Wydaje się, iż ten Opel ma wszystko, aby wzbudzić dziś zainteresowanie Polaków. Jest nie tylko tani, ale też wygodny i bezawaryjny. I same te trzy kwestie sprawiają, iż dla wielu osób może okazać się bardzo dobrym wyborem. Być może podstawowe wersje nie zachwycają mocą, czy przyspieszeniem, ale kupując taki samochód, nikt tego nie szuka. Nic dziwnego w tym, iż ten model cieszy się taką popularnością. Szczególnie przy takiej możliwości personalizacji.
Opel na każdą kieszeń
Opel Astra trafił na rynek w 1991 roku. Niemal od razu pojawił się na polskich drogach i występował na nich wręcz masowo. Bardzo ważnym momentem w historii tego projektu jest rok 2004, kiedy to zadebiutowała trzecia generacja samochodu – Astra H. Wizualnie była to dosyć spora różnica względem poprzednich wcieleń. Był to krok w przyszłość i wyznaczenie nowych standardów dla niemieckiego producenta. W pewnym sensie Astra H wyprzedziła swoją erę – przynajmniej pod względem designu.
Samochód był produkowany do 2014 roku w wersjach hatchback, kombi oraz sedan. Miał napęd na przednią oś i cechował się maksymalnym poziomem bezpieczeństwa. Na wyposażeniu można było tu znaleźć automatyczną klimatyzację, ABS, ESP, wspomaganie kierownicy, nawigację satelitarną a choćby radio dla pasażerów z tyłu. Jego średnia na portalu „Autocentrum” wynosi dziś 4,1 na 5 co odpowiada średniej całego segmentu. Wśród głównych zalet wymienia się m.in. przestrzeń wewnątrz, układ jezdny, czy wentylację i ogrzewanie.
Wszystko zależy od podejścia
Niektórzy twierdzą, iż Astra H ma problem z awaryjnością. Natomiast nie wszyscy kierowcy są w stanie się z tym zgodzić. Niektórzy uważają, iż Opel w gruncie rzeczy potrafi być niezwykle trwały i bezawaryjny… pod warunkiem, iż odpowiednio się o niego dba. Ludzie bardzo często chwalą tu same silniki. Benzynowe miały pojemność od 1.4 do 2.0 i moc od 75 do 240 koni mechanicznych. Diesle to 1.3, 1.7 oraz 1.9 a ich moc to zakres od 80 do 150 koni mechanicznych. Jak zatem widzimy – każdy znajdzie tutaj coś dla siebie. Jednostki te na ogół mają opinię trwałych, niezawodnych i oszczędnych.
Opel Astra H, czyli trzeciej generacji, jest dziś niezwykle popularny. Na portalu „Otomoto” jest on wręcz uwzględniany w gronie tych najpopularniejszych. Oznacza to, iż Polacy bardzo często szukają tego modelu – rozglądają się, wypatrują okazji. Tak się składa, iż o taką okazję jest dziś łatwiej, niż się wielu osobom wydaje. Najtańsze egzemplarze Astry H znajdziemy dziś bowiem za mniej, niż 3 tysiące złotych. W okolicach 4-5 tysięcy wybór staje się praktycznie nieograniczony. Dla wielu osób to może być świetna opcja.
Zdjęcia: Vauxhall Media Centre / Stellantis