowego w terenówce?

Jednostki benzynowe to 4-litrowe V8. Jedna z nich generuje 422, druga zaś 585 koni mechanicznych przy 850 Nm momentu obrotowego. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje jej 4,5 sekundy. Diesle mają pojemność 2,9 litra i moc 286 lub 330 koni. Jest też wersja w pełni elektryczna, która jest choćby mocniejsza niż benzynowe AMG – generuje bowiem 587 koni mechanicznych mocy i… 1164 Nm momentu obrotowego. Tu przyspieszenie do „setki” też zajmuje zdecydowanie poniżej 5 sekund. To wszystko wprost sugeruje nam, iż mamy do czynienia z samochodem nieprzeciętnym, wyjątkowym i unikatowym. Czy idzie za tym cena?

fot. Mercedes-Benz Media

Ceny benzynowej odmiany G klasy rozpoczynają się dziś od 721 600 zł, zaś diesla od 672 100 zł. Wrażenie robi tutaj fakt, iż według cennika znajdującego się na stronie producenta, najtańsza jest wersja elektryczna. Tutaj bowiem ceny rozpoczynają się od 664 100 zł. Oczywiście nie powiemy w tym przypadku, iż jest to samochód na każdą kieszeń. Wróćmy jednak na sam początek, do definicji SUV-a, który kiedyś miał być ikoną stylu, symbolem prestiżu i sukcesu zawodowego. O Mercedesie klasy G można powiedzieć to samo, choć w tym przypadku musi być to znaczący sukces zawodowy.

Zdjęcia: Mercedes-Benz Media

Idź do oryginalnego materiału