Tani, rodzinny SUV to dla wielu osób pierwsza opcja przy okazji poszukiwań nowego samochodu. Chodzi tutaj przede wszystkim o funkcjonalność tych aut. SUV-y, czy crossovery, już z definicji mają być połączeniem najlepszych cech innych segmentów. Nic więc dziwnego w tym, iż zdobyły aż taką popularność. Automatycznie na rynku pojawiło się ich całe mnóstwo, co sprawia, iż jest w czym wybierać. Każdy znajdzie tu coś dla siebie – również pod kątem finansowym.
SUV za niecałe 10 tysięcy to dobra opcja?
Segment SUV zaczął nabierać kształtów w latach 80. minionego wieku. Oczywiście wciąż mieliśmy tutaj do czynienia z autami, w których nacisk był położony głównie na możliwości terenowe. Natomiast coraz częściej było to łączone z cechami osobówki. Lata 90. to już coraz bardziej rozszerzający się rynek – na przełomie tysiącleci SUV-y zaczęły stopniowo wypierać minivany. Technologia coraz bardziej się rozwijała, auta skręcały coraz bardziej w kierunku osobówek, były coraz bardziej bezpieczne i wszechstronne.
To właśnie wtedy na rynku pojawiła się Honda HR-V. Pierwszą generację produkowano w latach 1999-2006. Zatem mowa tutaj dokładnie o tym okresie, w którym segment SUV zaczynał nabierać dzisiejszych kształtów. Auto japońskiego producenta było zaliczane do segmentu B, natomiast było w nim całkiem sporo miejsca. Honda świetnie radziła sobie zarówno w mieście, jak i na trasie. Posiadała też napęd na cztery koła, co sprawiało, iż można było zjechać nią z utwardzonej drogi. Miała silniki benzynowe o mocy 105 lub 124 koni mechanicznych. To niewiele, ale bardzo korzystnie wyglądało tutaj spalanie.
Prawdziwa rewolucja
Później przez pewien czas Hondy HR-V na rynku nie było w ogóle. Wszystko zmieniło się w 2013 roku, kiedy projekt powrócił – już w odświeżonym, nowoczesnym wydaniu. Pięć gwiazdek w teście bezpieczeństwa Euro NCAP, agresywny design, spora przestrzeń w środku – wszystko się tu zgadzało. Do tego dochodził uturbiony silnik benzynowy o mocy 182 koni mechanicznych i napęd na cztery koła. Samochód był bardzo dobrze oceniany i do dzisiaj ma spore grono zwolenników.
Pierwszą generację HR-V można dziś kupić już poniżej bariery 10 tysięcy złotych. jeżeli jednak chodzi o tę drugą – nowocześniejszą – ceny zaczynają się w okolicach 35-40 tysięcy złotych. To dosyć sporo, natomiast musimy wziąć pod uwagę, iż są to auta np. z 2016 roku. Do 50 tysięcy złotych wybór jest naprawdę ogromny. Sam fakt tego, jak bardzo HR-V utrzymuje cenę, już wiele o nim świadczy. To niezwykle jakościowy samochód, który nie będzie nagle kosztował 10, czy 20 tysięcy złotych. Nawet, jeżeli jego wiek dochodzi do 10 lat.
Zdjęcia: Honda