Na początku XXI. wieku segment SUV był pewnego rodzaju ciekawostką. Na przełomie pierwszej i drugiej dekady jego popularność zaczęła wyraźnie rosnąć. Auta z tego segmentu były widywane niemal wszędzie. Moda miała związek z poszukiwaniem aut większych, wygodnych, bardziej atrakcyjnych wizualnie. SUV-y były funkcjonalne, nowoczesne a ich konkretne rodzaje znakomicie nadawały się zarówno do miasta, jak i w długą trasę. Peugeot wyczuł ten moment doskonale.
Ten SUV musiał odnieść sukces
2013 rok – to już okres, w którym segment SUV rośnie w bardzo szybkim tempie. Kierowcy coraz częściej szukają takich aut, nastaje na nie moda. Są ładne wizualnie, praktyczne, funkcjonalne, wygodne, nowoczesne, a w dodatku często prestiżowe. Kupując SUV-a wiele osób ma przekonanie, iż kupują coś solidnego, wytrzymałego i bardziej jakościowego, niż zwykły miejski hatchback. 2013 rok to też moment, w którym na rynku pojawia się Peugeot 2008. Sygnały z rynku były oczywiste i francuski producent bardzo dobrze je rozczytał.
2008 był w gruncie rzeczy większym bratem 208. To stały, często pojawiający się scenariusz. Małe, miejskie hatchbacki powiększone są do rozmiaru XL – w tym przypadku mowa była dokładniej o crossoverze segmentu B. Idealnie połącznie cech większego SUV-a i auta miejskiego. To coś, czego ludzie szukali coraz częściej. 2008 była swego czasu jednym z najlepiej sprzedających się SUV-ów na rynku. Były miejsca, w których samochód marki Peugeot wręcz dominował. Samochód okazał się pełnym sukcesem.
Za co pokochali go ludzie?
Na tle bezpośredniej konkurencji Peugeot 2008 jest doceniany m.in. za oryginalny i nowoczesny wygląd. Jest świetnie wykończony i bogato wyposażony. Nie brakowało tu najnowszych technologii, systemów i asystentów. Dostępne w pierwszej generacji silniki to benzyniaki 1.2 oraz 1.6 i diesle 1.4 oraz 1.6. Moc wahała się od 68 do 130 koni mechanicznych. Nie ma tutaj zatem mowy o sportowych osiągach, kapitalnym przyspieszeniu i dynamice, natomiast silniki te były bardzo oszczędne i doceniano je za wysoką kulturę pracy.
Na portalu „Autocentrum” 2008 ma bardzo dobrą średnią ocenę na poziomie 4,4 na 5. Dziś może być to bardzo interesujący wybór – ceny startują bowiem w okolicach 17 tysięcy złotych. I mowa tutaj np. o rocznikach 2014, czy 2015 – również z przebiegiem poniżej 200 tysięcy kilometrów. jeżeli ktoś szuka w miarę nowego, świeżego SUV-a z akceptowalnym przebiegiem i przede wszystkim w atrakcyjnej cenie, 2008 może gwałtownie zainteresować.
Zdjęcia: Peugeot / Stellantis