Takiego VW jeszcze nie było. ID.Unyx 08 to owoc współpracy z Chińczykami

2 godzin temu

Volkswagen ID. Unyx 08 jest nowym, w pełni elektrycznym SUV-em, opracowanym wspólnie z chińskim producentem – Xpengiem. Do sprzedaży trafi w 2026 roku, symbolizując nowe otwarcie tej niemieckiej marki na kluczowym rynku Państwa Środka.

Volkswagen ID. Unyx 08 to trzeci samochód z fabryk spółki joint venture Volkswagen Anhui, tworzonej z JAC Motors. Tyle iż tym razem kluczowym partnerem technologicznym jest Xpeng, z którym niemiecka marka opracowała platformę i oprogramowanie.

Jak podaje Volkswagen China, ID. Unyx 08 jest pierwszym efektem „strategicznej współpracy z Xpengiem i modelem otwierającym nową erę dla inteligentnych samochodów elektrycznych Volkswagena w Chinach”.

Stylistycznie ID. Unyx 08 kilka różni się od koncepcyjnego ID. EVO. fot. Volkswagen

W 2026 roku model dołączy do gamy obejmującej mniejsze ID. Unyx 06 (bazujące na Cuprze Tavascan) oraz sedana ID. Unyx 07. W planach jest także kolejna elektryczna limuzyna, oparta na tej samej architekturze, co Xpeng P7.

https://magazynauto.pl/testy/volkswagen-id-7-passat-nowej-ery-test,aid,4119

Niedaleko od konceptu

Stylistycznie ID. Unyx 08 niemal wiernie odtwarza linie koncepcyjnego ID. EVO, zaprezentowanego w pierwszej połowie bieżącego roku na wystawie motoryzacyjnej w Szanghaju. Auto zachowało czyste, niemal rzeźbione powierzchnie, bezramkowe drzwi, czarne słupki A oraz muskularne tylne błotniki.

Unikalnym detalem jest podświetlane logo wilka umieszczone w trzecim świetle stopu pod tylnym spojlerem. To subtelny, ale mocny symbol współpracy Volkswagena Anhui i Xpenga.

Prototypowe ID. EVO pokazano pod koniec kwietnia bieżącego roku. fot. Volkswagen

Zmiany względem prototypu są stosunkowo niewielkie, choć wyraźne. W oczy rzucają się też zlicowane klamki drzwi i 5-ramienne felgi o miedzianym wykończeniu, zza których widać zaciski Brembo.

Z wbudowanym asystentem AI

Volkswagen nie ujawnił jeszcze zdjęć kabiny, ale potwierdził, iż ID. Unyx 08 otrzyma wbudowanego asystenta AI oraz system jazdy autonomicznej na poziomie 2++.

Patrząc na trendy chińskiego rynku, można spodziewać się dużego centralnego wyświetlacza i minimalistycznego zestawu wskaźników.

W oczy rzuca się przede wszystkim bardzo duży rozstaw osi. fot. Volkswagen

Nowy SUV Volkswagena mierzy 500 cm długości, 195 cm szerokości i 169 cm wysokości, przy rozstawie osi wynoszącym 303 cm. Takie proporcje nadwozia zwiastują bardzo przestronną kabinę pasażerską.

Na architekturze 800 V

Volkswagen ID. Unyx 08 bazuje na architekturze 800 V. Ma być dostępny w wersji z jednym lub dwoma silnikami elektrycznymi. Wariant z napędem na obie osie dysponuje łączną mocą około 500 KM.

Źródłem energii jest akumulator typu LFP, dostarczany przez CATL-a, choć jego pojemność nie została ujawniona. Zasięg w cyklu CLTC ma przekraczać 700 km.

ID. Unyx 08 to pierwszy model Volkswagena, który opracowano wspólnie z Xpengiem. fot. Volkswagen

W przeciwieństwie do niektórych chińskich konkurentów Volkswagen nie planuje odmiany z range extenderem. ID. Unyx 08 będzie w pełni elektryczny, co podkreśla zmianę strategii marki w Państwie Środka.

Ambicje: 30 nowych modeli, w tym 20 zelektryfikowanych

Nowy SUV jest częścią szeroko zakrojonego planu Volkswagena, zakładającego wprowadzenie w najbliższych latach 30 nowych modeli w Chinach, z czego 20 będzie zelektryfikowanych.

Jak podkreślają przedstawiciel Volkswagen Anhui, „ID. Unyx 08 symbolizuje ewolucję niemieckiego DNA w chińskim wydaniu – łączy niemiecką precyzję z lokalnym zrozumieniem technologii i stylu”.

Ten kierunek może okazać się najważniejszy dla marki, która musi odnaleźć nową tożsamość w kraju, gdzie tempo innowacji i konkurencja są bezlitosne.

2178

https://magazynauto.pl/uzywane/uzywany-volkswagen-beetle-dane-techniczne-silniki-historia-zalety-wady-typowe-usterki-ceny,aid,5177
Idź do oryginalnego materiału