Ten SUV to dla Polaków pierwsza alternatywa dla Tesli. Klientów na elektryki tylko przybywa

2 tygodni temu

Ponad 10 tys. samochodów elektrycznych zarejestrowano w Polsce tylko w 2024 r. W segmencie, w którym dominuje Tesla, do głosu zaczynają dochodzić też inni producenci. Najnowsze dane potwierdzają, iż w naszym kraju najpopularniejszą alternatywą dla modeli Elona Muska jest mały SUV na prąd, Volvo EX30.

Z danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) wynika, iż w ciągu pierwszych 7 miesięcy br. zarejestrowano 10 012 szt. bateryjnych elektryków (BEV). To o 3,8 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Polacy najczęściej wybierają produkowaną pod Berlinem Teslę Model Y. Do lipca włącznie wydano już 1 528 dowodów rejestracyjnych dla elektrycznego SUV-a Tesli. Drugi wynik należy do Tesli Model 3, której naliczono 1 336 rejestracji.

fot. Tesla

Mały SUV odpowiedzią na Teslę

Co jeżeli nie Tesla? Nowy raport PZPM wskazuje, iż zdecydowanie pierwszą opcją w takim przypadku jest Volvo EX30. Pierwszy w historii szwedzkiej marki B-SUV w 7 miesięcy znalazł 832 nabywców nad Wisłą. Warto zaznaczyć, iż ten samochód dopiero w tym roku w pełni zadebiutował na rynku. Dla Polaków przystępna okazała się cena, która w tej chwili jest na poziomie od 176 990 zł. Początkowo polski cennik rozpoczynał się poniżej progu 170 tys. zł.

fot. Volvo Cars

Podium Volvo EX30 wydaje się na razie nie zagrożone, bo czwarte w zestawieniu Audi Q4 e-tron ma dopiero 442 rejestracje po 7 miesiącach. Zresztą większe szanse na pogoń za podium wydaje się mieć brytyjskie MG4, które podobnie jak Volvo EX30 pozostało składane w Chinach (w 2025 r. produkcja przeniesie się do Europy). Elektryczny hatchback koncernu SAIC uzyskał już 300 rejestracji, z czego 99 tylko w lipcu. W jego przypadku dużą robotę robi cena, która startuje od pułapu 125 200 zł.

fot. MG Motor

MG4 w ciągu miesiąca zdołało przeskoczyć m.in. taki hit jak Kia Niro EV (293 rejestracje). Niezły miesiąc zaliczył Nissan Leaf (od stycznia do lipca 265 rejestracji), który awansował na 7. miejsce przed Kię EV6 (259 szt.). Czołową dziesiątkę kompletują najpopularniejsze elektryki niemieckich gigantów klasy premium. Są to Mercedes-Benz EQA (232 szt.) oraz BMW i4 (210 szt.).

Volvo z największym wzrostem

Patrząc na łączną sprzedaż aut elektrycznych przez poszczególne marki, Tesla jest zdecydowanym liderem rynku w Polsce. 2 897 rejestracji to o 15 proc. lepszy wynik niż o tej samej porze rok temu. Największy wzrost w czołówce, bo o 308,4 proc. odnotowało Volvo. Szwedzka marka koncernu Geely odnotowała 976 rejestracji aut na prąd (z czego 832 to Volvo EX30). Podium marek uzupełnia Mercedes-Benz (867), za którym widnieją BMW (689), Audi (631) i Kia (611). Powyżej progu 500 szt. znalazł się jeszcze tylko Volkswagen (516). Do top10 pod względem sprzedaży elektryków w Polsce weszły ponadto Nissan (351), MG (300) i Hyundai (289).

Idź do oryginalnego materiału