Te hybrydowe SUV-y to dla Polaków najlepsze alternatywy dla Toyoty. Sprzedaż jednego wystrzeliła szczególnie

3 godzin temu

Samochody hybrydowe są już w Polsce popularniejsze od w pełni spalinowych. Choć dominację w segmencie ma Toyota, to konkurencja nie śpi. Wśród alternatyw dla modeli japońskiej marki dominują SUV-y, a sprzedaż jednego z nich wzrosła bardzo znacząco.

Jak wskazują najnowsze dane PZPM, miękkich (MHEV) i pełnych hybryd (HEV) zarejestrowano w tym roku już 138 756 szt. To 7-procentowy wzrost względem pierwszego półrocza 2024 r. i aż 48,6 proc. udziału w rynku. Udział aut benzynowych spadł do 31,1 proc. (88 694 szt.). Odsetek nowych diesli wśród osobówek to już tylko 7,6 proc. (21 676 szt.). Można zatem stwierdzić, iż Polacy brną w elektryfikację.

Toyota Corolla. // fot. materiały prasowe

Hybrydowe SUV-y podbijają rynek

O tym, iż Toyota dominuje wśród hybryd widać już po rankingu modelowym. Pierwsze 4 miejsca po pierwszym półroczu zajmują samochody japońskie marki. Ranking otwiera oczywiście Toyota Corolla (11 101 szt.), która jest wielkim hitem flot. Jednak już druga Toyota C-HR ma 6 637 rejestracji. Podium uzupełnia Toyota Yaris Cross (6 125 szt.), a tuż za nią jest bestseller segmentu B, czyli „zwykła” Toyota Yaris (5 307 szt.).

Hyundai Tucson. // fot. WRC Motorsport & Beyond

Jednak konkurencja nie śpi i też zdobywa rynek hybrydowy. Najmniej do Yarisa traci kolejnych z flotowych hitów, czyli Skoda Octavia (5 102 szt.). Dalej widać tylko SUV-y. Wśród nich hitami są Hyundai Tucson (4 147 szt.) i Volvo XC60 (4 121 szt.). Zwłaszcza miękkie hybrydy tego ostatniego są wyjątkowo rozchwytywane w tym roku. Sprzedaż wzrosła bowiem o 28,8 proc. Szwedzki SUV wyprzedził Nissana Qashqaia (3 790 szt.) i Toyotę RAV4 (3 779 szt.). W pierwszej dziesiątce rynku HEV/MHEV znalazł się jeszcze Mercedes Klasa GLC (3 081 szt.).

Volvo XC60. // fot. materiały prasowe

Mimo spadku, Toyota jest poza zasięgiem

Po 6 miesiącach 2025 r. Toyota odnotowała spadek rejestracji o 10,1 proc. Jednak 37 745 szt. przez cały czas daje jej pewne prowadzenie w rankingu. O ile rywale zdobyli nieco więcej rynkowego tortu, o tyle drugi Mercedes ma dopiero 9 772 rejestracje. Na podium znalazło się jeszcze BMW (9 242 szt.). Dalej widać kolejne marki premium, czyli Audi (8 550 szt.) oraz Volvo (8 186 szt.).

fot. materiały prasowe

O 52,3 proc. więcej hybryd sprzedaje Skoda, co dało jej awans na 6. miejsce. Czeska marka jest już przed Hyundaiem (7 161 szt.) i Lexusem (7 159 szt.). W dziesiątce zadomowiło się Renault (4 865 szt.), które wyprzedza Nissana (4 671 szt.). Co ciekawe, wymienione Top 10 ma aż 75,5 proc. udziału w polskim rynku HEV/MHEV.

Idź do oryginalnego materiału