Tak wygląda nowe Ferrari Amalfi [Galeria]

1 tydzień temu

Nowy model Ferrari nazywa się Amalfi i zastąpi w ofercie legendarnej firmy z Maranello model Roma. Jest to coupé 2+ z silnikiem V8 w położeniu przednio-centralnym z podwójnym turbodoładowaniem o mocy 640 KM.

Konstrukcja nadwozia Amalfi opiera się na płynnych liniach i minimalistycznym podejściu, z wyraźnie zarysowaną bryłą i gładkimi powierzchniami, które emanują nowoczesnością i dynamizmem. Przód wyróżnia się dużym wlotem powietrza i wydłużoną maską. Zintegrowany aktywny spojler z tyłu pojazdu zwiększa stabilność przy dużych prędkościach, a kute felgi i detale z włókna węglowego podkreślają sportowy i elegancki charakter pojazdu.

Wewnątrz kabiny zastosowano układ podwójnego kokpitu, z nowo zaprojektowaną kierownicą wyposażoną w fizyczne przyciski oraz klasyczny przycisk uruchamiania silnika. Zintegrowany centralny wyświetlacz i ergonomiczne rozmieszczenie elementów sterujących zapewniają intuicyjną obsługę, choćby podczas dynamicznej jazdy. Elementy z włókna węglowego i kontrastowe przeszycia dodają wnętrzu ekskluzywności, natomiast konfiguracja 2+ umożliwia wykorzystanie tylnych siedzeń w celu zwiększenia funkcjonalności pojazdu, zwiększając pojemność ładunkową i umożliwiając podróżowanie z dziećmi.

Sercem modelu Amalfi jest udoskonalony silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem, bazujący na wielokrotnie nagradzanej serii F154, który dzięki nowym ustawieniom turbodoładowania jest w stanie osiągnąć moc 640 KM. Za zmianę biegów odpowiada ośmiobiegowa przekładnia dwusprzęgłowa, znana z szybkości i płynności działania. Imponujące osiągi: Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,3 sekundy i od 0 do 200 km/h w 9,0 sekundy, przy stosunku mocy do masy wynoszącym 2,29 kg/KM, plasującym model na szczycie swojej klasy. Nowa jednostka sterująca silnika, znana z takich modeli jak 296 GTB, Purosangue i Ferrari 12Cilindri, pozwoliła na pełne wykorzystanie potencjału silnika.

Dynamika jazdy została poprawiona dzięki wprowadzeniu systemu brake-by-wire, kontrolera „ABS Evo” zoptymalizowanego pod kątem wszystkich nawierzchni i warunków drogowych oraz nowej kalibracji skrzyni kierowniczej zapewniającej jeszcze bardziej precyzyjną i progresywną reakcję. System aktywnej aerodynamiki z nowym zintegrowanym tylnym spojlerem o zmiennym ustawieniu zapewnia stabilność w każdych warunkach jazdy i w każdej pozycji przełącznika Manettino, maksymalizując osiągi dynamiczne.

Model Amalfi jest wyposażony w najnowsze rozwiązania technologiczne z gamy Ferrari, w tym system multimedialny z pełną łącznością, obsługujący Apple CarPlay i Android Auto w standardzie, z możliwością bezprzewodowego ładowania telefona. Nowa kierownica, cyfrowy zestaw wskaźników i 10,25-calowy poziomy wyświetlacz centralny tworzą zaawansowany interfejs, zaprojektowany z myślą zarówno o kierowcy, jak i pasażerze. Opcją dodatkową, dostępną na życzenie, jest system unoszenia przedniej osi, działający do prędkości 35 km/h, który pozwala zwiększyć prześwit o 40 mm w celu łatwiejszego pokonywania miejskich przeszkód drogowych.

Dopełnieniem całości jest opcjonalny system audio Burmester Premium z 14 głośnikami o mocy 1200 watów, który oferuje przestrzenne brzmienie.

Opony mają rozmiar 245/35 R20 z przodu i 285/35 R20 z tyłu, a na wyposażeniu fabrycznym Ferrari Amalfi oferowane jest ogumienie Bridgestone Potenza Sport i Pirelli P Zero.

Dostępny dla całej gamy Ferrari program opieki serwisowej obejmuje wszystkie przewidziane przeglądy okresowe przez pierwsze 7 lat użytkowania auta (co 20 tys. km lub raz w roku bez ograniczeń przebiegu). Usługa ta dostępna jest również dla nabywców samochodów używanych marki Ferrari.

(TSz) Źródło: Ferrari

Idź do oryginalnego materiału