Peugeot 508 w momencie swojej premiery 5 lat temu prezentował się niezwykle atrakcyjnie i wydawać by się mogło, iż lepiej już być nie może. A jednak. Po liftingu auto jeszcze bardziej zyskało.
Peugeot 508 przeszedł lifting
Zmiany z zewnątrz sprowadzają się przede wszystkim do frontu. Zarówno sedan, jak i odmiana kombi otrzymały nowe logo oraz nową atrapą chłodnicy ze smuklejszymi reflektorami LED do jazdy dziennej w formie pasków. Mniej dzieje się z tyłu, gdzie jedynie delikatnie poprawiono sygnaturę diodowych lamp. Poza tym na panelu między światłami pojawił się napis „Peugeot”, zastępując wcześniejsze logo.
Debiutują również nowe wzory felg, a paletę lakierów uzupełniono o trzy nowe kolory – Okenite White, Titanium Grey, Eclipse Blue.
We wnętrzu zmiany są subtelne
Producent zaktualizował 10-calowy system multimediów i przeprojektował dźwignię zmiany biegów, która jest teraz przełącznikiem. Za kierownicą z nowym znaczkiem znajduje się 12-calowy cyfrowy zestaw wskaźników z nowymi trzema trybami wyświetlania.
Peugeot 508 – nowością hybryda plug-in o mocy 180 KM
Podstawową wersją silnikową jest 3-cylindrowa turbodoładowana jednostka benzynowa o pojemności 1,2 l i mocy 130 KM. Co może trochę dziwić, producent nie zdecydował się na jej wsparcie ze strony układu miękkiej hybrydy.
Na wybranych rynkach na Bliskim Wschodzie, w Afryce i Azji klienci mogą liczyć na 4-cylindrowy silnik 1.6 o mocy 218 KM. Alternatywą pozostaje 4-cylindrowy 1,5-litrowy diesel o mocy 130 KM. Standardem w każdym przypadku jest 8-stopniowa automatyczna przekładnia.
Do hybrydowego napędu plug-in o mocy 225 KM (silnik benzynowy 1.6 PureTech 180 KM) dołącza słabsza wersji plug-in. Jej moc to 180 KM (silnik benzynowy 1.6 PureTech ma 150 KM). Topowym wariantem modelu 508 pozostaje Peugeot Sport Engineered, czyli hybryda plug-in o mocy 360 KM i napędzie na cztery koła.
Peugeot 508 po liftingu zadebiutuje w salonach w czerwcu tego roku
Francuzi nie ujawnili jeszcze jego ceny, ale można spodziewać się niewielkiej podwyżki względem obecnych wariantów. Na tę chwilę sedan z 3-cylindrowym silnikiem benzynowym kosztuje 179 900, kombi jest o 4500 zł droższe.
Zdjęcia: Peugeot