Tak wygląda nowy Mercedes Klasy E (W214). Z jego pokładu można prowadzić wideokonferencje

profiauto.pl 1 rok temu

Mercedes Klasy E już bez najmniejszych tajemnic. Nowa generacja oferuje raczej konserwatywny wygląd połączony z nowoczesnym wnętrzem. Co o nim wiemy?

Mercedes Klasy E pozostał klasyczną limuzyną o eleganckiej linii bocznej. I jak na limuzynę ma słuszne wymiary – 4949 mm długości, 1880 mm szerokości i 1468 mm wysokości. Rozstaw osi wynosi 2961 mm. Oznacza to, iż jest nieco większy od dotychczasowej generacji.

Z przodu wyróżnia się większa atrapa chłodnicy, która w zależności o wersji wyposażenia może mieć jedną lub trzy poziome poprzeczki. W tej drugiej opcji trójramienna gwiazda jest na masce.

Nowością są również podcięte u dołu lampy z nowym wzorem oraz możliwość podświetlenia grilla. Z tyłu uwagę zwracają lampy z motywem gwiazdy Mercedesa.

Wnętrze przeszło technologiczną rewolucję

Projektując je styliści z pewnością mieli przed oczami kokpity elektrycznych modeli EQE i EQS. Standardem są cyfrowe wskaźniki i ekran multimedialny MBUX, który wpasowano w deskę rozdzielczą. Za dopłatą pasażer otrzyma trzeci ekran do własnej dyspozycji – aktywuje się wyłącznie wtedy, gdy fotel pasażera jest zajęty.

Nie brakuje też kamer. W standardzie jest co prawda tylko jedna, monitorująca zmęczenie kierowcy, ale w konfiguratorze będzie można zaznaczyć kilka dodatkowych: kamerę umożliwiającą sterowanie gestami, rozbudowaną kamerę drogową, czy kamerę do selfie. Użytkownicy limuzyny bez problemu przeprowadzą biznesową wideorozmowę na Zoomie, przejrzą serwisy internetowe, zagrają w Angry Birds, czy zamieszczą film na TikToku.

Mercedes udoskonalił również sam system głosowego asystenta, który nie wymaga już komendy „Hej Mercedes” do realizacji poleceń.

To nie wszystko

Mercedes Klasy E oferuje całe mnóstwo rozwiązań z zakresu komfortu. Na wyposażeniu znalazła się m.in. 4-strefowa klimatyzacja z automatycznym sterowaniem nawiewów, adaptacyjne zawieszenie Airmatic, czy ambientowe oświetlene zsynchronizowane z nagłośnieniem Burmester.

Mercedes Klasy E – co pod maską?

Do wyboru są albo hybrydy plug in, albo hybrydy typu mild (miękkie hybrydy). Bazowym wariant to E 200 z 4-cylindrową jednostką benzynową o pojemności 2 l i napędem na tylne koła. Jej moc wynosi 204 KM.

Podstawowa wersja z dieslem to E 220 d o mocy 197 KM. Występuje zarówno w wersji z napędem na tył, jak również w odmianie 4MATIC.

Wybór pomiędzy hybrydami plug-in będzie dotyczył wersji E 300 e, E 300 e 4MATIC i E 400 e 4MATIC. Ta ostatnia zapewni 252 KM plus 129 KM z jednostki elektrycznej (w sumie 381 KM), co też ma przełożenie na osiągi. Pierwszą setkę pokona w 5,3 s. Z kolei duży akumulator pozwoli na samym prądzie pokonać choćby 100 kilometrów.

Nowy Mercedes Klasy E trafi na rynek w drugiej połowie 2023 roku. Na cenę musimy jeszcze poczekać.

Zdjęcia: Mercedes

Idź do oryginalnego materiału