Od premiery najnowszej Kia Sportage po lifcie w wersji globalnej nie opadł jeszcze kurz, a producent właśnie zaprezentował uwielbianego przez Polaków SUV-a w wersji… amerykańskiej. Samochód prezentuje się świetnie, a do tego będzie miał jeszcze więcej mocy, ulepszoną technologię i bardziej dynamiczny, agresywny wygląd. Czy SUV osiągnie tak samo dobre wyniki sprzedażowe jak w Polsce?
SUV sprzedaje się świetnie w Polsce
Kompaktowy SUV to nadwozie, które staje się coraz bardziej popularne nie tylko w Polsce, ale także za oceanem. Nic więc dziwnego, iż koreański producent przykłada dużą wagę także do rynku amerykańskiego. Na salonie samochodowym w Los Angeles Kia zaprezentowała wersję odświeżonego Sportage na rynek amerykański.
Odświeżony model oferuje bardziej agresywną estetykę, większą moc dla wersji zelektryfikowanych i liczne ulepszenia technologiczne. SUV, który w Polsce pod względem sprzedanych egzemplarzy ustępuje w swojej klasie tylko Toyocie C-HR, jeszcze nigdy nie był tak blisko rywali premium.
Na rynek północnoamerykański Kia Sportage będzie miała ten sam przód, co w wersji globalnej. Znajdziemy tu pionowo ułożone reflektory i przeprojektowaną osłonę chłodnicy. W zależności od poziomu wyposażenia, wloty powietrza mają różne style. Od wytrzymałych, czarnych błyszczących ozdób, aż po bardziej subtelne wariacje w niższych poziomach wyposażenia. Zespół projektowy Kii z pewnością postawił na drobne szczegóły.
Profil boczny Sportage’a pozostaje niezmieniony, ale SUV otrzyma nowe wzory kół – od 17 do 19 cali. Z tyłu zmiany są nieco bardziej subtelne niż z przodu. Znajdziemy tu lekko przerobiony zderzak, czy zaktualizowaną grafikę tylnych świateł LED.
Kia we wnętrzu wygląda naprawdę świetnie
Najwięcej zmian w amerykańskim liftingu znajdziemy we wnętrzu. Najbardziej oczywistą jest nowa, dwuramienna kierownica. Znajdziemy na niej jeszcze więcej elementów sterujących. Otwory wentylacyjne na desce dają jej czystszy, bardziej uporządkowany wygląd. Dwa wyświetlacze o przekątnej 12,3 cala wydają się być idealnie wpasowane w całość.
Ku uciesze wielu potencjalnych klientów, Kia zachowała wiele fizycznych przycisków dla klimatyzacji czy audio. W zależności od wersji wyposażenia nabywcy mogą również skorzystać z takich udogodnień, jak system audio premium Harman Kardon, podgrzewane tylne siedzenia, ładowanie bezprzewodowe i ulepszony zestaw systemów wspomagania kierowcy.
Podobnie jak przed liftem, SUV będzie miał w USA wiele różnych napędów do wyboru. Podstawowy 2,5-litrowy silnik pozostał niezmieniony i generuje 190 KM. Nabywcy ze Stanów nie będą mogli skorzystać więc ze znanego nam 1,6-litrowego silnika benzynowego z turbodoładowaniem. Hybrydowa konfiguracja łączy jednak tę jednostkę z silnikiem elektrycznym, dzięki czemu samochód generuje aż 234 KM. Tymczasem wersja hybrydowa typu plug-in zyskuje skromny, ale mile widziany wzrost, ponieważ dodatkowe 7 KM zwiększa jej całkowitą moc do 268 KM.