Tak wygląda nowa Kia PV5 z modułową konstrukcją

1 tydzień temu

Kia ujawniła szczegóły dotyczące PV5 – pierwszego auta skonstruowanego zgodnie ze strategią biznesową Platform Beyond Vehicle (PBV). Nowa Kia będzie dostępna w wersji osobowej i dostawczej, a jej modułowa konstrukcja zapewnia szybkie dostosowanie pojazdu do swoich potrzeb. Model PV5 trafi do sprzedaży w połowie tego roku.

Podczas Kia EV Day 2025, który zorganizowano w Tarragonie w Hiszpanii, koreańska marka zaprezentowała model PV5. Ta średniej wielkości furgonetka jest pierwszym produkcyjnym modelem, który debiutuje w ramach globalnej strategii biznesowej Kia Platform Beyond Vehicle (PBV). Konstrukcja pojazdu zapewnia wykorzystanie przestrzeni za sprawą innowacyjnych modułów, dzięki którym oferuje elastyczność zabudowy.

Trzy wersje nadwozia

PV5 będzie oferowane w trzech wersjach nadwozia: Passenger, Cargo i Chassis Cab. Podobnie jak wszystkie przyszłe modele marki Kia z rodziny PBV, PV5 wykorzystuje technologię stosowaną w samochodach elektrycznych marki i potrafi spełnić zróżnicowane potrzeby szerokiej grupy klientów. Auto jest zbudowane na „Electric-Global Modular Platform for Service” (E-GMP.S), która ze względu na konstrukcję przypomina elektryczną deskorolkę, umożliwiającą łączenie z nią różnych typów nadwozi. Na tej samej platformie zostaną skonstruowane pozostałe modele z rodziny PBV. Podstawą tej platformy jest „Zintegrowana Architektura Modułowa” (IMA), która standaryzuje podstawowe komponenty, takie jak akumulatory i silniki. To podejście usprawnia rozwój samochodów, obniża koszty i ostatecznie zwiększa konkurencyjność na rynku.

Jeśli chodzi o układ napędowy pojazdów typu PBV, Kia będzie stosować w nich zaawansowane układy elektryczne znane z samochodów elektrycznych, co pozytywnie wpłynie na maksymalizację produktywności i wydajności operacyjnej. Ponadto, Kia zapewnia gwarancję, którą będą objęte zarówno modele standardowe, jak i przebudowane. Ważne jest także innowacyjne podejście do usług serwisowych, które wykorzystują dane pojazdu w celu skrócenia przestojów.

W oparciu o opinie klientów biznesowych na rynku globalnym, Kia przez cały czas będzie rozwijać platformę biznesową PBV poprzez współpracę z głównymi producentami zabudów na świecie, takimi jak BraunAbility, oraz partnerami tworzącymi oprogramowanie, takimi jak 42dot i Samsung Electronics.

Kia zastosowała w pojazdach typu PBV system informacyjno-rozrywkowy oparty na systemie operacyjnym Android Automotive (AAOS), aby zaoferować maksymalnie szeroki zakres usług aplikacji i poprawić użyteczność dla partnerów biznesowych.

Główne różnice między wersjami Kia PV5?

• PV5 Passenger ma trzyrzędową konfigurację siedzeń, które można dowolnie konfigurować w zależności od liczby pasażerów i ich bagażu lub na potrzeby kempingowe. Tę wersję opracowano z myślą o użyciu auta w transporcie osobowym.

• PV5 Cargo (z wysokim dachem) oferuje przestrzeń ładunkową o pojemności do 5,1 mł, z dostępnymi wersjami nadwozia – standardowym, przedłużonym i z wysokim dachem. Opcjonalny system montażu ładunku L-track zapewnia niespotykaną wszechstronność, a funkcja V2L zwiększa funkcjonalność.

• PV5 Chassis Cab jest dostarczane jako pojazd do dalszej zabudowy, z podwójną kabiną. Auto w tej wersji wykorzystuje przednią część PV5 Cargo i zostało opracowane tak, aby obsługiwać różnorodne konfiguracje zabudowy – od modeli Drop Side do Freezer Box.

Do wyboru będzie wiele odmian zabudowy PV5, które będą dostarczane zarówno przez markę Kia, jak i za pośrednictwem firm partnerskich na świecie, które zajmują się tworzeniem zabudów. Dwa z wielu dodatkowych wariantów zabudowy to PV5 Crew, które oferuje różne opcje zabezpieczania ładunku, takie jak punkty mocowania i szyny L, oraz PV5 Wheelchair Accessible Vehicle (WAV), które poprawia mobilność użytkowników niepełnosprawnych, poruszających się na wózkach inwalidzkich.

Wersje akumulatorów i układów napędowych

• Do wszystkich wersji PV5 będzie oferowany akumulator gromadzący, do wyboru, 51,5 kWh lub 71,2 kWh energii elektrycznej, z dodatkową opcją akumulatora gromadzącego 43,3 kWh energii elektrycznej dla modelu PV5 Cargo.

• Silnik z przodu o mocy 163 KM (120 kW), generujący moment obrotowy 250 Nm.

• Zasięg do 400 km zależny od specyfikacji, z możliwością szybkiego ładowania w ciągu 30 minut.

Kolorystyka i materiały wykończeniowe

• Żywe kolory w kabinie i na zewnątrz są połączone z trwałymi, łatwymi do utrzymania w czystości, ekologicznymi materiałami.

• W PV5 Kia wykorzystuje również innowacyjne, przyjazne dla środowiska materiały, w tym TPO jako trwałą i łatwą do czyszczenia alternatywę dla podłogi z PVC.

Technologie i łączności

• Nowa Kia ma 7-calowy cyfrowy zestaw wskaźników i 12,9-calowy ekran dotykowy systemu multimedialnego.

• System multimedialny jest oparty na systemie Android Automotive OS, z dostępem do sklepu z aplikacjami, które umożliwiają korzystanie z aplikacji biznesowych.

• Bezprzewodowe aktualizacje Over-the-Air (OTA) zawsze zapewniają użytkownikom dostęp do najnowszej specyfikacji systemu.

• Funkcja Vehicle-to-Load (V2L) dodatkowo zwiększa możliwości użytkowników i wszechstronność samochodów elektrycznych.

Kiedy w salonach?

Sprzedaż PV5 rozpocznie się w Korei Południowej i Europie w drugiej połowie 2025 roku. Następnie, w przyszłym roku nowy model zadebiutuje na kolejnych rynkach. Produkcja wersji z zabudową rozpocznie się na przełomie 2025 i 2026 roku, a przyjmowanie zamówień na rynkach koreańskim i europejskim rozpocznie się jeszcze w pierwszej połowie tego roku.

(red) Źródło: Informacja prasowa

Idź do oryginalnego materiału