Oczekuje się, iż nadchodzące w pełni elektryczne SUV-y Tata Motors oparte na architekturze acti.ev otrzymają napęd na wszystkie koła, przynajmniej jako opcja.
Tata Motors ma duże plany na najbliższe kilka lat, jeżeli chodzi o segment pojazdów osobowych (PV) i pojazdów elektrycznych (EV). Wiadomo, iż działalność firmy Tata w zakresie fotowoltaiki odnotowała ogromny rozwój w ciągu ostatnich kilku lat wraz z wprowadzeniem na rynek samochodów nowej generacji, takich jak Tiago, Tigor, Nexon, Punch, Harrier i Safari.
Jednocześnie Tata Motors zajęła pozycję lidera rynku w segmencie czterokołowych pojazdów elektrycznych dzięki całkowicie elektrycznym modelom, takim jak Tiago EV, Nexon EV i Punch EV, które napędzają rozwój producenta samochodów z Pune. Tata przygotowuje się w tej chwili do wprowadzenia większej liczby nowych samochodów elektrycznych w ciągu najbliższych kilku lat, co podkreśli jej pozycję lidera na rynku pojazdów elektrycznych.
4 nowe pojazdy elektryczne od Tata Motors do roku budżetowego 2026
Z najnowszej prezentacji inwestorskiej dowiadujemy się, iż Tata Motors wprowadzi na rynek cztery zupełnie nowe pojazdy elektryczne do roku budżetowego 2026. Pierwsze dwa – Curvv EV i Harrier EV – zostaną wprowadzone na rynek w bieżącym roku finansowym. Chociaż Tata nie ujawniła jeszcze dokładnego harmonogramu premiery, spodziewamy się, iż w nadchodzącym sezonie świątecznym firma wprowadzi na rynek elektrycznego SUV-a Curvv coupe. Z drugiej strony Harrier EV mógłby wyjechać na indyjskie drogi na początku przyszłego roku.

Top 5 najtańszych samochodów z szyberdachami do 10 lakh Rs

Cena podstawowego wariantu Jeepa Compassa obniżona o 1,70 lakh rupii: sprawdź nowe ceny

Skoda Kushaq wersja Onyx średniej specyfikacji jest teraz dostępna z AT: Oto, ile to kosztuje

10 najlepiej sprzedających się samochodów osobowych w maju 2024 r. — Maruti Suzuki odzyskuje pierwsze miejsce

Następne w kolejce będą Sierra EV i Avinya EV w roku finansowym 2026. Koncepcje wszystkich czterech modeli były już prezentowane na forach publicznych, takich jak Auto Expo, w ciągu ostatnich kilku lat. Tata potwierdziła, iż w swoich nadchodzących w pełni elektrycznych samochodach wykorzysta architektury Acti.ev i EMA. Oczekuje się, iż ten pierwszy będzie stanowić podstawę większej liczby pojazdów elektrycznych na rynku masowym, podczas gdy drugi stanie się bazą dla nadchodzących pojazdów elektrycznych klasy premium od Tata Motors.
Curvv.ev, Harrier.ev, Sierra.ev na podstawie Acti.ev
Wcześniej Tata Motors ujawniła, iż koncepcje Curvv i Sierra będą obejmować ICE oraz w pełni elektryczne układy napędowe. jeżeli chodzi o całkowicie elektrycznego Harriera, na rynku dostępna jest już wersja ICE średniej wielkości SUV-a. W rzeczywistości Harrier EV będzie oparty na mocno przeprojektowanej platformie Omega i będzie korzystał z architektury acti.ev marki.
Chociaż dokładne szczegóły dotyczące układu napędowego są przez cały czas tajemnicą, Tata potwierdził, iż podobnie jak Punch EV, architektura Acti.ev będzie obsługiwać funkcje pojazdu do obciążenia (V2L) i pojazdu do pojazdu (V2V). Muły testowe zarówno Curvv.ev, jak i Harrier.ev były już wielokrotnie szpiegowane w ciągu ostatnich kilku lat. Wciąż czekamy na więcej szczegółów na temat Sierra EV, ale spodziewamy się, iż będzie on oparty na architekturze Acti.ev.
Avinya będzie pojawiać wiele pojazdów EV
Jak wynika z najnowszego raportu autorstwa Autosamochód IndieVivek Srivatsa, dyrektor handlowy Tata Passenger Electric Mobility, potwierdził, iż Avinya nie będzie pojedynczym modelem, ale nową, całkowicie elektryczną marką samochodów klasy premium i SUV-ów. Gama pojazdów elektrycznych Avinya będzie wykorzystywać modułową architekturę EMA wywodzącą się z Jaguara Land Rovera (JLR).

Lokalizacja platformy EMA pomoże firmie Tata utrzymać konkurencyjną cenę pojazdów elektrycznych Avinya. Niedawno firma Tata Motors ogłosiła lokalny montaż nadchodzących modeli JLR nowej generacji Velar, Evoque i Discovery Sport w powstającej nowej fabryce Tata w Tamil Nadu, w którą firma przeznaczyła inwestycję o wartości 9 000 crore rupii. Linia Avinya będzie oparta na architekturze EV Gen 3 firmy Tata, obejmującej wrodzoną elektryczną platformę deskorolkową EMA.